- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Policininkai užsimojo pavežėjus ir kurjerius iš Azijos išauklėti laikytis Kelių eismo taisyklių, o susisiekimo ministerija parengė taisyklių pakeitimus. Pastarieji gali gerokai apmažinti pavežėjų iš Azijos skaičių šalyje. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Vilniaus kelių policijos atstovu Donatu Mankausku.
– Pastaraisiais metais jiems skyrėme didesnį dėmesį, kadangi pasitaikė tokių atvejų, kuomet bando žmonės pasinaudoti ne savo vairuotojo pažymėjimu. Taip pat pastebėta, kad šie asmenys vengia segėti saugos diržus, todėl kasdien būna nustatoma 5-10 pažeidimų.
– Kokios yra baudos už saugos diržo nesegėjimą?
– Pirma kartą minimali piniginė bauda, o už antrą atvejį atimamas vairuotojo pažymėjimas. Nes tokiais atvejais mes juos vėlgi su tuo pačiu tikslu kontroliuojame, kadangi, kaip žinote, dabar vairuotojo pažymėjimas nėra atiduodamas, tai tikrinama, ar jie turi tą vairuotojo pažymėjimą.
– Ir tada jie ima gudrauti, naudojasi kito, savo kolegos, sakykim, galiojančiu vairuotojo pažymėjimu?
– Greičiausiai taip. Negalime taip teigti, kadangi kiekvienas atvejis yra skirtingas, bet būna ir tokių atvejų – dėl to, kad neturi patys pažymėjimo. Kitą kartą galbūt ir gimtinėje jis net neturi teisės vairuoti, bet, atvažiavęs čia, į Lietuvą, įsivaizduoja, kad Europos šaly niekas jo netikrins, nesukontroliuos.
– Ar šie vairuotojai laikosi KET? Turiu omeny greičio viršijimą, nes yra tekę pastebėti, kad labai greitai laksto.
– Greičio sąvoka yra labai sąlyginė ir subjektyvi. Vienam galbūt atrodo, kad greitis viršijimas, tačiau iš tiesų tas žmogus važiuoja labai artimam leistinam greičiui ir jo neviršija. Tai nėra taip, kad tai būtų išskirtinė kategorija vairuotojų, kurie viršija greitį. Galbūt tai yra mentaliteto skirtumas, nes pagrindiniai jų daromi pažeidimai yra parkavimo pažeidimai. Turbūt ne vienas vilnietis yra atkreipęs dėmesį, kad tikrai vakarais yra padidintas dėmesys Gedimino prospekte tokių vairuotojų parkavimo ypatumams, sustojimams, keleivių išlaipinimui.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Šiuo metu vairuotojas iš trečiųjų šalių gali važinėti Lietuvos keliais su savo šalies vairuotojo pažymėjimu?
– Jeigu jis negyvena nuolat Lietuvoje, turi laikiną leidimą gyventi Lietuvoje, tai jis gali važinėti su savo šalyje išduotu vairuotojo pažymėjimu. Jei trečiųjų šalių pilietis yra nuolatinis Lietuvos gyventojas, tai pusės metų laikotarpyje privalo pasikeisti vairuotojo pažymėjimą į lietuvišką.
Susisiekimo ministerija parengė taisyklių pakeitimus dėl pavežėjų iš trečiųjų šalių. Vienas iš tokių pakeitimų yra, kad Europos Sąjungoje vairuotojai iš trečiųjų šalių nebegalės važinėti su savo vairuotojo pažymėjimais. Apie tai LNK žurnalistas kabėjosi su Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininku Daliumi Rudoku.
– Kaip vertinate Susisiekimo ministerijos siūlomus pokyčius?
– Iš esmės vertinam teigiamai tą norą padidinti saugumą kelyje. Ypač teigiamai vertinam ir atsirasiantį Europos Sąjungos pažymėjimo reikalavimą pavežėjam, nes situaciją, buvusią iki šiol, turbūt sunku pavadinti normalia.
– Ką jūs turite omeny, kad situacija buvo nenormali?
– Iš esmės, nuo pat pirmos dienos atvykęs iš užsienio šalies žmogus galėdavo pradėt vairuot ar važiot keleivius, net jeigu, tarkim, jo gimtojoje šalyje eismas vyksta kairiąja puse, niekada nebūna žiemos ir sniego. Iš esmės, tai reiškia, kad jau vežiodamas keleivius, jis pats mokėsi iki šiol vairuoti. Tai turbūt nėra normalu. Europos Sąjungos pažymėjimas turbūt įrodys, kad vairuotojas geba vairuot visgi mūsų eismo sąlygom.
