- Vytenis Kudarauskas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai ir svečiai tikriausiai ne kartą atkreipė dėmesį į viešojo transporto spalvas. Kiekvienas miestas, siekdamas savo identiteto, parenka ir autobusų bei troleibusų spalvas pagal tam tikrus kriterijus. LRT.lt pasidomėjo, kodėl Vilniaus gatvėse matome įvairių spalvų autobusus, o visi Kaune riedantys troleibusai – tik žali.
Sostinės autobusai spalvingi, bet artimiausiu metu tai pasikeis
Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai mato įvairių spalvų viešojo transporto autobusus. Naujausi yra raudoni, kiek senesni – pilki, o patys seniausi gatvėmis dar riedantys autobusai – geltoni su mėlynomis juostomis. Toks margumynas atsirado dėl labai įvairių priežasčių.
„1990-aisiais Vilniuje vyravo geltonos spalvos „Ikarus“ autobusai. Miestui perkant naujus „Karosa“ autobusus 1996–1998 m., jų apipavidalinimui galiojo Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos patvirtinta tvarka. Remiantis ja, autobusai turėjo mėlyną atpažinimo juostą, o patys, norint išlaikyti vieningumą, buvo dažomi geltona spalva.
Pilka spalva buvo pasirinkta Vilniaus miesto savivaldybės ir vežėjo sprendimu perkant naujus autobusus nuo 2003-ųjų, taip pat prieš tai buvo atlikta gyventojų apklausa, todėl visi nauji autobusai, pirkti iki 2014-ųjų, buvo dažomi pilkai. Naujiesiems sostinės autobusams pasirinkta raudona spalva, kuri yra oficiali Vilniaus miesto spalva. Nuo šiol ji vienys visus sostinės autobusus“, – kodėl ir kaip keitėsi Vilniaus miesto autobusų spalvos, pasakoja SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė.
„Iki šiol sostinės gatvėmis važinėjo daugiau nei 20-ies skirtingų spalvų autobusai. Jų buvo daug, skyrėsi ir jų modeliai. Naujoji vieninga sostinės viešojo transporto spalva – raudona. Tai ir kiti dizaino elementai yra bendras Vilniaus miesto ir Vilniaus dailės akademijos bendradarbiavimo projektas. Taip bus apipavidalinti visi 250 naujų Vilniaus autobusų, kurie sostinėje važiuoja jau nuo praėjusių metų rudens, o likusi dalis gatves pasieks per šiuos metus. Taip pat raudona spalva palaipsniui bus perdažomi ir senesni autobusai“, – LRT.lt pažymi M. Bielinytė.
Nemažą viešojo transporto dalį Vilniuje sudaro troleibusai. Kitaip nei autobusai, tiek nauji, tiek seni modeliai pasižymi tokia pat spalvine kompozicija. Dabar naudojamų spalvų ateityje keisti neplanuojama.
„Naujų, iki metų pabaigos į sostinės gatves išvažiuosiančių troleibusų dizainas išliks toks pat, kaip ir dabar – dviejų spalvų. Tačiau raudonos spalvos intarpai atitiks oficialią raudoną Vilniaus miesto spalvą, kuria bus dažomi ir autobusai“, – dabartines ir ateities sostinės troleibusų spalvas komentuoja M. Bielinytė.
Kauno viešasis transportas pasižymi vientisumu
Prieš daugiau nei dešimtmetį Kaunas nusprendė, kad viešasis miesto transportas turi įgauti savitą stilių. Todėl miestiečių buvo paprašyta išrinkti spalvą, kuria turėtų būti nudažyti naujai įsigyti autobusai. Tuomet buvo išrinkta raudona spalva.
Pagrindinis tikslas, kurio siekė Kauno miesto savivaldybė, – labiau atskirti viešąjį transportą iš bendro eismo srauto. Tai pagerina eismo saugumą ir patogu keleiviams, kurie iš tolo mato atvažiuojantį autobusą. Tuo metu troleibusus nuspręsta dažyti žaliai, ir tai jau kiek kitokia istorija.
„Tuo pat metu įsigytiems troleibusams parinkta skirtinga nei autobusų spalva dėl to, kad tuo metu mieste turėjome vienodus maršrutų numerius autobusams ir troleibusams. Parinkus vienodą transporto priemonių spalvą ir esant vienodai maršrutų numeracijai, tai neabejotinai klaidintų keleivius. Ryški žalia spalva troleibusams parinkta tokia pati ir siekiant pabrėžti paslaugos ekologiškumą.
Šiuo metu Kaune nebeturime besidubliuojančių autobusų ir troleibusų maršrutų numerių, o esant būtinybei (gatvių remonto ar kitais atvejais) vietoje troleibusų tokiais pačiais maršrutais neretai išrieda autobusai, todėl ateityje galėtų būti priimtas sprendimas dėl transporto priemonių spalvos suvienodinimo. Tačiau kol kas, pabrėžiant paslaugos ekologiškumą, nutarta žalios elektrinio transporto spalvos neatsisakyti“, – troleibusų spalvos pasirinkimo istoriją LRT.lt pasakoja Kauno miesto Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Kauno viešojo transporto autobusai ir troleibusai išsiskiria ir tuo, kad, pavyzdžiui, žaliai nudažyti ne tik nauji, bet ir seni troleibusai. Tokia pati situacija ir su autobusais – visi jie raudoni, nepriklausomai nuo amžiaus. Kaip teigia P. Keras, tai buvo ilgalaikis planas.
„Parenkant vienodą spalvą buvo siekiama viešojo transporto paslaugos atpažįstamumo, kuriamas paslaugos įvaizdis, todėl siekėme vientisumo. Transporto priemonių spalva buvo keičiama palaipsniui, įsigyjant naujas transporto priemones arba remontuojant senąsias, todėl tai nepareikalavo didelių investicijų. Tikimės, kad naudotis tokia paslauga keleiviams yra maloniau“, – viešojo transporto spalvų suvienodinimo procesą trumpai apibūdino P. Keras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...