- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Alinantis 50 laipsnių karštis automobilyje, nenuspėjamos ir dažnai koją pakišančios oro sąlygos, daug fizinio pasiruošimo reikalaujantis krūvis – iššūkiai, kurie laukia kiekvieno lenktynių dalyvio. Prasidedant jubiliejinėms „Aurum 1006 km lenktynėms“, „Circle K miles Plus Racing Team“ komandos nariai atskleidžia pasiruošimo užkulisius ir įvardija sunkiausias akimirkas trasoje.
Ištvermės ir fizinio pasiruošimo svarba
Antrus metus „Circle K miles Plus Racing Team“ atstovaujantis lenktynininkas Justas Jonušis pasakoja, kad fizinis pasiruošimas lenktynėms tęsiasi visus metus. Sportininkas fizinę formą palaiko dalyvaudamas kartingo čempionatuose, taip pat į rutiną įtraukia dviračių sportą ir bėgimą.
„Daug žmonių galvoja, kad dalyvauti tokiose lenktynėse yra paprasta, tačiau iš tiesų tai reikalauja labai didelio fizinio pasiruošimo ir ištvermės. Važiuojant kaklą ir visus raumenis veikia išcentrinės jėgos, stabdžio pedalą be stiprintuvo paspausti yra ypatingai sunku, todėl pasiruošimas – būtinas, ne kiekvienas šią trasą galėtų įveikti“, – teigė J. Jonušis.
Tinkama mityba ir miegas – duetas sėkmingam pasirodymui
Daugiau nei 20 metų automobilių sportu užsiimantis komandos narys Simas Juodviršis priduria, kad ruošiantis lenktynėms būtina atsižvelgti į maisto pasirinkimą bei skirti laiko poilsiui.
„Miegas ir mityba – vieni svarbiausių faktorių, nuo kurių priklauso, kaip jausimės lenktynių metu. Jie lemia vairuotojų reakciją, fizinį atsistatymą bei ištvermę. Tačiau tam, kad būtum pasiruošęs, sveikos gyvensenos principais vadovautis reikia ne tik prieš lenktynių startą, o nuosekliai vykdant pusmečio planą“, – teigė S. Juodviršis.
Organizatorių nuotr.
Svarbu įveikti nerimą
Fizinis nuovargis, netikėtumai lenktynių trasoje, padarytos klaidos – keletas veiksnių, lemiančių susierzinimą ir jaudulį lenktynėse. „Circle K miles Plus Racing Team“ komandos nariai pabrėžia, kad pasiruošti lenktynėms reikia ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai.
„Lenktynių metu labai svarbi ir psichologinė būklė. Galima pasidžiaugti, kad vis daugiau lenktynininkų dirba su sporto psichologais, padedančiais susikoncentruoti bei išlikti ramiems, ypač stresinėse situacijose, kurių lenktynėse neišvengsi. Kilus vidiniam nerimui ir stresui, svarbu suvokti savo emocijas ir jas suvaldyti. Profesionalūs sportininkai būtent tuo ir išsiskiria, jie gali išlikti ramūs tokiose situacijose. Man pačiam teko dirbti su sporto psichologu, esu dėkingas, kad gavau reikalingą pagalbą ir jaučiu, jog dabar emociškai esu kur kas geriau pasiruošęs. Kai tik užgęsta raudonas šviesoforas ir prasideda varžybos, visas mano jaudulys ir stresas dingsta, susikaupiu ir stengiuosi važiuoti kaip įmanoma geriau“, – atviravo J. Jonušis.
V. Makovskajos nuotr.
Po dvejų metų pertraukos į komandą sugrįžęs ekipažo narys Eimantas Navikauskas nerimą prieš lenktynes malšina būdamas vienumoje.
„Jaudulys prieš startą – normali organizmo reakcija, kurios nereikia bijoti. Nors su kiekvienomis lenktynėmis nerimo būna vis mažiau, tačiau jo vis tiek nepavyksta išvengti, nors tai būtų šimtosios lenktynės sportininko karjeroje. Susitelkti padeda ramybė, buvimas su savimi, kai mintys sukasi tik apie lenktynes“, – dalinosi E. Navikauskas.
