- Vytautas Dumbliauskas, LNK.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidutinio greičio matuoklių pastatė ten, kur avarijų net nebuvo, o jiems išleido kone milijoną eurų. Beveik pusę milijono eurų vidutinio greičio matuokliams išleido ir Vilnius. Šie matuokliai pažeidėjus fiksuoja jau mėnesį.
Panašu, kad vidutinio greičio matuokliai sostinės vairuotojus drausmina.
Tą patvirtina ir Vilniaus savivaldybė. Esą, kol vidutinio greičio matuoklių įranga stovėjo, bet buvo tik testuojama, vairuotojai lakstė nesibaimindami.
„Iki tos dienos pažeidimų vidurkis buvo 2 tūkstančiai atvejų per dieną“, – sakė Vilniaus savivaldybės atstovas Eduardas Garbovskis.
Prieš mėnesį įrangą įjungus ir apie tai pranešus, pažeidimų skaičius krito kartais.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Ženkliai pasikeitė situacija ir dabar svyruoja apie 300 atvejų per dieną, iš kurių apie 50 atvejų – tų, labai skubančių“, – kalbėjo E. Garbovskis.
Ženkliai pasikeitė situacija ir dabar svyruoja apie 300 atvejų per dieną, iš kurių apie 50 atvejų – tų, labai skubančių.
Tačiau pasitaikė ir tokių kurie greitį viršijo daugiau kaip 50 kilometrų per valandą.
Geležinio Vilko gatvėje vidutinio greičio matuokliai veikia abiem kryptimis. Čia, savivaldybės duomenimis, pažeidėjų daugiausia.
Taip pat matuokliai vidutinį greitį matuoja Vakariniame aplinkkelyje nuo Pilaitės prospekto iki Oslo gatvės, Teodoro Narbuto gatvėje nuo Laisvės prospekto iki Sėlių gatvės.
Vienas ruožas vietą kas kurį laiką keičia.
Vilniuje vidutinio greičio matuokliai – naujiena, tačiau šalies keliuose – ne, ir jų skaičius pastaraisiais metais labai išaugo.
Valstybės kontrolė skelbia, kad pastaraisiais metais įrenginėdama naujas vidutinio greičio atkarpas „VIA Lietuva“ persistengė.
„2020-2022 metais, 29 atvejais iš 100 vidutinio greičio matuokliai buvo įrengti tuose kelių ruožuose, kuriuose pagal metodiką jie neturėtų būti įrengti“, – teigė Valstybės kontrolės atstovas Mindaugas Šalčius.
Taip pat valstybės kontrolė nustatė, kad dauguma ruožų, kur matuojamas greitis, ilgesni nei numatyta metodikoje.
Nustebino ir pasirinktos vietos rengti naujus matuoklius ateityje.
„Atskirais atvejais į tas prioritetines eiles įtraukti kelių ruožai, kuriuose nebuvo nei vieno eismo įvykio per numatytą laikotarpį, arba eismo įvykį sąlygojo ne nesaugus greitis“, – tęsė M. Šalčius.
„VIA Lietuva“ tikina, kad greičio matuoklių plėtra pernai jau sustabdyta, taisyklės, kaip ir kur turėtų būti statomi matuokliai, peržiūrimos.
„Atliekame metodikos tobulinimą, parenkant ruožus labiau akcentuojant ir suteikiant didesnį svorį būtent eismo įvykiams, kurie yra tiesiogiai susiję su viršytu greičiu“, – kalbėjo „VIA Lietuva“ atstovas Martynas Gedaminskas.
Esą greičio matuoklių pagrindinis tikslas ne bausti, o paskatinti laikytis saugaus greičio.
„Yra ženklus tiek sužeistųjų, tiek žuvusiųjų asmenų skaičiaus mažėjimas, būtent, tuose ruožuose, kur ir buvo įrengti greičio matuokliai“, – tikino M. Gedaminskas.
„Kodėl mes labai įsivaizduojame, kad greičio matuoklis turi būti ten, kur vyksta avarijos? Jis gali būti ten, kur vairuotojai linkę viršyti greitį ir taip juos pristabdo, kad tos avarijos neįvyktų. Jų gal ir nebuvo, bet galėtų būti“, – šnekėjo vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose veikia 72 momentinio greičio matuokliai, 131 vienoje atkarpoje matuojamas vidutinis greitis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...