- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas nepritarė įstatymų pataisoms, siūlančioms liberalizuoti automobilių techninės apžiūros sistemą ir išplėsti šių paslaugų teikėjų ratą.
Ketvirtadienį Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos nario Andriaus Bagdono pateikta iniciatyva nesulaukė pritarimo po pateikimo ir buvo grąžinta iniciatoriui tobulinti. Ją palaikė 25 Seimo nariai, prieš buvo 10, susilaikė 27 parlamentarai.
Tai buvo jau antras nesėkmingas bandymas inicijuoti automobilių techninės apžiūros sistemos reformą. Pernai gruodį tai numatančios įstatymo pataisos irgi nesulaukė Seimo pritarimo.
Seimo narys A. Bagdonas siūlė, kad automobilių techninės apžiūros paslaugas galėtų teikti daugiau įmonių, pavyzdžiui, autoservisai. Pateikdamas įstatymų pataisas jis sakė, kad siekiama visiems 1,5 mln. vairuotojų sumažinti eiles, atliekant techninę apžiūrą, ir sudaryti patogią galimybę rinktis.
„Šiuo metu techninės apžiūros centrai yra suskirstyti regioniniu principu. Didmiesčiuose, kur vairuotojų yra daugiau, jie turi vienintelį pasirinkimą – užsiregistruoti ir laukti eilėse į patikros centrus. Nustačius net ir menkiausius neatitikimus, pakartotinei techninės apžiūros paslaugai grįžta apie pusę visų vairuotojų, kurie iš naujo privalo užsiregistruoti ir laukti eilėse. Tuo metu, pavyzdžiui, Lenkijoje kvalifikuoti autoservisai turi galimybę teikti šią paslaugą, tad atvykus į autoservisą ir nustačius smulkius neatitikimus šie yra greitai pašalinami vietoje“, – sako A. Bagdonas.
Jo duomenimis, tokios šalys, kaip Didžioji Britanija, Norvegija ar Švedija, taiko panašų techninės apžiūros paslaugų teikimo modelį.
Anot A. Bagdono, atsisakius techninių apžiūrų centrų kiekio ribojimo regioniniu principu, atsirastų galimybė ir kitoms akredituotoms įmonėms teikti tokias paslaugas. Jo teigimu, norintys užsiimti tokia veikla techninės apžiūros paslaugų teikėjai turėtų atitikti europinius standartus ir Nacionalinio akreditavimo biuro reikalavimus.
Pasak A. Bagdono, dar 2019 metais Konkurencijos taryba siūlė atsisakyti privalomąją techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus.
„Šiais metais Konkurencija taryba taip pat patvirtino, kad dabartinė sistema prieštarauja Konkurencijos įstatymui“, – pateikdamas projektą sakė A. Bagdonas.
„Dėkoju, kad vystote mano idėją. Ar nereikėtų svarstyti galimybės, kad bet kurios Europos Sąjungos valstybės servisuose būtų galima atlikti automobilio techninę apžiūrą?“, – svarstė Seimo narys liberalas Viktoras Pranckietis.
Seimo narys Algirdas Stončaitis pastebėjo, kad, jo teigimu, neapgalvotos reformos pasekmės gali būti ilgalaikės ir skaudžios, nes dabartinė sistema yra saugi, funkcionuoja daug metų.
Prieš pasisakęs konservatorius Andrius Vyšniauskas nemano, kad įstatymo pataisos paskatintų konkurenciją.
„Nesutinku, kad atsiras konkurencija, manau, kad augs kaina. Taip pat kokybės klausimas išlieka labai didelis. Šiuo metu techninės apžiūros paslaugas galima gauti ir mažesniuose miesteliuose. Manau, kad sunaikinus dabartinę sistemą, ten neliks techninės apžiūros centrų, tai bus tik didžiųjų miestų klausimas“, – sakė A. Vyšniauskas.
Jeigu Seimas būtų pritaręs Transporto veiklos pagrindų įstatymo pakeitimams, įstatyme neliktų pareigos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai nustatyti transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičių ir jų išdėstymą šalies teritorijoje.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimu buvo siūloma koreguoti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros įmonės apibrėžimą, atveriant kelią tokias paslaugas teikti ir Europos sąjungoje įsisteigusiems juridiniams asmenims.
Seimo pritarimo nesulaukė ir Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimai, kuriais buvo siūloma numatyti iki 5 tūkst. eurų siekiančias baudas už transporto priemonių techninės apžiūros reikalavimų nesilaikymą.
„Siekiant išvengti piktnaudžiavimo ir galimų pavojų eismo dalyviams, siūloma numatyti nuobaudas tiek dabartiniams techninės apžiūros paslaugų teikėjams, tiek naujiems rinkos dalyviams už išduotą leidimą techniškai netvarkingai transporto priemonei“, – pateikdamas projektą sakė A.Bagdonas.
Galiojančiame Administracinių nusižengimų kodekse nėra numatytos baudos privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros įmonėms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams9
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų29
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...
-
Žalieji tikslai – iššūkis įpročiams
„Nuo arklio pereiti prie ratų buvo lengva, o dabar keistis žmonės nenori, nes retas keliavimo būdas yra patogesnis nei savo automobiliu“, – tvirtina ekologas Liutauras Stoškus. ...
-
Kelių mokesčiai: kodėl Lietuva dar nesilygiuoja į Europą?2
Tvirtinant Lietuvos metinį biudžetą kilo diskusijų dėl kelių finansavimo. Europos pavyzdžiai rodo, kad, pakeitus kelių mokesčio sistemą, galima surinkti papildomų lėšų kelių infrastruktūrai ir gauti kitos naudos. Tačiau mokesčių na&sca...