J. Jonušis priduria, kad prieš lenktynes labai svarbu sužadinti savo centrinę nervų sistemą.
„Prieš startą dažnai darome įvairius reakcijos pratimus. Pavyzdžiui, mėtome guminį kamuoliuką ir stengiamės pagauti jį, atšokantį nuo žemės, arba turime kuo greičiau paspausti užsidegusią lemputę. Tai keli paprasti pratimai, padedantys suaktyvinti centrinę nervų sistemą, kuri lemia greitą reakciją“, – pasakojo lenktynininkas.
Automobilyje – kaip pirtyje
Komandos nariai atskleidžia, kad vienas labiausiai varginančių veiksnių lenktynėse – alinantis karštis automobilio salone. Jeigu lauke tvieskia ryški saulė ir temperatūra perkopia 30 laipsnių Celsijaus, automobilyje termometro stulpeliai gali pakilti iki 50–60 laipsnių. Toks karštis tampa itin sunkiu iššūkiu, su kuriuo reikia susidoroti tiek fiziškai, tiek psichologiškai.
„Važiuojame kaip pirtyje ir dar esame apsirengę dviem sluoksniais drabužių. Tokiomis sąlygomis kiekvienas turime vairuoti daugiau nei valandą laiko. Tai iš tiesų labai sunku, daug prakaituojame, gerdami vandenį bandome išvengti dehidratacijos“, – pasakojo J. Jonušis.
V. Makovskajos nuotr.
Koją pakiša oro sąlygos
Komandos narių teigimu, kitas iššūkis lenktynių trasoje – permainingos oro sąlygos. Tinkama strategija ir operatyviai priimti teisingi sprendimai lemia varžybų sėkmę.
„Nesklandumus ir nežinomybę dažniausiai lemia oras. Besikeičiant oro sąlygoms, turime priimti sprendimus dėl automobilio padangų. Praėjusiais metais būtent šis momentas mums ir pakišo koją. Buvome vieni lenktynių lyderių, tačiau sugaišome laiko keisdami padangas, pritaikytas lietui, o krituliai netrukus baigėsi. Tikimės, kad šiemet oras bus mūsų sąjungininkas“, – šypsojosi S. Juodviršis.
Nesikoncentruokite tik į rezultatą, bet mėgaukitės pačiu procesu, tuomet rezultatą pavyks pasiekti savaime.
Patarimai pirmajam startui
Paklausus, ko lenktynininkai galėtų palinkėti dalyviams, kuriems šis „Aurum 1006 km lenktynių“ startas bus pirmasis, E. Navikauskas akcentuoja, kad svarbiausia – ne titulas, o pats procesas, kuriuo reikia mėgautis. „Nesikoncentruokite tik į rezultatą, bet mėgaukitės pačiu procesu, tuomet rezultatą pavyks pasiekti savaime“, – sakė lenktynininkas.
Ekipažo kolega J. Jonušis pataria: „Vienas svarbiausių dalykų – nebandyti verstis per galvą. Nesistenkite iškart lygiuotis į patyrusius sportininkus, tobulėkite po truputį. Kai nesi komforto zonoje ir darai kažką, kas tave gąsdina, tikėtina, kad padarysi daugiau klaidų.“
S. Juodviršis priduria: „Nebijokite paklausti patarimo. Komandos nariai gali pasidalinti vertinga informacija, kuri padės priimti tinkamus sprendimus lenktynių trasoje. Sėkmei be galo svarbus komandinis darbas“, – teigė lenktynininkas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...
-
Žalieji tikslai – iššūkis įpročiams
„Nuo arklio pereiti prie ratų buvo lengva, o dabar keistis žmonės nenori, nes retas keliavimo būdas yra patogesnis nei savo automobiliu“, – tvirtina ekologas Liutauras Stoškus. ...