- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė.
Aukštakulniai – klastingi
Sėsdami prie vairo retai susimąstome, kad mūsų avalynė gali turėti reikšmingos įtakos vairavimo kokybei. Taip teigia draudimo bendrovės „Gjensidige“ specialistė Viktorija Katilienė.
„Slidus ar grublėtas padas, itin aukštas bato kulnas ar platforma trukdo naudotis sankabos ir stabdžių pedalais. Esame užfiksavę įvykių, kai vairuotojui nuo stabdžio pedalo koja paprasčiausiai nuslydo judant lėtai arba manevruojant, o dėl aukštakulnių nepavyko laiku atlikti reikiamo veiksmo“, – aiškino V. Katilienė.
Anot specialistės, dažniausiai tokių eismo įvykių nuostoliai yra nedideli ir siekia kelis šimtus eurų, tačiau pasitaiko atvejų, kai nukenčia kiti objektai ir atlyginamų žalų suma išauga kelis kartus.
„Esame užfiksavę įvykį, kai, vairuotojo kojai nuslydus nuo stabdžio pedalo, automobilis atsitrenkė į kieme stovėjusius žemės ūkio padargus, kitu atveju – į puspriekabę. Nuostolių sumos – keturženklės“, – pasakojo draudimo bendrovės atstovė.
Storapadžiai – neinformatyvūs
Vairavimo mokyklos vadovas ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas pabrėžė, kad avalynės pasirinkimas svarbus ne tik vairavimo naujokams, bet ir įgudusiems vairuotojams.
Pasak eksperto, avalynės užkulnis, pado storis ir jo kietumas yra svarbiausi elementai, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį sėdant prie vairo.
Vairuotojai, avėję netinkamą avalynę, ne visada drįsta įvardyti ją eismo įvykio priežastimi.
„Apavui net automobilių sporte skiriamas ypatingas dėmesys. Lenktynininkai aunasi specialius batus su auliuku ir tinkamo storio padu. Vieni vairuotojai mėgsta ploną batų padą, kad jautriai jaustų sankabos ir stabdžių pedalus, kiti renkasi standesnį“, – kalbėjo A. Pakėnas.
Jis atkreipė dėmesį į žieminius batus, kurie turi storą ir kietą padą.
„Pastarąjį galime vadinti neinformatyviu vairavimui. Toks padas trukdo jautriai valdyti stabdžių ir sankabos pedalus, nes vairuotojas nejaučia jų vibracijos. Tokiais atvejais į vairavimo pamokas rekomenduojama atsinešti lygiapadžius sportinius batelius. Ši taisyklė galioja ne tik besimokantiesiems, bet visiems vairuotojams“, – tvirtino saugaus eismo ekspertas.
Vairavimo mokyklos vadovo teigimu, jei kulnas trukdo teisingai laikyti koją ant pedalo, tuomet vairuotojas stengiasi pėdą pasukti ar palenkti, o dėl to nukenčia vairavimo kokybė.
Apavas ir eismo įvykiai
Netinkamais vairavimui A. Pakėnas vadina ir aukštakulnius bei batus su plačia platforma.
„Jei kelyje planuojama užtrukti ilgiau, tokius batus reikėtų persiauti. Tinkamiausios pasikeitimui – patogios lygiapadės balerinos arba sportbačiai. Vairuotojos su aukštakulniais rizikuoja pažeisti arba nulaužti aukštą bato kulną. Batų pramonė yra atsižvelgusi į moterų poreikį vairuoti avint aukštakulnius, gaminamos plastikinės įmovos dešinės kojos bato kulniukui. Toks sprendimas apsaugo batą, tačiau vairavimo kokybė nepagerėja. Pastebiu, kad avėdami netinkamus batus vairuotojai važiuodami dažniau turi rūpesčių gatvėje, ypač kai užgęsta automobilio variklis”, – sakė A. Pakėnas.
Kaip prasčiausią vairuotojų pasirinkimą A. Pakėnas įvardijo vasarišką avalynę – gumines šlepetes.
„Pėda jose nestabili, slankioja ir slysta. Tokia avalynė neužtikrina užkulnio stabilumo ir nėra tinkama vairavimui. Be to, šlepetė gali ir visiškai nuslysti nuo pėdos, o vairuotojas, stengdamasis ją vėl apsiauti, – sukelti avarinę situaciją. Manau, kad vairuotojai, avėdami tokią avalynę, yra padarę išties nemažai eismo įvykių, tik ne visada drįsta įvardinti apavą kaip kelyje įvykusios nelaimės priežastį”, – svarstė saugaus eismo ekspertas.
A. Pakėno teigimu, vairuoti basomis geriau nei su šlepetėmis, nes tarp pedalo ir pėdos nėra nestabilaus, judančio tarpinio sluoksnio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...