- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė.
Aukštakulniai – klastingi
Sėsdami prie vairo retai susimąstome, kad mūsų avalynė gali turėti reikšmingos įtakos vairavimo kokybei. Taip teigia draudimo bendrovės „Gjensidige“ specialistė Viktorija Katilienė.
„Slidus ar grublėtas padas, itin aukštas bato kulnas ar platforma trukdo naudotis sankabos ir stabdžių pedalais. Esame užfiksavę įvykių, kai vairuotojui nuo stabdžio pedalo koja paprasčiausiai nuslydo judant lėtai arba manevruojant, o dėl aukštakulnių nepavyko laiku atlikti reikiamo veiksmo“, – aiškino V. Katilienė.
Anot specialistės, dažniausiai tokių eismo įvykių nuostoliai yra nedideli ir siekia kelis šimtus eurų, tačiau pasitaiko atvejų, kai nukenčia kiti objektai ir atlyginamų žalų suma išauga kelis kartus.
„Esame užfiksavę įvykį, kai, vairuotojo kojai nuslydus nuo stabdžio pedalo, automobilis atsitrenkė į kieme stovėjusius žemės ūkio padargus, kitu atveju – į puspriekabę. Nuostolių sumos – keturženklės“, – pasakojo draudimo bendrovės atstovė.
Storapadžiai – neinformatyvūs
Vairavimo mokyklos vadovas ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas pabrėžė, kad avalynės pasirinkimas svarbus ne tik vairavimo naujokams, bet ir įgudusiems vairuotojams.
Pasak eksperto, avalynės užkulnis, pado storis ir jo kietumas yra svarbiausi elementai, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį sėdant prie vairo.
Vairuotojai, avėję netinkamą avalynę, ne visada drįsta įvardyti ją eismo įvykio priežastimi.
„Apavui net automobilių sporte skiriamas ypatingas dėmesys. Lenktynininkai aunasi specialius batus su auliuku ir tinkamo storio padu. Vieni vairuotojai mėgsta ploną batų padą, kad jautriai jaustų sankabos ir stabdžių pedalus, kiti renkasi standesnį“, – kalbėjo A. Pakėnas.
Jis atkreipė dėmesį į žieminius batus, kurie turi storą ir kietą padą.
„Pastarąjį galime vadinti neinformatyviu vairavimui. Toks padas trukdo jautriai valdyti stabdžių ir sankabos pedalus, nes vairuotojas nejaučia jų vibracijos. Tokiais atvejais į vairavimo pamokas rekomenduojama atsinešti lygiapadžius sportinius batelius. Ši taisyklė galioja ne tik besimokantiesiems, bet visiems vairuotojams“, – tvirtino saugaus eismo ekspertas.
Vairavimo mokyklos vadovo teigimu, jei kulnas trukdo teisingai laikyti koją ant pedalo, tuomet vairuotojas stengiasi pėdą pasukti ar palenkti, o dėl to nukenčia vairavimo kokybė.
Apavas ir eismo įvykiai
Netinkamais vairavimui A. Pakėnas vadina ir aukštakulnius bei batus su plačia platforma.
„Jei kelyje planuojama užtrukti ilgiau, tokius batus reikėtų persiauti. Tinkamiausios pasikeitimui – patogios lygiapadės balerinos arba sportbačiai. Vairuotojos su aukštakulniais rizikuoja pažeisti arba nulaužti aukštą bato kulną. Batų pramonė yra atsižvelgusi į moterų poreikį vairuoti avint aukštakulnius, gaminamos plastikinės įmovos dešinės kojos bato kulniukui. Toks sprendimas apsaugo batą, tačiau vairavimo kokybė nepagerėja. Pastebiu, kad avėdami netinkamus batus vairuotojai važiuodami dažniau turi rūpesčių gatvėje, ypač kai užgęsta automobilio variklis”, – sakė A. Pakėnas.
Kaip prasčiausią vairuotojų pasirinkimą A. Pakėnas įvardijo vasarišką avalynę – gumines šlepetes.
„Pėda jose nestabili, slankioja ir slysta. Tokia avalynė neužtikrina užkulnio stabilumo ir nėra tinkama vairavimui. Be to, šlepetė gali ir visiškai nuslysti nuo pėdos, o vairuotojas, stengdamasis ją vėl apsiauti, – sukelti avarinę situaciją. Manau, kad vairuotojai, avėdami tokią avalynę, yra padarę išties nemažai eismo įvykių, tik ne visada drįsta įvardinti apavą kaip kelyje įvykusios nelaimės priežastį”, – svarstė saugaus eismo ekspertas.
A. Pakėno teigimu, vairuoti basomis geriau nei su šlepetėmis, nes tarp pedalo ir pėdos nėra nestabilaus, judančio tarpinio sluoksnio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Automobilių rinkos pulsas: lietuviai pirks daugiau
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuva išlaiko tvirtą lyderės poziciją tarp Baltijos šalių: mūsų automobilių rinką 2024 m. papildė 73 proc. daugiau naujų automobilių nei Latvijoje ir 19 proc. daugiau nei Estijoj...
-
Pirmu bandymu įveikti techninę apžiūrą – neįmanoma misija?
Nuo šių metų vairuotojams Lietuvoje draudžiama dalyvauti eisme neturint galiojančios sveikatos pažymos. Net ir gavus šią pažymą privaloma turėti ir automobilio techninės apžiūros (TA) taloną. Kodėl šis barjeras iškart ...
-
Už motociklą paklojo 1,32 mln. JAV dolerių
Las Vegase (JAV) surengtame „Mecum“ aukcione už 1,32 mln. dolerių parduotas 1915 m. motociklas „Cyclone V-Twin“. ...
-
Po istorinės metų pergalės – iššūkiai namie ir svetur
Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikai – transporto sektorius. Kaip verslas vertina 2024-uosius ir ko tikisi 2025-aisiais? ...
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...