- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įmonės, svarstančios kitąmet įsigyti naują automobilį, turėtų jau dabar atidžiai dėliotis planus, nes, pamiršus svarbią naujovę, gali laukti netikėta staigmena.
Artėja pokyčiai
Nuo 2025 m. sausio 1-osios už įsigyjamą naują automobilį gali tekti sumokėti pelno mokestį ir tai labiausiai palies tuos, kurių naujas automobilis bus brangus, taršus.
Šiemet priimtas pelno mokesčio įstatymo pokyčių tikslas, pasak politikų, yra skatinti ekologiškesnių transporto priemonių naudojimą, tačiau, pasak ekspertų, verslui, o ypač tam, kuris bus nepasiruošęs, tai gali reikšti pastebimai išaugusias išlaidas ir ilgesnes papildomų sprendimų paieškas.
Verslo finansavimo bendrovės „Finpro“ valdybos nario Kęstučio Grinavecko teigimu, artėjantys pelno mokesčio įstatymo pakeitimai gali turėti kelis neigiamus aspektus transporto sektoriui.
„Pirmiausia, gali nukentėti Lietuvos automobilių parkas. Dėl 2025-ųjų sausio 1-osios pokyčių verslas, kuris nebus pasiruošęs ir atsidėjęs papildomo kapitalo, tikėtina, bus labiau linkęs rinktis senesnius ir pigesnius automobilius nei iki šiol. Šiuo metu mūsų šalies automobilių parkas yra vienas seniausių ES. Be to, įmonės, kurios neturi didesnės finansinės pagalvės, tad kiekvienas euras joms yra be galo svarbus, gali svarstyti ir ieškoti galimybės automobilių įsigyti kitose ES šalyse, kur tokio įstatymo nėra arba jis palankesnis. Blogiausia, kad mūsų šalies biudžetas dėl to gali prarasti tūkstančius eurų, nes mokesčiai bus mokami ne Lietuvoje“, – tvirtino K. Grinaveckas.
Lietuvoje įmonės, bendrovės labiau linkusios įsigyti benzinu varomų automobilių.
Sąlygų meniu
Kitąmet naujų automobilių planuojantis įsigyti verslas turėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad pelno mokestis turės būti mokamas ne visada.
Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, jeigu planuojamo įsigyti automobilio išmetamas CO2 kiekis lygus 0 ir jo kaina neviršys 75 tūkst. eurų, sąnaudas bus galima nurašyti ir pelno mokesčio mokėti nereikės. Šiai kategorijai galima priskirti elektromobilius.
Jeigu automobilio išmetamas CO2 kiekis neviršys 130 g/km, o jo kaina – iki 50 tūkst. eurų, mokesčiai taip pat nebus taikomi.
Jeigu automobilio išmetamas CO2 kiekis viršys 130 g/km, tačiau neviršys 200 g/km, o jo kaina – ne daugiau 25 tūkst. eurų, mokesčiai taip pat nebus taikomi. Kaip ir atveju, jeigu automobilio išmetamas CO2 kiekis viršys 200 g/km, tačiau jo kaina bus mažesnė nei 10 tūkst. eurų.
Jei automobilio išmetamas CO2 kiekis viršys 130 g/km, bet neviršys 200 g/km ir jo kaina bus 50 tūkst. eurų, pelno mokestis bus 4 tūkst. eurų. Jeigu automobilio kaina – 50 tūkst. eurų, jo išmetamas CO2 kiekis viršys 200 g/km, pelno mokestis bus 6 tūkst. 400 eurų.
Už labai prabangų (pavyzdžiui, 150 tūkst. eurų) ir vidutiniškai taršų automobilį tektų atseikėti valstybei bent 20 tūkst. eurų pelno mokesčio.
Nuo kitų metų įsigaliojantis įstatymas negalios tiems, kurie transporto priemonę bus įsigiję iki 2025 m. sausio 1 d.
Ką liudija rinka?
Pasak K. Grinavecko, taršumo klausimas kitąmet gali būti jautrus įsigyjantiems įprastus automobilius, nes elektromobiliai šiuo metu išgyvena nuosmukį.
„Finpro“ duomenys rodo, kad šiemet Lietuvoje verslai labiau linkę įsigyti benzinu varomus automobilius, o jų kaina dažniausiai svyruoja nuo 10 tūkst. iki 40 tūkst. eurų.
„Mūsų šalies verslai itin mėgsta „Toyota“ ir „Volkswagen“ gamintojų automobilius. Susidomėjimas elektromobiliais kiek atslūgo. Pavyzdžiui, remiantis „Regitros” duomenimis, iki šių metų rugsėjo Lietuvoje buvo įregistruota maždaug 300 mažiau elektromobilių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, o elektromobilių rinkos dalis mūsų šalyje, palyginti su 2023-iaisiais, sumažėjo kiek daugiau nei 1 proc. Be to, „Regitros” duomenimis, mūsų šalyje iki rugsėjo užregistruota 18 proc. mažiau elektromobilių negu pernai tuo pačiu laikotarpiu“, – vardijo K. Grinaveckas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina2
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...