Rinkimuose – penkių gamintojų sunkiasvoriai

  • Teksto dydis:

Antrą kartą Lietuvoje organizuojamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse dėl geriausiojo vardo varžysis septyni visiškai nauji sunkiasvoriai, tarp jų yra visiškai elektrinių.

Naujienas diktuoja rinka

Lietuvos žurnalistų autoklubas konkursą organizuoja kas dvejus metus – tokį tempą diktuoja rinka.

Lengvųjų automobilių gamintojai per metus geba pristatyti net po kelis naujus modelius, o sunkiojo transporto rinkoje naujienų tenka laukti ilgiau.

Atsižvelgiant į tai, dėl geriausiojo 2023 m. sunkvežimio titulo varžysis per praeitus ir šiuos metus Lietuvoje pristatyti sunkvežimiai: „Ford F-MAX“, „MAN TGH“, „Mercedes-Benz e-Actros“, „Scania 460S“, „Scania P230“, „Volvo FH“ ir „Volvo FH Electric“.

Prieš dvejus metus pergalę pirmąkart Lietuvoje surengtame konkurse iškovojo „Scania“ gaminys. Šiemet užregistruoti du naujausi šio gamintojo vilkikai, kurių vienas – varomas vien elektra.

Susidomėjimas elektriniais sunkvežimiais Lietuvoje jau gana didelis. Deja, nusprendusių įsigyti – mažai.

„Norime pristatyti geriausią sunkvežimį su gausiausia ir pažangiausia įranga, taip pat – su atnaujintais variklio ir transmisijos agregatais. Būtent jie užtikrina geriausią efektyvumą, našumą ir mažiausias sąnaudas“, – sakė „Scania“ pardavimų direktorius Ramūnas Saveikis.

Tvarumo argumentai

Kartu su dyzeliniu modeliu „Scania“ reprezentuos ir visiškai elektrinis sunkvežimis, kuris, anot R. Saveikio, puikiai pritaikytas kelionėms mieste. Jis pabrėžė, kad tokių transporto priemonių pasiūla taip pat yra svarbi, mat vis daugiau įmonių į savo strateginius tikslus įtraukia ir tvarumą, tad ir susidomėjimas tokiu transportu auga.

„Tenka pripažinti, kad apie tolimiems atstumams skirto elektrinio transporto segmentą daug kalbų negirdime, nes jis vis dar yra vystymo stadijos. Tačiau kituose segmentuose elektriniu transportu susidomėjimas didėja, ypač Vakarų Europoje. O ir valstybės, taikydamos atitinkamus apribojimus ar siūlydamos subsidijas, skatina vis spartesnį elektrinio transporto naudojimą“, – komentavo R. Saveikis.

Vis dėlto Lietuvoje situacija kiek kitokia, nes mūsų šalyje oficialiai parduoto elektrinio sunkvežimio dar nėra. Gamintojai jau rūpinasi, kad klientai turėtų galimybę tokių modelių ne tik pamatyti iš arčiau, tačiau ir išbandyti juos realiomis sąlygomis.

Surengs konferenciją

Du sunkvežimius konkurse užregistravo ir „Volvo Trucks“ atstovai – pristatys ne tik dyzelinį, bet ir elektrinį sunkvežimį.

„Volvo Trucks“ rinkodaros  vadovas Laurynas Bričkus teigė, kad šis renginys – galimybė pademonstruoti progresyviausias technologijas ir suteikti daugiau informacijos apie rinkoje siūlomus naujausius sunkvežimių modelius.

„Bus surengta ir konferencija, kurioje apie sunkvežimių galimybes specialistai papasakos dar plačiau“, – sakė L. Bričkus.

„Volvo Trucks“ atstovas pabrėžė, kad susidomėjimas elektriniais sunkvežimiais Lietuvoje jau gana didelis. Deja, skubančių įsigyti – mažai, nes sprendimus dar stabdo infrastruktūros trūkumas.

„Elektrinio sunkvežimio eksploatacija skiriasi nuo dyzelino, tad transporto įmonių vadybininkams ateityje reikės perrikiuoti visą verslo organizavimo strategiją: vykdant pervežimo operacijas regione reikės numatyti sustojimų taškus ir įkrovimo vietas“, – kalbėjo L. Bričkus.

Antrą kartą Lietuvoje rengiamo „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurso startas – gegužės 8-ąją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių