- „Kauno diena“, TKA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažniausi eismo įvykių Lietuvoje kaltininkai – 19–23 metų vaikinai, daugiau nei pusė jų – neturintys dvejų metų vairavimo stažo.
Naudinga informacija
Šią išvadą pateikė Transporto kompetencijų agentūros (TKA) specialistai, išnagrinėję 2017–2020 m. įskaitinius eismo įvykius.
"Tokia informacija padeda kiekvienam iš mūsų detaliau susipažinti su savo kasdieniu maršrutu, labiau atkreipti dėmesį į transporto srautų intensyvumą, identifikuoti, kur yra didesnės eismo įvykio rizikos", – sakė TKA transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.
TKA specialistai išryškino tipinius 2017–2020 m. eismo įvykių ir jų dalyvių akcentus (žmonių amžių, lytį, vairavimo patirtį, blaivumą, kaltininkus, kelių reikšmes ir dangos tipą bei būklę, oro sąlygas).
Šiemet keliuose septynios juodosios dėmės (16 proc. visų) susiformavo dėl neblaivių ar neturinčių teisės vairuoti eismo dalyvių kaltės.
Padėjo karantinas
2020-ieji buvo ypatingi dėl koronaviruso infekcijos paplitimo. Pandemija ir įvairūs apribojimai turėjo įtakos ir avaringumo duomenims, tad 2020 m. eismo įvykių statistika įvertinta atskirai – pastebimas nelaimių, sužeistųjų ir žuvusiųjų sumažėjimas (atitinkamai 8 proc., 10 proc. ir 5 proc.).
"Apribotas judumas turėjo didelę teigiamą įtaką bendriesiems metiniams avaringumo rezultatams. Po 2019-ųjų, kai buvo stipriai išaugęs avaringumas Lietuvoje, vėl atsistatė bendroji mažėjimo kreivė. Lietuva pagal žuvusių eismo įvykiuose mažėjimo tendenciją – viena iš lyderių ES", – teigė E.Morkūnas.
Jaunimėlis ir pėstieji
TKA duomenimis, 15 proc. visų eismo įvykių tipinis kaltininkas – transporto priemonės vairuotojas, 19–23 m. vaikinas.
Net 55 proc. iš jų – vadinamieji žalialapiai, turėjo iki dvejų metų vairavimo stažą.
33 proc. visų eismo įvykių užfiksuota sankryžose ir jų prieigose (29 proc. – gyvenvietėse, 4 proc. – užmiesčio keliuose), dažniausia priežastis – transporto priemonių susidūrimas (32 proc., iš jų 22 proc. gyvenvietėse).
Tipinis nukentėjusysis (35 proc.) – pėstysis, vyras apie 57–59 metų, blaivus, kirtęs važiuojamąją dalį ne pėsčiųjų perėjoje arba ėjęs važiuojamąja dalimi tamsiu paros metu.
Dažniausiai pėstieji žuvo kelio ar gatvės ruožų ne perėjų vietose (67 proc.), sankryžose ir jų prieigose (17 proc.), perėjose ne sankryžose (16 proc.).
Naujų juodulių – devyniolika
Šiemet šalies keliuose užfiksuotos vadinamosios 44 juodosios dėmės, jose įvyko 207 įskaitiniai eismo įvykiai, 27 žmonės žuvo ir 281 buvo sužeistas.
29 juodosios dėmės (66 proc. visų) – valstybinės reikšmės užmiesčio keliuose ir 15 (34 proc.) – valstybinės reikšmės keliuose, kertančiuose gyvenvietes.
Palyginti su 2020-aisiais, šiemet valstybinės reikšmės keliuose užfiksuota devyniolika naujų juodųjų dėmių, 20 išnyko, 25 išliko arba pakeitė savo vietą.
2021 m. patvirtintos septynios juodosios dėmės (16 proc. visų), kurios susiformavo dėl neblaivių ar neturinčių teisės vairuoti eismo dalyvių kaltės.
"Juodųjų dėmių skaičiaus pokytis, palyginti su 2020-aisiais, nežymus, tačiau matomi labai svarbūs teigiami bendrieji rezultatai avaringumo statistikoje – eismo įvykių ir žuvusių dalyvių skaičiaus mažėjimas", – reziumavo E.Morkūnas.
Juodosios dėmės susidaro, kai konkrečiame kelio ruože per ketverius metus užfiksuojami keturi ar daugiau įskaitinių eismo įvykių, kuriuose sužeidžiami ar žūsta žmonės.
Šiuo metu jų daugiausia Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Šiaulių, Klaipėdos apskrityse.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...