- LRT RADIJO laida „112“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors daug vairuotojų jau norėtų žiemines padangas pasikeisti į vasarines, to daryti dar negalima, LRT RADIJUI sako techninės apžiūros ekspertas Saulius Sakalauskas. Be to, primena jis, prieš keičiant padangas būtina patikrinti protektoriaus gylį. O padangų ekspertas Vidmantas Žilėnas pabrėžia, kad ne mažiau svarbu tinkamai laikyti ir nenaudojamas padangas – reikia atkreipti dėmesį ir į patalpos temperatūrą, ir į oro slėgį.
Vasarinėms padangoms dar per anksti
Pavasarėjant ir keičiantis orams, vis daugiau vairuotojų burnoja prieš reikalavimą važinėti žieminėmis padangomis.
Paklaustas, kada jau galima pradėti montuoti vasaros sezonui skirtas padangas, techninės apžiūros ekspertas Saulius Sakalauskas primena, kad pagal kelių eismo taisykles žieminės padangos naudojamos iki kovo 31 dienos. Į apžiūrą vasarinėmis leidžiama atvažiuoti jau nuo kovo 15 d., bet tik tada, jei oro sąlygos tinkamos, nesninga, nešąla, o oro temperatūra – pliusinė. „Kelių eismo taisyklės visoms motorinėms transporto priemonėms draudžia važinėti su vasarinėmis padangomis“, – pabrėžia inžinierius.
Kartais vairuotojai pamiršta atkreipti dėmesį į padangų rašto gylį. S. Sakalauskas primena, kad žiemą lengviesiems automobiliams minimalūs reikalavimai yra 3 mm (bet su tokiomis padangomis važinėti nepatariama), o vasarą – 6 mm, bet, jei lis lietus, toks protektorius neišlaikys automobilio ant kelio. „Prieš porą dienų į apžiūrą buvo atvažiavęs žmogus, kurio automobilio žieminių padangų gylis – 1,8 mm. Tai vienas iš blogų pavyzdžių“, – prisimena specialistas.
Saugaus eismo ekspertai labai kritikuoja universalias padangas – su jais sutinka ir S. Sakalauskas. „Reikia nepamiršti, kad tai, kas skirta viskam, neskirta niekam. Jei universaliomis padangomis važinėsime tada, kai nėra nei sniego, nei plikledžio, gerai, bet ekstremalesnėmis sąlygomis su jomis važinėti pavojinga“, – primena techninės apžiūros ekspertas.
Anot jo, tokias padangas žmonės dažniausiai renkasi iš nežinojimo arba iš taupumo. „Neseniai vienas pažįstamas architektas paklausė, kodėl jo padangos nesukimba su kelio danga. Pasižiūrėjęs pamačiau, kad jo padangoms yra 10–12 metų, guma pavirtus į medį. Jas pasikeitęs, vairuotojas sakė, kad jaučiasi tarsi įsigijęs naują automobilį“, – pasakoja S. Sakalauskas.
Kaip reikėtų prižiūrėti
Paklaustas, ar, esant teigiamai temperatūrai, padangos tikrai dyla greičiau, padangų ekspertas Vidmantas Žilėnas sako, kad viskas priklauso nuo to, ar padangos yra minkšto gumos mišinio, ar kieto, ar dygliuotos. „Pliusinė temperatūra turi įtakos padangų dilimui tik tada, kai paros temperatūra viršija 7 laipsnius šilumos. Labiausiai nukenčia tos, kurios pagamintos iš minkštos gumos mišinio. Mažiau – kietos gumos mišinio padangos. Tokia temperatūra, kokia yra dabar, įtakos automobilių padangų dilimui neturi“, – sako V. Žilėnas.
Jo žodžiais, kai nėra sniego, pradedame greičiau važinėti, efektyviau stabdome, dažnai nemažu greičiu važiuojame ir posūkiuose. „Greitis – sąlygiškas dalykas. Pačių minkščiausių padangų gamintojai rekomenduoja važiuoti ne didesniu kaip 160 km/h greičiu, bet Lietuvos kelių eismo taisyklės tokiu greičiu net neleidžia važiuoti. O jei gamintojo rekomenduojamo greičio neviršijame, padangos nedyla“, – primena padangų ekspertas.
Taip pat jis pastebi, kad greitis gali lemti mašinų stabilumą: kai lauke 5 laipsniai šilumos arba temperatūra minusinė, automobilis yra stabilus. O jei temperatūra siekia 10 laipsnių šilumos ir važiuojame leistinu greičiu, guma tampa per daug elastinga, todėl suprastėja automobilio stabilumas.
Greitai žieminės padangos keliaus į garažus, sandėlius ar kitas saugojimo vietas, tad svarbu žinoti, kaip tinkamai jas saugoti iki kito sezono. „Jei gyvename name, dažnai susimąstome, kur padangas geriau laikyti – palėpėje ar rūsyje. Reikėtų rinktis rūsį, kur vėsesnė temperatūra, nes karštis padangoms daro neigiamą poveikį“, – pataria V. Žilėnas.
Anot padangų eksperto, jei norime padangas laikyti be ratlankių, jas reikėtų padėti kur nors vertikaliai. Jų negalima nei kabinti, nei guldyti ant šono ar spausti, nes padangos deformuosis. Jei norime padangas laikyti su ratlankiais, jas galime guldyti vieną ant kitos. Taip pat, pabrėžia V. Žilėnas, labai svarbu atkreipti dėmesį į oro slėgį – jis negali būti labai žemas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...