- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš aštuonerius metus šio renginio organizatoriai susitiko smagiai praleisti laiką vienoje automobilių stovėjimo aikštelių sostinėje. Šiandien tam, kad sutilptų visi norintieji dalyvauti "Chill‘n‘Grill" renginyje, paprastos aikštelės neužtenka.
Renginį organizuojančios VšĮ JDM.lt vadovas Selmas Adomonis sutinka, kad per jau beveik dešimtmetį pasikeitė ir užaugo ne tik renginys, bet ir jie patys bei šio renginio dalyviai.
– Ar savo renginiams dar atrandate entuziastų, kurie norėtų ir galėtų dalyvauti renginyje?
– Norinčiųjų dalyvauti dar yra ir Lietuvoje, kasmet atsiranda tikrai rimtų projektų. Didėja susidomėjimas ir kalbant apie užsienio šalių automobilininkus. Kadangi tai didžiausias tokio tipo renginys Baltijos šalyse, pas mus kiekvienais metais atvažiuoja Latvijos, Lenkijos atstovų. Šiais metais taip pat sulauksime projektų ir iš Estijos, Švedijos bei Rusijos.
– Beje, ar pakanka vien tik noro, kad galėtum dalyvauti tokiame renginyje?
– Vien noro negana, nebent turi išbaigtą projektą. Projektas gali būti įdomus žvelgiant iš įvairių kampų: bendras perdarymų kiekis, puikiai suderintos smulkmenos, automobilio modelis ir t.t. Dažnam noro atkeliauti į festivalį užtenka, tačiau pritrūksta dirbti prie automobilio, leisti ilgas valandas ieškant reikiamų detalių, galvojant, kaip viskas derės tarpusavyje, kantrybės sėdint garaže ir pan.
– Žvelgiant į "Chill'n'Grill" atvažiuojančius automobilius atrodo, kad visus juos vienijantis bruožas – žemesnė važiuoklė. Bet tai tik pirmas įspūdis. Kuo dar ypatingi dalyvių automobiliai?
– Jei klausiate, ar žemesnė važiuoklė yra būtinas šio renginio atributas, tai taip, tai vienas pagrindinių kriterijų, kadangi dauguma renginio automobilių atitinka vadinamąją stance stilistiką. Tačiau nevengiame ir įdomių, tam tikroms sporto šakoms skirtų, automobilių, kurių žeminimas – tiesiog nelogiškas sprendimas. Pas mus galite pamatyti ne vieną išskirtinį motociklą, kuris taip pat bus standartinio aukščio, tačiau ne vienas kitas perdarymas jį pavers išskirtiniu.
– Ar visi automobilių patobulinimai, puošyba yra pačių savininkų darbo vaisiai, ar dirbtuvių produktas?
– Tai labiau priklauso nuo automobilio ar motociklo savininko požiūrio ir galimybių. Galime pateikti tiek vieno žmogaus rankomis surinktų puikių pavyzdžių, tiek ne vieną kitą, kur didžioji darbų dalis ir idėjų įgyvendinimas buvo patikėtas profesionalams dirbtuvėse.
– Kuris rezultatas (autorinis ar dirbtuvių) labiau vertinamas? Kodėl?
– Vertinama visuma, pradedant automobilio ar motociklo modelio pasirinkimu, žiūrint, kiek sudėtingi perdarymai, kokie darbai atlikti ir bendras baigto projekto vaizdas. Lietuvoje dar mažai tokio lygio projektų, kurie būtų visiški dirbtuvių gaminiai.
– Nebe pirmus metus automanus sukviečiate ne tik į "Chill'n' Grill", bet ir kitus projektus. Kiek naujų veidų ir projektų sutinkate? Kiek apskritai atsinaujina patobulintų automobilių parkas?
– Procentiškai sunku suskaičiuoti, tačiau naujų veidų ir projektų tikrai surenkame. Jei skaičiuotume ir nedidelius pasikeitimus, tai tikrai pavyktų surinkti entuziastus į nemažą renginį. Kasmet atsiranda po keletą naujų, dar nematytų modelių. Na, ir galiausiai, jei žvelgtume kiek ironiškiau, tokių entuziastų, kurie automobilį modifikuoja kiek pažeminę šio važiuoklę ir pakeitę ratlankius, labai daug.
