- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Oficialus motociklų sezonas Lietuvoje prasideda kovo 1-ąją. Tad, jei oro sąlygos tinkamos, kelio danga neapledėjusi ir nėra sniego, galima balnoti plieninius žirgus jau patyrusiems motociklininkams, o dar neturintiems A kategorijos vairuotojo pažymėjimo – apie jį pagalvoti.
Populiarumas auga
"Regitros" duomenimis, prie aktyvių motociklininkų kasmet prisijungia vis daugiau naujų narių. Vis dažniau motociklą renkasi dėl mobilumo, pigesnės, lyginant su automobiliu, eksploatacijos ir žinoma, teikiamo kitokio važiavimo malonumo.
"Regitros" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas sako, kad yra kelios grupės asmenų, kurie laiko egzaminus A kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti, – tie, kurie jau sulaukė 24 metų ir gali vairuoti bet kokio galingumo motociklą, ir tie, kuriems sukanka apie 40 metų. Kodėl taip yra, sunku pasakyti, galbūt žmonės jau turi stabilesnį finansinį pagrindą po kojomis ir gali leisti sau įsigyti dar vieną transporto priemonę. Kitas dalykas, ūgteli vaikai ir, jeigu anksčiau juos į ugdymo įstaigas reikėdavo vežti tėvams, dabar jie į jas nukanka patys, tad tėvams atsiranda platesnės galimybės rinktis transporto priemonę. Gal net tą, apie kurią svajojo ne vienus metus.
Kad auga susidomėjimas A kategorijos vairuotojų kursais, pastebi ir "ARV-Auto" vairavimo mokyklos instruktorius Edvardas Vanagas. "Jau nebe pirmus metus pastebime, kad keičiasi požiūris į motociklus Lietuvoje. Motociklą ar galingesnį motorolerį, kurio vairuotojui reikia A kategorijos vairuotojo pažymėjimo, nusprendžia pasirinkti vis daugiau žmonių, o į mokyklą jie renkasi keliomis bangomis. Vienas norinčiųjų antplūdis vairavimo mokyklose būna pavasarį – čia tie, kurie ilgai laukė, nekantravo, trypčiojo, ir vos tik suprato, kad oro sąlygos tinkamos, užsiregistravo į kursus, antros bangos laukiame prasidedant vasarai, nes tai daug kam laisvesnis laikas, o ir motociklų romantika tuomet ryškesnė. Žinoma, rudeniop dar būna ir bandančių suspėti į nuvažiuojantį sezono traukinį grupė, kurie važiavimu motociklu susižavėjo vasarą", – sako vairavimo instruktorius.
Beje, tarp norinčiųjų ir nemažai merginų – apie 10 proc. Ir kasmet jų skaičius didėja.
Reikia ruoštis ne egzaminui
E.Vanagas atvirauja, kad į vairavimo mokyklas susirenka ir tie, kurie niekuomet nebuvo sėdėję nei ant motorolerio, nei ant motociklo ir tie, kurie pagrindus gavo motociklu važinėdami nelabai legaliai. "Dažniausiai tokiems asmenims nekyla problemų dėl motociklo valdymo, tačiau jis būna ydingas, tad tas klaidas tenka ištaisyti, tačiau paprastai tokie žmonės jaučiasi drąsiau ir užtikrinčiau pradėdami mokytis", – pasakoja pašnekovas.
Jau nebe pirmus metus pastebime, kad keičiasi požiūris į motociklus Lietuvoje.
Vis dėlto tokius savamoksliams mokiniams reikalingus patobulinimus E.Vanagas vadina menkniekiu, palyginti su darbu, kurį reikia padaryti bandant perauklėti jau turėjusius AM kategoriją – važinėjusius mopedais / motoroleriais iki 49 kubinių centimetrų. Ši vairuotojų grupė labai konfliktuoja su galiojančiomis Kelių eismo taisyklėmis. "Neslėpsiu, kad neretai tenka kviestis ir tokių būsimų vairuotojų tėvus, nes jie siekia įgyti, pavyzdžiui, A1 ar A2 kategoriją. Mes norime parodyti, kaip neatsakingai, o neretai ir pavojingai savo ir kitų gyvybei elgiasi būsimasis motociklininkas", – apie kylančius iššūkius pasakoja jis.