Galėdavo pradėt vairuot ar važiot keleivius, net jeigu, tarkim, jo gimtojoje šalyje eismas vyksta kairiąja puse, niekada nebūna žiemos ir sniego.
– Tam tikrais atvejais keisis ir mokėjimo tvarka, vairuotojai turės dalinti keleiviams čekius. Ar tai nepabrangins kelionių?
– Tai, pavežėjo atveju, elektronines sąskaitas po kelionių ir taip visi keleiviai jau gauna. Tai šiuo atžvilgiu niekas nesikeis.
– Tai čia keisis tik taksi vairuotojams?
– Taip, taksi vairuotojams keisis. Nes šis reikalavimas turbūt atsiranda iš galimai vykdomos didesnės šešėlinės veiklos. Nes, tarkim, 2020 m., kaip statistika, vidutinis pavežėjas per mėnesį deklaravo virš 1200 eurų pajamų, kai tuo tarpu Taksi vairuotojas tik 250 eurų pajamų per mėnesį. Tai skirtumas akivaizdus ir kažkas čia nesutampa skaičiuose ir del to turbūt atsiranda šitie reikalavimai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilnius ėmėsi svarstyti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais, siūloma dar didinti
Vilniaus miesto taryba euro rinkliavos už leidimus dalintis elektriniais paspirtukais ir dviračiais projektą trečiadienį grąžino svarstyti komitetams. ...
-
Be jau išleistų milijonų, Baltijos šalys įvardijo įspūdingą sumą, būtiną „Rail Baltica“ statyboms
Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ prašo dar 325 mln. eurų Europos Sąjungos paramos europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statyboms. ...
-
Dėl kabelio gedimo dalis Justiniškių gyventojų liko be elektros
Trečiadienio popietę daliai sostinės Justiniškių rajono gyventojų sutriko elektros tiekimas. ...
-
Pristatyta Neries vandens kelio ateitis: didelis dėmesys – aukščiausiems aplinkosaugos standartams
Trečiadienį „Vidaus vandens kelių direkcija“ (VVKD) Seime pristatė Neries vandens kelio ateitį. Apie vandens kelio Vilnius–Kaunas laivybos perspektyvas diskutavo politikai, mokslininkai, ichtiologai, aplinkosaugininkai ir visuomenės ats...
-
Prezidento patarėjas: šiam sektoriui turi būti užtikrintas 1 mlrd. eurų metinis finansavimas
Prezidentūra laikosi pozicijos, kad šiuo metu keliams turi būti užtikrintas 1 mlrd. eurų metinis finansavimas, teigia šalies vadovo vyriausiasis patarėjas Ramūnas Dilba. Anot jo, kelių būklės klausimas yra vienas dažniausiai kelia...
-
Gyvybės draudimo išmokos: tyrimas atskleidė svarbų faktą
Tyrimas atskleidė, kad gyvybės draudimą turi daugiau nei pusė lietuvių, tačiau kas antras nežino apie visas taikomas apsaugas. Dauguma gyventojų mano, kad gyvybės draudimo išmoka išmokama tik mirties bei nelaimių atvejais. Tačiau ekspe...
-
Hofmanas po gripo protrūkio paukštyne: turim imtis priemonių, kad neištiktų blogiausias scenarijus
Žemės ūkio produktų prekybos grupės „Groward Group“ Vilkyčių paukštyne dėl paukščių gripo nugaišus tūkstančiams vištų, žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas teigia, kad šios ligos protrūkis gali nei...
-
Vyriausybė pritarė sankcijų rusams ir baltarusiams pratęsimui dar metams
Rusijai tęsiant plataus masto karą Ukrainoje, Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad dar metams būtų pratęstos nacionalinės sankcijos rusams ir baltarusiams. ...
-
Po degalų akcizų padidinimo – ministro įžvalgos: rytoj gali nutikti, kad visi pilsis Lietuvoje
Nuo sausio įsigaliojus didesniems kuro akcizams finansų ministras Rimantas Šadžius sako, kad dar anksti vertinti jų įtaką ekonomikai ir pajamų surinkimui. ...
-
Šadžius pavėlino mokesčių pakeitimų datą: ko tikėtis
Finansų ministras Rimantas Šadžius sako, kad šiuo metu rengiami mokesčių pakeitimai koalicijos partneriams turėtų būti pristatyti pirmoje vasario pusėje. ...