Dažnam noro atkeliauti į festivalį užtenka, tačiau pritrūksta dirbti prie automobilio, leisti ilgas valandas ieškant reikiamų detalių.
– Ar galėtume kalbėti apie stance madas? Tendencijas? Koks tobulinimas ar puošyba vyrauja šiandien?
– Šiuo metu mūsų krašte vis dar dominuoja BMW, VAG grupės automobiliai, kurių tobulinimas irgi dar standartinis: žemesnė važiuoklė ir kiti ratlankiai. Vis daugiau galima sutikti modifikuotų automobilių su pneumatinėmis pakabomis, populiarėja automobilių puošyba LED apšvietimu, nes ši technologija pinga ir tampa labiau prieinama eiliniam vartotojui. Pasaulyje vis dar populiaru apklijuoti automobilį išskirtiniais lenktynių stiliaus lipdukais, vadinamaisiais livery.
– Kas yra šios mados vėliavnešiai pasaulyje?
– Daugiausia projektų ir madų ateina iš Amerikos ir Japonijos.
– Ar Lietuvoje yra žmonių, kuriuos būtų galima vadinti pavyzdžiais? Kodėl?
– Žinoma, turime ne vieną tikrai stiprų automobilį mūsų gretose, kuris tikrai gerai atrodo ir bendrame modifikuotų automobilių pasaulyje, gali puikiai atstovauti Lietuvai tokiuose renginiuose kaip "Raceism", – didžiausioje modifikuotų automobilių parodoje Europoje.
Tie žmonės negaili jėgų, darbo, pastangų, nebijo susitepti rankų patys garaže, užsispyrę ieško reikiamų detalių, dažnai leidžia nemažus pinigus automobiliui, kuris, nors akiai pažiūrėti būna gražus, finansinės naudos niekada neatneš. Tokie žmonės ir jų pasakojimai tikrai įkvepia daugelį taip pat pasinerti į šią kultūrą.
– Ar yra miestų, kuriuose stance stiliaus automobilių daugiau? Kaip manote kodėl?
– Daugiausia modifikuotų automobilių, žinoma, telkiasi didmiesčiuose, nes juose ir žmonių pajamos didesnės, ir daugiau galimybių pasidaryti tam tikrus darbus ar įsigyti dalių. Tačiau Lietuva tikrai nedidelis kraštas, kad atstumas būtų ribojantis faktorius automobilio ar motociklo modifikacijoms.
– Kurie automobiliai populiariausi ir kuriuos lengviausia perdaryti? Ar pasitaiko išskirtinių pasirinkimų?
– Populiariausi yra BMW, "Volkswagen", "Audi" automobiliai. Toliau – "Honda", "Subaru", "Nissan". Lengviausiai modifikuojami tie, kuriems lengva gauti dalių. Išskirtinumų pasitaiko, turime ne vieną tikrai seno automobilio pavyzdį savo renginiuose, taip pat amerikietiškų automobilių.
– Kalbant konkrečiai apie automobilių puošybos elementus, kiek jie yra vienetinių, kiek gamyklinių?
– Šiuo metu vyrauja tokios tendencijos, kad pagrindiniai elementai yra gamyklinės sportinės apdailų versijos, o vienetiniai ieškomi ir dažnai gaminami tik ratlankiai bei atskiri nedideli apdailos elementai ar žibintai.
– Kiek trunka vieno automobilio tobulinimas? Kiek tai būna baigtinių projektų, kiek nenustojanti tobulinimo evoliucija?
– Turime pavyzdžių, kur automobilis paruoštas renginiui nuo nulio buvo per porą savaičių. Tačiau baigto projekto nebūna. Tai sfera, kur visada gali atrasti naujų idėjų, ieškoti naujų kelių siekiant tobulumo ar tam tikros vizijos.
– Jei prakalbome apie evoliuciją, tai kaip keitėsi ir evoliucionavo jūsų "Chill'n'Grill"? Išlikote vienintelis toks renginys. Koks sėkmės receptas?