Tam, kad būtų galima laikyti praktikos egzaminą "Regitroje", pirmiausia reikia išmokti teorinę dalį. Yra du būdai – kursai vairavimo mokykloje arba mokymasis eksternu. Šiuo atveju praktiniai vairavimo užsiėmimai pradedami vykdyti tik tuomet, kai išlaikomas teorijos egzaminas "Regitroje". Motociklo valdymo pamokos dažniausiai būna penkios. Iš viso dešimt valandų. Per jas mokoma reikalingų pratimų aikštelėje – pagreitėjimo, stabdymo, lėto važiavimo, apsisukimo ribotame plote, lėtos ir greitos gyvatėlės bei kliūties apvažiavimo, tuomet laukia ir kelios pamokos viešajame eisme.
"Neretai praktikos egzaminas išlaikomas ir po penkių važiavimo kartų vairavimo mokykloje, tačiau mūsų tikslas paruošti vairuotoją saugiam dalyvavimui eisme, o ne egzaminui "Regitroje", tad, jeigu matome, kad mokiniui dar trūksta įgūdžių, siūlome jam pasitobulinti papildomai dar vieną ar dvi pamokas. Yra žmonių, ir ne tokia jau maža dalis, apie 20 proc., kurie tik pradėję važiavimus jau būna nusiteikę mokytis papildomai, tačiau būna ir priešingai, kai instruktoriams reikia mokinį bandyti įtikinti pasipraktikuoti papildomai ir pasirengti dalyvavimui eisme ir egzaminui tinkamiau", – pasakojo E.Vanagas.
Žinoma, nei instruktorius nei kitos gamtos jėgos neprivers nenorinčio mokytis pasirinkti papildomų pamokų, tačiau viską į vietas sustato praktikos egzaminas "Regitroje". Susikirtę jame mokiniai grįžta ir tuomet pasirenka ne vieną ir ne dvi papildomas vairavimo pamokas tam, kad netektų vėl perlaikyti egzamino, žinant, kad sezono metu "Regitroje" A kategorijos egzamino laukiančiųjų eilės netrumpos.
Lėtos ir greitos pamokos
Išsilaikiusiems egzaminą ir įsigijusiems savo pirmąjį motociklą E.Vanagas pataria nebūti išdidiems ir dar kartą apsilankyti vairavimo mokykloje, kur su vairavimo instruktoriumi visus reikiamus pratimus galės pasikartoti su jau nuosava transporto priemone.
"Ne visi nusiperka tokius pačius motociklus, kokiais važinėja vairavimo mokykloje. Kiekvienas motociklas turi savo valdymo specifiką, prie kurios reikia priprasti. Tad, net jeigu nebenorite grįžti į vairavimo mokyklos aikštelę, tuos pačius pratimus, kuriuos darėte per vairavimo praktikos pamokas, galite pabandyti atlikti patys nuošalioje aikštelėje. Gero ir tinkamo motociklo valdymo pamokų niekuomet nebus per daug", – pabrėžia motociklininkų rengimo profesionalas.
E.Vanagas pasakoja, kad sugrįžtančiųjų su savo motociklu nėra jau taip mažai. Vieni, A kategorijos vairuotojo pažymėjimą įgiję prieš kelerius metus, tik dabar nusiperka motociklą, tad nori atgaivinti įgūdžius, sulaukiama ir tokių, kurie motociklu nuvažiuoja ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų ir nori sužinoti ką nors naujo.
"Patikėkite jie sužino. Čia net neturi reikšmės motociklo klasė – ar vairuoji sportinį, ar kelioninį, ar didelį čioperio stiliaus motociklą, visuomet gali išmokti ką nors naujo. Ne kartą esu išgirdęs iš jau ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų nuvažiavusių užkietėjusių harlistų, kad papildomos pamokos ganėtinai sunkaus motociklo valdymą padarė itin lengvą", – patirtimi dalijasi E.Vanagas.
Tiems, kam motociklo valdymo pamokos vairavimo mokykloje atrodo per lėtos ir nuobodžius, visuomet galima rinktis greitesnes. Motociklininkų klubai organizuoja vadinamuosius track day "Nemuno žiedo" trasoje, kur vienoje vietoje susirenka ir patyrę motociklininkai, ir naujokai, tad pasisemti patirties ir išgirsti ne vieną patarimą tikrai galima.
Daugiau informacijos galite rasti čia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina4
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...