- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Važinėti vasarinėmis padangomis draudžiama jau visą mėnesį. Tačiau, kaip rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt atlikta apklausa, kas dvidešimtas Lietuvos vairuotojas po lapkričio 10 dienos vis dar važinėja vasarinėmis padangomis ir laukia, kol iškris gausesnis sniegas. Už tai jiems gresia nuobaudos.
Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, sako, kad vairuotojai, kurie po lapkričio 10 dienos vis dar važinėja vasarinėmis padangomis, rizikuoja dideliais nemalonumais.
Nuo 2014 m. įsigaliojo nutarimas, pagal kurį už vasarinių padangų naudojimą šaltuoju metų laiku galima netekti automobilio techninės apžiūros. Taip pat gali būti skirta 20-40 Lt piniginė bauda.
„Apklausa parodė, kad apie šias bausmes girdėjo šiek tiek daugiau nei pusė – 52 proc. – mūsų šalies vairuotojų. O štai trečdalis atsakė nežinantys, kas grėstų, jei jie būtų pagauti važinėjantys be padangų, pritaikytų žiemai“, – sako automobilių rinkos ekspertas.
Pasak jo, dar neprasidėjus padangų keitimo laikotarpiui, t.y. prieš lapkričio mėnesį, transporto priemonę šaltajam sezonui pradėjo ruošti daugiau nei pusė (51 proc.) vairuotojų. Trečdalis apklaustųjų tą darė tarp lapkričio 1 ir 10 dienos – padangų keitimo metu.
„Dalis vairuotojų nelaukė, kada iškris pirmasis sniegas ar pašals. Gamtą sunku prognozuoti, todėl jie padangas pasikeitė kur kas anksčiau. Kiti šį darbą atideda vėlesniam laikui, tačiau taip rizikuoja būti netikėtai užklupti gausaus sniego, plikledžio. Būtent tada būna didžiausia avarijų tikimybė. Tiesa, net 13 proc. Lietuvos vairuotojų naudoja universalias padangas“, – sako V. Daukšas.
Apklausa parodė, kad visus veiksmus, kurie reikalingi norint paruošti automobilį šaltajam sezonui, žino 68 proc. vairuotojų, o būtiniausius veiksmus – padangų ir langų skysčio pakeitimas – atlieka beveik trečdalis (29 proc.) vairuotojų.
„Norint gerai paruošti transporto priemonę šaltajam sezonui, nepakanka pakeisti padangas ir langų skystį. Reikia detalios ir kruopščios automobilio apžiūros. Būtina patikrinti stabdžių sistemą, akumuliatorių. Pasirūpinti ledo gremžtukais, šluotele sniegui valyti. Tik atlikus apžiūrą ir turint būtiną inventorių, galima saugiai ir ramiai išriedėti į kelią“, – teigia V. Daukšas.
Šiuo metu didžioji dalis – daugiau nei 85 proc. – vairuotojų pakeitė automobilio „apavą“ ir langų skystį. Beveik 79 proc. apklausos dalyvių patikrino, ar turi ledo gremžtuką ir šluotelę sniegui valyti. Kiek mažiau – 62 proc. – patikrino akumuliatorių. Tačiau tik beveik pusė vairuotojų pasirūpino virve automobiliui tempti. Dar mažiau – 42 proc. – patikrino transporto priemonės stabdžių sistemą.
Padangoms – du arba trys sezonai
Daugiau nei pusė – 55 proc. – apklausos dalyvių prisipažino, kad žiemai visada perka naujas padangas. Pigesnių dėvėtų padangų dairosi apie 24 proc. vairuotojų. Apie 12 proc. apklaustųjų renkasi naujas restauruotas padangas.
Paklausti, kaip dažnai keičia žieminių padangų komplektą, net 58 proc. vairuotojų atsakė tą darantys kas 2-3 sezonus. Su tuo pačiu padangų komplektu 4 ar daugiau sezonų važinėja apie 35 proc. Lietuvos vairuotojų.
Kaip teigia V. Daukšas, kiek laiko padangos gali tarnauti, priklauso nuo to, kokiais keliais ir kiek kilometrų automobilis per žiemą nuvažiuoja.
„Per žiemą vidutiniškai nuvažiuojama apie 15 tūkst. kilometrų. Jei padangos yra geros kokybės, jų gali užtekti ir visus keturis sezonus. Kada padangos susidėvi, t.y. protektoriaus gylis tampa mažesnis nei 4 mm, būtina padangas pakeisti naujomis“, – sako automobilių rinkos ekspertas.
Dauguma – 26 proc. – pirkėjų vienai žieminei padangai išleidžia nuo 101 iki 150 litų. Apie 23 proc. vairuotojų renkasi padangas, kainuojančias po 151-200 litų. Daugiau nei 300 litų už vieną padangą ryžtasi mokėti tik 13 proc. Lietuvos vairuotojų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius1
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...