- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO2
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO2
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO2
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO2
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO2
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO2
Gėrimų gamintoja „Volfas Engelman“ nuo šiol savo produkciją visoje Lietuvoje pristato biometanu varomu vilkiku. Naujasis sunkvežimis kasdien keliauja iš Kauno į didžiųjų prekybos tinklų, esančių Panevėžyje ir Vilniuje, sandėlius, taip pat aptarnauja įmonės išorinius sandėlius. Pasak bendrovės pirkimų ir logistikos projektų vadovo Agniaus Grigaičio, įmonė vien per šiuos metus ketina apie 100 tonų sumažinti išmetamą CO2.
„Vilkikas neturi fiksuoto maršruto, jis keliauja po visą Lietuvą, tad prireikus jį siųsime į bet kurį šalies kampelį. Džiaugiamės būdami viena pirmųjų įmonių Lietuvoje, savo produkciją pristatančių naudojant aplinkai draugiškus degalus“, – sakė bendrovės pirkimų ir logistikos projektų vadovas.
Klimatui visiškai neutralūs iki 2030 metų
Biometanu varomų vilkikų kaina – apie 15 proc. aukštesnė negu įprastų dyzelinu varomų sunkvežimių. Tačiau, anot A. Grigaičio, tai nėra tokia jau didelė suma atsižvelgiant į kasdien nuvažiuojamus atstumus.
„Artimoje ateityje įsigysime daugiau tokių vilkikų. „Olvi grupė“, kuriai priklausome, yra įsipareigojusi iki 2030 m. tapti klimatui visiškai neutrali, sumažinusi CO2 pėdsaką daugiau negu 50 proc. Siekdami šio tikslo, keisime krautuvų parką, sieksime, kad visi krautuvai būtų varomi elektra, taip pat keisime savo vadybininkų automobilius elektriniais. Turime gana nemažai projektų, susijusių su aplinkai draugiškesniais sprendimais“, – teigė A. Grigaitis.
Partnerio nuotr.
Pasak jo, norint galima labai greitai pereiti prie netaršių transporto priemonių ir tapti klimatui neutraliems, tačiau tokiu atveju nukentėtų konkurencingumas rinkoje. „Todėl šį pokytį, išsikėlę aiškius tikslus, darome palaipsniui. Greitai ne tik pakeisime visą savo transportą į tvaresnį, bet ir iš tiekėjų reikalausime, kad žaliavos būtų pristatomos pasitelkiant netaršias transporto priemones“, – sakė pašnekovas.
Partnerio nuotr.
Pristabdo aukštesnės kainos
Su Kaune įsikūrusiu bravoru bendradarbiaujančios logistikos ir sandėliavimo įmonės „Hegelmann Logistics“ Transporto vadybininkė Lina Kaptainė sako, kad Lietuvos verslininkai domisi biometanu varomomis sunkiosiomis transporto priemonėmis, tačiau daugelį pristabdo aukštesnės kainos.
„Tikrai ne kiekvienas pasiryžęs mokėti daugiau vien todėl, kad į aplinką būtų išmetama mažiau teršalų. Didesnės kainos stabdo Lietuvos verslininkus. Tarp nedaugelio įmonių, kurios naudojasi mažiau taršių vilkikų paslauga, yra ir „Volfas Engelman“. Tokių verslininkų, kurie galvoja ne tik apie kainą, šiuo metu, deja, dar nedaug“, – sakė L. Kaptainė.
Partnerio nuotr.
Anot jos, biometanas gaminamas fermentacijos būdu specialiose biodujų jėgainėse iš organinių medžiagų (maisto atliekų, mėšlo ar žemės ūkio atliekų). Deginant biodujas, išskiriama mažiau CO2 ir kitų išmetamųjų dujų, kurios prisideda prie aplinkos taršos.
„Biometanu varomi vilkikai – viena pagrindinių alternatyvų dyzelinu varomiems sunkvežimiams, kurių vienas per metus išmeta apie 95 976 kilogramus CO2. Biodujomis varomos transporto priemonės prisideda prie atsinaujinančiųjų energijos šaltinių plėtros, žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimo ir sprendžia klimato kaitos bei energetinio saugumo problemas“, – teigė pašnekovė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vaičiūnas: linkstama ne stabdyti konkursą, o keisti jo sąlygas1
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas sako, kad ministerija labiau linksta keisti antrojo 700 megavatų (MW) Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje konkurso sąlygas, o ne jį nutraukti arba tęsti be pakeitimų. ...
-
Liko ir be pinigų, ir be butų: pirkėjai pakliuvo į aferą?11
Liūdnai pasibaigusi svajonė turėti apartamentus prie jūros. Pinigus už butus Palangoje sumokėjo, bet liko ir be pinigų, ir be namų. Žmonės įtaria įkliuvę į sukčių pinkles. Paaiškėjo, kad statybos vyko be leidimų, ir negana to – n...
-
Šimonytė „Teltonikos“ vadovo pareiškimus įvertino labai kategoriškai: girdėjau, jis religingas35
„Teltonikos“ įkūrėjui Arvydui Paukščiui užsimenant apie galimus buvusios Vyriausybės bandymus kenkti jo įmonių grupei, kadenciją baigusi premjerė Ingrida Šimonytė tikina – verslininko insinuacijos yra melas. Konservat...
-
„Žalgirio“ problemas vardijęs Kleiza: jie žaidžia primityviai2
Linas Kleiza grįžo po klajonių Ispanijoje ir kartu su Karoliu Tiškevičiumi laidoje „Kleiza vs Tiškevičius | 7bet“ nagrinėjo Kauno „Žalgirio“ žaidimo krizę. ...
-
Ramus kelias į sveiką šypseną su CLINIC | DPC: į odontologo kabinetą kviečia žengti be baimės4
Nerimas, baimė ar net panika – dažni jausmai, lydintys vizitą pas odontologą. Tačiau Kauno Šilainių mikrorajone neseniai atidaryta CLINIC | DPC odontologijos klinika siekia šiuos nemalonius jausmus išsklaidyti. Tai nėra tik da...
-
„Amber Grid“ skelbia generalinio direktoriaus atranką
Lietuvos gamtinių dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ skelbia generalinio direktoriaus atranką. ...
-
Paukštys prabilo apie pilkojo kardinolo susitikimus: mozaika tampa žymiai aiškesnė89
Sulaukus įtarimų, esą šalyse agresorėse vis dar prekiaujama „Teltonikos“ produkcija, įmonių grupės savininkas Arvydas Paukštys tikina – nuo 2022 m. balandžio jo verslas Rusijoje jokios veiklos nevykdo. Be to, verslininka...
-
Paskelbė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti pigiausia26
Pirmąjį šių metų mėnesį dažno vartojimo prekių krepšelis yra pigiausias prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse, o brangiausias – „Rimi“, rodo slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų bendrovės „SeeNext“ t...
-
Į skandalus įklimpęs fondas viešai paskelbė rezultatus15
Investicijų bendrovės „BaltCap“ fondas BaltCap Infrastructure Fund“, iš kurio įmonių buvęs fondo partneris Šarūnas Stepukonis, įtariama, pasisavino apie 40 mln. eurų, 2023 metais patyrė 12,2 mln. eurų grynojo nuostolio...
-
Galutinis sprendimas: „Minijos nafta“ neturi teisės išgauti naftos Kintuose1
Aplinkos ministerija teisėtai neleido Lietuvos ir Danijos įmonei „Minijos nafta“ be konkurso išgauti naftą Šilutės rajone, Kintuose, galutinai nusprendė teismas. ...