- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Griežtėjant ekologijos normoms automobilių gamintojai ieško būdų, kaip tobulėti. Vieni investuoja į dyzelinius variklius, kiti – į benzininius, treti testuoja elektromobilius, ketvirti bando prisijaukinti hibridines jėgaines. Jas dėl didelio efektyvumo ir nedidelės kainos bando vis daugiau automobilių gamintojų ir pasiekia labai neblogų rezultatų.
O juos galima skirstyti į dvi dalis. Vieni hibridiniai automobiliai gerokai sumažina degalų sąnaudas (pavyzdžiui, „Toyota Prius“), kiti – padidina galią („Porsche 918“). Tai – radikaliai skirtingi pavyzdžiai, bet jie leidžia suprasti, jog elektrą gamintojai pasitelkia labai skirtingiems tikslams ir jų siekia įvairiai.
Daugelis įsivaizduoja, kad hibridinis automobilis turi mažiausiai du variklius – benzininį (ar dyzelinį) ir elektrinį. Tačiau egzistuoja ir kita hibridinių modelių kategorija – MHEV (angl. mild hybrid electric vehicle).
Jie turi tik vieną vidaus degimo variklį, kuriam suktis padeda elektra. Tikslaus lietuviško vertimo nėra, bet panašiausias turbūt būtų „lengvasis hibridas“.
Neturi elektros variklio
„Mild hybrids“ pavyzdžių nėra daug, tačiau toks pavaros tipas tinka ir galiai, ir ekonomiškumui pasiekti. Tokiais gali būti vadinami ir superautomobilis „Ferrari LaFerrari“, ir ką tik Lietuvos rinkoje pasirodęs mažas miesto automobilis „Suzuki Swift Hybrid“. Kuo ypatingi „mild hybrids“?
Nuo tradicinių hibridinių modelių jie skiriasi tuo, jog neturi elektrinio variklio. Iš čia ir pavadinimas – „mild“ (liet. švelnus, nedidelis, minkštas). Lengvieji hibridai turi papildomą akumuliatorių, suteikiantį energijos generatoriui, o šis padeda benzininiam varikliui įsibėgėti (būtent šiam procesui sunaudojama daugiausia degalų).
Taip pat ji padeda užvesti variklį sustojus, kai įsijungia „Start / Stop“ sistema, kuri dėl savo specifikos „mild hybrids“ tipo automobiliuose veikia labai švelniai, užvedimas ir jo sukeliama vibracija juntama minimaliai.
Tai yra pigesnė technologija nei tradicinių hibridų su atskiru elektros varikliu, tačiau ir galimybės čia kitokios. Pavyzdžiui, „mild hybrids“ automobiliai negali važiuoti vien elektra. Jie kur kas ekonomiškesni už tik benzinu varomus automobilius, tačiau kartu atsilieka nuo atskirą elektrinį variklį turinčių hibridų.
Kai kurie nauji ir prabangūs automobiliai kaip „Audi A7“ ar A8 taip pat yra lengvieji hibridai. Juose naudojama 48 voltų elektros įtampos sistema suteikia didelės galios generatoriui, tad benzininis variklis lėtai važiuojant ir negreitėjant gali būti išjungtas net 40 sekundžių.
MHEV tipui priskiriami ir „Mercedes-Benz S400 BlueHybrid“, „BMW ActiveHybrid 7“ bei kiti modeliai.
Hibridų ateityje daugės
„Automobilių gamintojams reikia rasti naujų resursų ekologijai didinti. Galima toliau spausti dyzelinius bei benzininius variklius, tačiau anksčiau ar vėliau prieinama riba, po kurios reikia arba mažinti galingumą, arba pridėti kitą galios šaltinį, pavyzdžiui, elektrą.
Papildomas elektrinis variklis gerokai pabrangina patį automobilį, o MHEV technologija kainos iš esmės nedidina, tačiau jos ekonomijos nauda yra akivaizdi“, – pasakoja įgaliotojo „Suzuki“ atstovo Lietuvoje „Autoverslo automobiliai“ komercijos direktorius Tomas Ravinskas.
Daugelis automobilių gamintojų sunerimę laukia 2021-ųjų. Tuomet Europos Sąjungoje (ES) įsigalios nauji ekologijos normatyvai – vidutinis vieno gamintojo parduotas automobilis turės į aplinką išmesti ne daugiau kaip 95 g/km CO2 dujų.
Tai reiškia, kad jeigu parduodamas vienas neekologiškas, 190 g/km CO2 emisiją turintis automobilis, tas pats gamintojas turės tais pačiais metais parduoti du modelius, kurių emisija yra 47,5 g/km.
Dėl griežtėjančių ekologijos normų pastarąjį dešimtmetį iš rinkos beveik išnyko 12 cilindrų variklius turintys automobiliai, 8 taip pat tampa retenybe. Jų vietas užima mažesnio darbinio tūrio varikliai su turbokompresoriumi (-iais) arba papildoma elektros pavara – jų efektyvumas yra didesnis.
Pavyzdžiui, hibridiniai automobiliai (taip pat ir „mild hybrids“) regeneruoja riedėjimo bei stabdymo energiją ir ją vėliau panaudoja „Start / Stop“ sistemos, salono prietaisų veikimui ar tiesiog padeda suktis vidaus degimo varikliui.
Įprastuose benzininiuose bei dyzeliniuose automobiliuose stabdymo bei riedėjimo metu susidaranti energija yra iššvaistoma.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaip tinkamai paruošti automobilį techninei apžiūrai?
Nemaža dalis vairuotojų prieš automobilio techninę apžiūrą, ko gero, jaučiasi panašiai, kaip prieš egzaminą, kuriam, deja, nėra tinkamai pasiruošęs. Tai atskleidžia ir statistika – daugiau nei pusė automobilių i&s...
-
Peikia naują „Regitros“ tvarką: šio skambučio nenori sulaukti niekas
Praktinis vairavimo egzaminas dažnam lietuviui – tikras galvos skausmas. O džiugią akimirką, gavus vairuotojo pažymėjimą, gali sugadinti „Regitros“ skambutis. Nuo šiol, peržiūrėjus egzamino įrašą ir pastebėjus egzam...
-
Automobilių rinkos pulsas: lietuviai pirks daugiau
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuva išlaiko tvirtą lyderės poziciją tarp Baltijos šalių: mūsų automobilių rinką 2024 m. papildė 73 proc. daugiau naujų automobilių nei Latvijoje ir 19 proc. daugiau nei Estijoj...
-
Pirmu bandymu įveikti techninę apžiūrą – neįmanoma misija?
Nuo šių metų vairuotojams Lietuvoje draudžiama dalyvauti eisme neturint galiojančios sveikatos pažymos. Net ir gavus šią pažymą privaloma turėti ir automobilio techninės apžiūros (TA) taloną. Kodėl šis barjeras iškart ...
-
Už motociklą paklojo 1,32 mln. JAV dolerių
Las Vegase (JAV) surengtame „Mecum“ aukcione už 1,32 mln. dolerių parduotas 1915 m. motociklas „Cyclone V-Twin“. ...
-
Po istorinės metų pergalės – iššūkiai namie ir svetur
Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikai – transporto sektorius. Kaip verslas vertina 2024-uosius ir ko tikisi 2025-aisiais? ...
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...