– Renginys nuo nedidelio draugų susirinkimo aikštelėje prie ežero prieš aštuonerius metus išaugo ir virto tikrų tikriausiu automobilininkams skirtu festivaliu, sutraukiančiu apie 2 tūkst. lankytojų. Sėkmės receptas? Galėsime atsakyti, kai jį atrasime, kol kas tik stengiamės daryti kaip įmanoma kokybiškiau ir nenuleisti kartelės sau. Šiemet pasikeitė formatas ir renginys tapo uždaresnis. T.y. galimybė dalyvauti yra tik į parodą atrinktiems projektams ir jų savininkų draugams. Toks sprendimas atsirado siekiant suburti glaudesnę automobilių kultūros entuziastų bendruomenę Lietuvoje. Tikimės, kad šis bandymas bus sėkmingas ir pateisins mūsų lūkesčius.
– Suprantu, kad tėvams jų vaikas pats gražiausias ir tobuliausias, tačiau ką norėtumėte renginyje tobulinti?
– Šiam vaikui dar tikrai yra kur tobulėti, ko išmokti ir subręsti. Tobulintinų dalykų atsiranda apmąstant kiekvieną praėjusį renginį, tačiau reikia nepamiršti, kad tikrasis festivalio veidas yra patys entuziastai. Jeigu jie stovės vietoje, į priekį nejudės ir renginys. Šiemet keičiame vietą ir formatą, todėl tik po renginio matysime, ar tai teisingi žingsniai.
– Toks ideologinis klausimas – kalbant apie automobilininkų renginius, dažniausiai būna maždaug penki žmonės, kurie daro viską, kad kiti 100 galėtų kažkur dalyvauti. Ar jums šita formulė galioja? Ir kur randate motyvacijos daryti tokius darbus?
– Taip, esame penkiese, o organizuojame renginį, kad galėtų dalyvauti ne vienas šimtas entuziastų. Renginio metu padeda stipri artimų draugų komanda, kuri nepailsdama tris paras padeda išvežti visą renginį. Didžiausia motyvacija yra teigiami draugų, dalyvių, pažįstamų ir nepažįstamų žmonių atsiliepimai, gausios nuotraukų galerijos ir išreiškiamas noras susitikti kitais metais. Kuo daugiau entuziastų, norinčių dalyvauti ir parodyti savo projektus, tuo didesnė motyvacija juos suburti kartą per metus į šį festivalį ir kelis kartus vasarą į mažesnius vienadienius renginukus.
"Chill‘n‘Grill 2018"
Vieta: Vilkaviškio rajonas, Žirgėnų kaimas
Dalyviai: apie 120 automobilių ir apie 1000 automobilių entuziastų.
Šalys: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija, Švedija, Danija ir Rusija.
Seniausias dalyvis: 1965-ųjų "VW Kaefer".
Naujausias: 2016 m. "Lotus Elise Sport".
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Peikia naują „Regitros“ tvarką: šio skambučio nenori sulaukti niekas
Praktinis vairavimo egzaminas dažnam lietuviui – tikras galvos skausmas. O džiugią akimirką, gavus vairuotojo pažymėjimą, gali sugadinti „Regitros“ skambutis. Nuo šiol, peržiūrėjus egzamino įrašą ir pastebėjus egzam...
-
Automobilių rinkos pulsas: lietuviai pirks daugiau
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuva išlaiko tvirtą lyderės poziciją tarp Baltijos šalių: mūsų automobilių rinką 2024 m. papildė 73 proc. daugiau naujų automobilių nei Latvijoje ir 19 proc. daugiau nei Estijoj...
-
Pirmu bandymu įveikti techninę apžiūrą – neįmanoma misija?
Nuo šių metų vairuotojams Lietuvoje draudžiama dalyvauti eisme neturint galiojančios sveikatos pažymos. Net ir gavus šią pažymą privaloma turėti ir automobilio techninės apžiūros (TA) taloną. Kodėl šis barjeras iškart ...
-
Už motociklą paklojo 1,32 mln. JAV dolerių
Las Vegase (JAV) surengtame „Mecum“ aukcione už 1,32 mln. dolerių parduotas 1915 m. motociklas „Cyclone V-Twin“. ...
-
Po istorinės metų pergalės – iššūkiai namie ir svetur
Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikai – transporto sektorius. Kaip verslas vertina 2024-uosius ir ko tikisi 2025-aisiais? ...
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...