Galiūnų jėgos šaltinis – elektra

  • Teksto dydis:

Lietuvos elektromobilių parke dydžiu labiausiai išsiskiria bendrovės „Heidelberg Materials“ pirkiniai – trys betonvežiai: kiekvienas sveria 32 t ir turi 350 kWh talpos baterijas.

Pigesnė eksploatacija

Betonvežių gamintojas „Putzmeister“ šias transporto priemones sukomplektavo ant kinų sunkvežimio „Sany“ bazės.

Palyginti su standartiniu dyzeliniu betonvežiu, šio automobilio eksploatavimo išlaidos gali būti iki 45 proc. mažesnės.

„Heidelberg Materials Lietuva“ – vienintelė bendrovė Baltijos šalyse, turinti tokių elektromobilių.

„Pradėjome savo sunkiojo transporto parko elektrifikavimą. Tai bus ilgas procesas, todėl startavome anksčiau nei kiti betono gamintojai. Mums svarbu, kad elektrifikacija nevyktų mažinant efektyvumą ir kad klientams ji būtų naudinga“, – sakė Povilas Bradulskis, „Heidelberg Materials Lietuva Betonas“ vadovas.

Elektrinis betonvežis suprojektuotas taip, kad įkrautos baterijos užtektų visai darbo dienai, o įkraunama ji būtų per naktį. Elektra varomas ne tik automobilio variklis, bet ir 9 kub. m betono būgnas.

Triukšmo – mažiau

Šie elektromobiliai mažina tiek oro, tiek ir akustinę taršą – statybvietėse mažėja triukšmo lygis, o tai ypač svarbu, kai darbai vyksta šalia gyvenamųjų pastatų ar gabenant betoną į miesto zonas.

Betonvežis suprojektuotas taip, kad įkrautos baterijos užtektų visai darbo dienai.

Kartu su elektriniais betonvežiais „Heidelberg Materials“ elektrifikuoja ir mobilias betono tyrimų laboratorijas, kuriomis tapo „Volkswagen“ gaminami elektromobiliai.

„Padedame partneriams užtikrinti, kad namai, tiltai ir kiti statiniai būtų ne tik patvarūs, bet ir kiek įmanoma tvarūs. Patvarumą užtikrina skaitmeniniai sprendimai, kurie leidžia nuotoliu stebėti betono gabenimo ir kokybės parametrus, apskaičiuoti ir modeliuoti betono temperatūros, įtrūkimų rizikos parametrus ir realiu laiku išmaniaisiais sensoriais stebėti jo temperatūrą. Tvarumą palaipsniui auginame visoje grandinėje – nuo cemento gamybos iki betono paruošimo ir pristatymo, mažindami susidarančias emisijas“, – teigė P. Bradulskis.

Gamintojai stengiasi

Sunkiojo transporto gamintojai siūlo statybos, kalnakasybos, žemės ūkio bendrovėms vis naujų ir galingesnių automobilių, traktorių.

Tarp jų – šveicarų „Kuhn Schweiz AG“ sukonstruotas vienas didžiausių pasaulyje elektrinių savivarčių „eDumper“.

Jis sukomplektuotas ant japonų sunkvežimio „Komatsu HD 605-7“ bazės, sveria 58 t, vien baterijos (600 kWh) – 4,5 t.

„eDumper“ gali vežti beveik 65 t sveriantį krovinį. Regeneratyvinė stabdžių sistema panaudoja nuokalne besileidžiančio savivarčio kinetinę energiją ir paverčia ją elektra.



NAUJAUSI KOMENTARAI

As

As portretas
Betonvežis sveria 32t? O kaip su keliais? Ar nėra nustatyta, kad ne daugiau kaip 40t svertų sunkvežimis? Jei taip, tada 8 kubų betono tikrai negalės vežt. 8 kubai - daugiau kaip 16 t
VISI KOMENTARAI 1

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių