- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
Savaitgalį istorinių automobilių mylėtojai rinkosi į tradicinį, jau šešioliktąjį istorinių automobilių festivalį „Nesenstanti klasika“, kurį nuo pat 2008-ųjų kasmet rengia senovinių automobilių klubas „Klasika“.
Pirmasis rugpjūčio savaitgalis biržiečiams padovanojo tikrą šventę, kurios metu miestą ir rajono kelius užpildė įspūdinga, daug šilto ir šalto mačiusi senovinė technika – istoriniai automobiliai ir motociklai.
Jais gėrėjosi ne tik biržiečiai, bet ir istorinių automobilių puoselėtojai iš visų trijų Baltijos šalių, kurių atstovai į festivalį delegavo net 130 vienas už kitą įspūdingesnių eksponatų.
„Pažiūrėti tikrai yra į ką, o nuo tokios gausos ir įspūdžių net akys raibsta, – kalbėjo iš Rygos su visa šeima į festivalį atvykęs Jūris Melniks. – Džiugu, kad lietuviai moka organizuoti tokius įspūdingus senovinės technikos renginius, kad vieną po kito atidarote puikius istorinės technikos muziejus, kurių belieka tik pavydėti“.
Dar išvakarėse praėję visus registracijos formalumus šeštadienį istorinės technikos turėtojai aplankė vietinį technikos ir buities muziejų ir priešais Sodeliškių dvaro sodybą, išrikiavę savo išpuoselėtus eksponatus, pakvietė į jų parodą.
J. Vilūno nuotr.
Tačiau renginio vinimi tapo istorinės technikos paradas, kurio maršrutai iš Sodeliškių per Juostaviečius, Žvetogalą, pasienio su Latvija miestelį Germaniškį ir Suostus nusidriekė link Biržų aerodromo.
Šis istorinės technikos žygis Biržų keliais nepaliko abejingų. Vienoks įspūdis, kai vienas už kitą įspūdingesni automobiliai išrikiuoti parodos lankytojui dėmesiui, ir visiškai kitoks, kai šimtamečiai senoliai su visomis savo šventiškai išsipuošusiomis įgulomis lekia keliais, kuriuos apgulę žavisi važiuojančiais kaimų ir miestelių gyventojai. Dauguma jų galbūt nė nesvajoja apie tokius gražuolius, tačiau važiuojantys eksponatai vis dėlto nepalieka abejingų.
O pasižvalgyti tikrai buvo į ką. Janis Oskerko iš Latvijos vairavo seniausiąjį, 1913 m. gamybos „Presto Typ 8“ automobilį, Mindaugas Skauminas – šešeriais metais jaunesnį „Dodge Brothers“, latvis Alfredas Zamockis – stilingą 1923 m. gamybos „Oldsmobile 30A“ kabrioletą,
Gintautas Miškinis parodai pristatė net du automobilius – 1924 metų „Oakland“ ir metais jaunesnį „Packard 333“, o daugiausia žiūrovų patraukė bene įspūdingiausias parodos eksponatas – Gintauto Rimkaus atvairuotas 1930 m. gamybos „Packard 745 Cabrio“.
Istorinės technikos žinovai pažymėjo, jog visi automobiliai kruopščiai sumanių meistrų restauruoti, o tai neabejotinai didina jų vertę bei patrauklumą.
J. Vilūno nuotr.
Parodos rengėjai visus eksponatus suskirstė į atskiras sekcijas, iš kurių vienos gausesnių buvo tarpukario ir sovietinių automobilių grupės ir kurioms technikos gausa ne ką tenusileido europietiški ir amerikietiški klasikiniai automobiliai.
„Amerikonai“ traukė akį ne tik įspūdingomis formomis, bet ir savo dydžiu. Ne veltui juos daugelis taikliai vadino tikrais sausumos laivais. Bene labiausiai šį epitetą atitiko Viljaro Metsanurmo iš Estijos 1973 m. gamybos „Buick Centurion“, Sigito Gurevičiaus metais senesnis „Cadillac Deville Coupe“, latvių Gendijs Gohbergs 1974 m. „Mercury Cougar XR7“, Ziedonio Liepinio 1976 m. nuo konvejerio nuriedėjęs „Cadillac Eldorado Convertible“, Laimonio Sprukulio 1961 m. laidos „Imperial Crown“, lietuvio Donato Žukausko „Nissan Spartan II‘ ir kiti įspūdingo ilgio „sausumos laivai“.
Sovietinių automobilių grupė labiausia žavėjo itin kruopščiais restauracijos darbais, jog sunku buvo patikėti, kad automobilis pagamintas prieš pusę amžiaus, o ne vakar.
Vyriausias amžiumi sąskrydžio dalyvis, 84-erių Narcizas Mikšys iš Rokiškio vairavo 1953 m. gamybos „GAZ M20 Pobeda“, Raimondas Kaunietis – tik 2 metais jaunesnį „Moskvich 400“, biržiečiai Rimantas Čygas 1959 m. „Moskvich 407“, o Voldemaras Aišporas – 1976 m. VAZ 2101.
Sovietinių automobilių kolekciją puošė ne tik įvairių modifikacijų „Volgos“, jau minėti „Moskvich“, VAZ ar ZAZ automobiliai, bet ir Gendručio Kaikario atvairuotas 1978 m. laidos LAZ 695 autobusas, kurio vairuotojas siūlėsi mielai pavėžinti ir parodos dalyvius.
Parodos rengėjai dėmesio skyrė ir motociklams bei senovinės technikos autoriniams darbams, kurių ekspozicijos nebuvo tokios gausios.
„Nuoširdus ačiū visiems „Nesenstančios klasikos 2024“ automobilių festivalio dalyviams ir žiūrovams. Tikiuosi, jog greitai mes vėl visi susitiksime kitame įspūdingame renginyje, skirtame Baltijos kelio 35-čiui“, – sakė vienas renginio organizatorių Rolandas Setkauskas.
„Nesenstančios klasikos 2024“ vėliava nuleista sekmadienį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...