- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimo liberalai kreipėsi į Vyriausybę – siūlo naikinti automobilių techninės apžiūros monopolį, praneša LNK.
Vairuotojai techninio patvirtinimo paslaugas galėtų gauti vieno langelio principu, kad ir iš kvalifikuotų automobilių servisų. Kitaip tariant, pats servisas galėtų suteikti vadinamąjį techninį pasą, leidžiantį mašinai dalyvauti eisme.
Plačiau apie tai papasakojo žurnalo „Auto Bild“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius.
– Didmiesčių vairuotojai dažnai paburba dėl tų eilių techninės apžiūros centruose. Galbūt šis sprendimas galėtų išspręsti eilių problemą?
– Eilės vienareikšmiškai yra blogis. Vairuotojų koncentracija tam tikru metu atrodo labai baisiai. Jei kas nors rastų gerą sprendimą eilių nebuvimui, tai visi džiaugtųsi. Reikia kalbėti apie tai, ar šis sprendimas padėtų išspręsti šią problemą ir ar jis nepadarytų daugiau blogio kažkam šioje srityje.
– Ką rodo kitų šalių patirtis, kur techninės apžiūros yra liberalesnės?
– Yra šalių, kurios turėjusios abiejų patirčių: prieš tai buvo taip, kaip dabar yra pas mus, dabar yra taip, kaip norėtų siūlytojai. Kiek automobilių pereina techninę apžiūrą iš pirmo karto? Lietuvoje 50 proc. praeina iš pirmo karto, o likusieji atvažiuoja pakartotinai dėl rastų trūkumų. Lenkijoje, kurioje yra naujas modelis, 90 proc. automobilių po pirmo karto šauna į gatves. Aš nieko nesakau, aš juk nestoviu ten su žvake ir netikrinu, bet skaičiai pakankamai iškalbingai kalba.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kokie servisai galėtų teikti techninės apžiūros paslaugas? Kaip juos atrinkti, kaip juos įvertinti, kaip įsitikinti, kad jie tikrai gali tinkamai patikrinti automobilius?
Eilės vienareikšmiškai yra blogis. Vairuotojų koncentracija tam tikru metu atrodo labai baisiai.
– Žodis paslauga man šiek tiek keistai skamba, nes čia toks kaip ir priverstinis dalykas. Mus priverčia važiuoti patikrinti automobilį techninėje apžiūroje dėl mūsų pačių saugumo. Šiam dalykui įgyvendinti tinkamai yra tam tikras reglamentas, kuris nusako, ką ir kaip reikia daryti bei ką reikia turėti tam tikrinimui. Visų pirma, tikriausiai bus atsiremta į tam tikrą įrangos, kurią reikės nusipirkti, aprašą. Kiek aš žinau, servisas, norintis vienu metu tikrinti du automobilius, turėtų investuoti apie 1,5 mln. eurų, kad galėtų tai vykdyti. Jei siūlymas būtų patvirtintas, lauktų kažkoks įsipareigojimas, atsakomybių pasirašymas, kad turi atsakyti, kad išleidai automobilį į eismą.
– Atsakomybių daug, investavimo daug. Verslas tikrai skaičiuos, ar apsimokėtų. Ar tokiu atveju nepabrangtų techninė apžiūra? Sakote, kad vienos vietos įrengimas galėtų kainuoti iki milijono eurų.
– Aš nenorėčiau to vadinti verslu. Verslas negali būti daromas iš priverstinio dalyko, kuriam visi žmonės yra verčiami ir neturi pasirinkimo. Tačiau pavyzdys galėtų būti tos kitos šalys, kurios pakeitė savo sistemą. Ten yra brangiau nei pas mus. Nenorėčiau tikėtis, kad tai labai lems kainą.
– Kaip užtikrinti, kad tuose servisuose, kurie teiktų gyventojams tokią paslaugą, nebūtų sukčiavimo per pažįstamus ar draugus?
– Jeigu monopolistinę sistemą, kuri dabar padėta ant stalo ir žiūrima į ją po padidinamuoju stiklu, išdarkius ir išblaškius, tikimybė tam išaugs iki begalybės. Tai bus sunkiau sukontroliuojama nei yra dabar. Bus reikalingos labai didelės pastangos tam užtikrinti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...
-
Siūlomi pakeitimai po autoįvykio kursto aštrias diskusijas
Siekiant mažinti didmiesčiuose dėl mažareikšmių autoįvykių susidarančias spūstis, Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos” atstovai siūlo įpareigoti į eismo įvykį patekusius vairuotojus kuo skubiau atlaisvinti važiuojamąj...
-
Atskleidė, kiek milijardų reikėtų visų blogos būklės kelių sutvarkymui
1 mlrd. eurų per metus siekiantis kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas nėra pakankamas, teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas. Pasak jo, visų blogos būklės kelių sutvarkymui šiandien reik...
-
Prie vairo – ir po 30 metų pertraukos
Uostamiesčio vairavimo mokyklos sulaukia ne tik vairuoti norinčių išmokti jaunuolių. Papildomų vairavimo pamokų prireikia ir tiems, kurie vairavimo pažymėjimus į stalčius padėjo prieš penkerius, dešimt ar dar daugiau metų. Toki...
-
Absurdas „Regitroje“: dešimtys žmonių buvo palikti „ant ledo“
Kai kurie žmonės negalėjo laikyti egzaminų „Regitroje“, nes jie buvo atšaukti. Plačiau apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentu Simonu Dailide. ...
-
Elektromobilių populiarumas blėsta: atskleidė priežastis
Nors elektromobilių po truputį daugėja, pirmą kartą per kelerius metus užfiksuoti mažesni naujų elektromobilių pardavimai. Pranešama, kad priežasčių daug: nuo nepatogumo iki karo grėsmės. ...
-
Parkavimo sistemos pokyčiai Nidoje: pateikti nauji siūlymai
Apibendrinus gyventojų nuomones ir Neringos savivaldybės tarybos narių išsakytus pastebėjimus, pakoreguotas sprendimo projektas, numatantis parkavimo sistemos pokyčius Nidoje. ...
-
„Regitra“ išleidžia naują numerio ženklų seriją: paskelbė, kas galės užsisakyti patys pirmieji
„Regitros“ planuojamų gaminti automobilio numerio ženklų sąrašą nuo antradienio papildys 50 naujų derinių iš N raidės. Kartu sąrašas bus papildytas ir naujomis serijomis, skirtomis mopedams bei priekaboms. ...
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...