- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Panevėžio rajono gyventojo Gerimanto ūkyje kasdien pūpsi trys baltarusiški traktoriai. Vyras jais patenkintas. Tačiau traktoriai genda, juos reikia remontuoti, o detalių pasirinkimas vis mažesnis. Dėl ES sankcijų beveik neįmanoma gauti detalių iš gamyklos Baltarusijoje, praneša LNK.
„Pavieniams ūkininkams tai bus labai rimtas iššūkis. Jų technika, deja, bus priversta stovėti patvoryje ir ūkininkui teks ieškoti paslaugų iš kaimynų, kurie turi tvarkingą techniką“, – pažymėjo Lietuvos ūkininkų sąjungos primininkas Raimundas Juknevičius.
Žemės ūkio ministerija ramina, esą negalima įvežti pagamintų traktorių, detalių jiems – be problemų.
„Detalėms ir susijusiems padargams sankcijų tikrai nėra, jie gali būti vežami ir prekiaujama Lietuvoje“, – sakė žemės ūkio ministro patarėjas Daivaras Rybakovas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tačiau Finansinių nusikaltinų tyrimų tarnyba ir Muitinės departamentas kalba kitaip – su traktorius gaminančia įmone ES verslui dėl sankcijų reikalų turėti draudžiama.
„Mes galime paimti teorinį modelį ir paklausti savęs: o kaip būtų, jeigu ta detalė būtų parduodama kito ūkio subjekto. Tuomet reikėtų imti konkrečią detalę ir tikrinti pagal prekės nomenklatūros kodą, ar ji patenka į sankcionuojamų sąrašą“, – akcentavo Muitinės departamento atstovė Lina Laurinaitytė.
Traktorių detales galima įsivežti ne visas.
„Pagal Europos Komisijos reglamentą, dalis detalių pagal prekių nomenklatūros kodą patenka į sankcionuojamų sąrašą, o dalis – ne“, – situaciją komentavo L. Laurinaitytė.
Be to, pasak verslininkų, Lietuvoje veikiantys bankai su Baltarusija nebedirba, todėl ką nors iš ten atsivežti nepavyktų net ir labai norint.
Variklio ir kitas dalis pasistengsime turėti, bet garantuoti nieko negalime, juolab kad nežinome, kas bus ateityje.
„Pasistengėme atsivežti kuo daugiau prekių, žinodami, kad užsidarys. Likučių turime kuriam laikui, bet visą tiekimą mes perorientuojame į kitas šalis“, – kaip sukasi iš padėties, pasakojo „Lytagros“ komercijos direktorius Vaidotas Povilaitis.
Ūkininkai kiniškų dalių pirkti nenori. Teigia, kad nors jos pigios, bet iš jų jokios naudos.
Tam tikras baltarusiškų traktorių dalis, be Kinijos, dar gamina ir keli Ukrainoje veikiantys fabrikai. Tačiau jas importuojanti įmonė nėra tikra, ar galės Lietuvą detalėmis aprūpinti artimiausiu metu.
„Variklio ir kitas dalis pasistengsime turėti, bet garantuoti nieko negalime, juolab kad nežinome, kas bus ateityje“, – sakė V. Povilaitis.
Vienai baltarusiškais traktoriais prekiavusiai įmonei dėl ES sankcijų tenka nutraukti veiklą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...
-
Iš Kinijos atrieda BYD
Tarptautinė prekybos kompanija „Inchcape“ ir didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja BYD („Build Your Dreams“) pasirašė susitarimą pateikti BYD elektromobilius Lietuvos rinkai. ...
-
Galimybė karjeros proveržiui – „Lithuanian Rally4 Trophy“
Jauniesiems automobilių ralio talentams šie metai gali tapti didžiuliu šuoliu jų karjeroje, nes, laimėję Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) rengiamas „Rally4 Trophy“ varžybas, turės galimybę dalyvauti keturiuose E...
-
Elektromobilių parkas: tendencijos ir prioritetai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečią kartą iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paaugo apie 50 proc. ...
-
Traukiniais Lietuvoje važiavo 5 mln. keleivių
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, preliminariais duomenimis, pernai traukiniais pervežė daugiau nei 5,5 mln. keleivių, iš jų 5 mln. – Lietuvoje. ...