- „Kauno diena“, pressauto.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Antrą kartą Lietuvoje organizuojamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse dėl geriausiojo vardo varžysis septyni visiškai nauji sunkiasvoriai, tarp jų yra visiškai elektrinių.
Naujienas diktuoja rinka
Lietuvos žurnalistų autoklubas konkursą organizuoja kas dvejus metus – tokį tempą diktuoja rinka.
Lengvųjų automobilių gamintojai per metus geba pristatyti net po kelis naujus modelius, o sunkiojo transporto rinkoje naujienų tenka laukti ilgiau.
Atsižvelgiant į tai, dėl geriausiojo 2023 m. sunkvežimio titulo varžysis per praeitus ir šiuos metus Lietuvoje pristatyti sunkvežimiai: „Ford F-MAX“, „MAN TGH“, „Mercedes-Benz e-Actros“, „Scania 460S“, „Scania P230“, „Volvo FH“ ir „Volvo FH Electric“.
Prieš dvejus metus pergalę pirmąkart Lietuvoje surengtame konkurse iškovojo „Scania“ gaminys. Šiemet užregistruoti du naujausi šio gamintojo vilkikai, kurių vienas – varomas vien elektra.
Susidomėjimas elektriniais sunkvežimiais Lietuvoje jau gana didelis. Deja, nusprendusių įsigyti – mažai.
„Norime pristatyti geriausią sunkvežimį su gausiausia ir pažangiausia įranga, taip pat – su atnaujintais variklio ir transmisijos agregatais. Būtent jie užtikrina geriausią efektyvumą, našumą ir mažiausias sąnaudas“, – sakė „Scania“ pardavimų direktorius Ramūnas Saveikis.
Tvarumo argumentai
Kartu su dyzeliniu modeliu „Scania“ reprezentuos ir visiškai elektrinis sunkvežimis, kuris, anot R. Saveikio, puikiai pritaikytas kelionėms mieste. Jis pabrėžė, kad tokių transporto priemonių pasiūla taip pat yra svarbi, mat vis daugiau įmonių į savo strateginius tikslus įtraukia ir tvarumą, tad ir susidomėjimas tokiu transportu auga.
„Tenka pripažinti, kad apie tolimiems atstumams skirto elektrinio transporto segmentą daug kalbų negirdime, nes jis vis dar yra vystymo stadijos. Tačiau kituose segmentuose elektriniu transportu susidomėjimas didėja, ypač Vakarų Europoje. O ir valstybės, taikydamos atitinkamus apribojimus ar siūlydamos subsidijas, skatina vis spartesnį elektrinio transporto naudojimą“, – komentavo R. Saveikis.
Vis dėlto Lietuvoje situacija kiek kitokia, nes mūsų šalyje oficialiai parduoto elektrinio sunkvežimio dar nėra. Gamintojai jau rūpinasi, kad klientai turėtų galimybę tokių modelių ne tik pamatyti iš arčiau, tačiau ir išbandyti juos realiomis sąlygomis.
Surengs konferenciją
Du sunkvežimius konkurse užregistravo ir „Volvo Trucks“ atstovai – pristatys ne tik dyzelinį, bet ir elektrinį sunkvežimį.
„Volvo Trucks“ rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus teigė, kad šis renginys – galimybė pademonstruoti progresyviausias technologijas ir suteikti daugiau informacijos apie rinkoje siūlomus naujausius sunkvežimių modelius.
„Bus surengta ir konferencija, kurioje apie sunkvežimių galimybes specialistai papasakos dar plačiau“, – sakė L. Bričkus.
„Volvo Trucks“ atstovas pabrėžė, kad susidomėjimas elektriniais sunkvežimiais Lietuvoje jau gana didelis. Deja, skubančių įsigyti – mažai, nes sprendimus dar stabdo infrastruktūros trūkumas.
„Elektrinio sunkvežimio eksploatacija skiriasi nuo dyzelino, tad transporto įmonių vadybininkams ateityje reikės perrikiuoti visą verslo organizavimo strategiją: vykdant pervežimo operacijas regione reikės numatyti sustojimų taškus ir įkrovimo vietas“, – kalbėjo L. Bričkus.
Antrą kartą Lietuvoje rengiamo „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurso startas – gegužės 8-ąją.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...