- „Kauno diena“, lkpt.policija.lrv.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos kelių policijos tarnyba primena dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams: esate viešojo judėjimo dalyviai, tad privalote laikytis eismo taisyklių.
Būtinas ne vien stabdys
Elektrinių paspirtukų vairuotojams, ypač tiems, kurie tik ruošiasi pradėti savo keliones, reikia žinoti, kad Kelių eismo taisyklėse (KET) jie priskiriami prie dviračių vairuotojų, jiems galioja tie patys reikalavimai.
Savarankiškai važiuoti dviračiu ir elektriniu paspirtuku važiuojamąja kelio dalimi leidžiama ne jaunesniam kaip keturiolikos metų asmeniui. Gyvenamojoje zonoje elektrinių paspirtukų, kaip ir dviračių vairuotojų, amžius neribojamas.
Nepilnametis vairuotojas, kuriam nėra aštuoniolikos metų, važiuodamas keliu privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.
Dviratis ir elektrinis paspirtukas būtinai turi turėti tvarkingą stabdį ir garso signalą, gale – raudoną šviesos atšvaitą arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžinius šviesos atšvaitus, pritvirtintus prie ratų stipinų.
2022-aisiais užfiksuota 9 211 KET pažeidimų, kuriuose dalyvavo dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai.
Jeigu važiuojate važiuojamąja kelio dalimi, privalote dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio ir elektrinio paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos. Tamsiuoju paros metu dviračio ir elektrinio paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, dviračio ir elektrinio paspirtuko gale – raudonos šviesos.
Pažeidėjams – per kišenę
Dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojas, judėdamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo suteikti kelią pėstiesiems ir neturi jiems niekaip trukdyti ar juo labiau kelti pavojaus.
Pro pėsčiąjį važiuojant reikia pristabdyti ir važiuoti 3–7 km/val. greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, palikti saugų tarpą iš šono.
Elektrinių paspirtukų vairuotojams griežtai draudžiama kirsti važiuojamąją kelio dalį važiuojant pėsčiųjų perėja ir vežti kitą asmenį, o dviračiu gatvėje draudžiama važiuoti didesniu kaip 30 km/val. greičiu ir lenkti.
Privažiavę pėsčiųjų perėją, privalote sustoti, nulipti nuo elektrinio paspirtuko ar dviračio ir per perėją jį vestis. Sustodami, sukdami į kairiąją ar dešiniąją pusę, turite parodyti įspėjamąjį signalą ranka.
Asmenims, pažeidusiems KET, gresia baudos nuo 10 iki 230 eurų.
Neblaivių – tūkstančiai
Jau penktą sezoną pradedanti susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ šiemet planuoja dirbti su savo vartotojais ir siekti aukštesnės paspirtukų eismo ir jų parkavimo kultūros.
Pernai „Bolt“ išplėtė greičio ribojimo zonas Vilniuje ir Kaune, sukūrė strategiją nelaimingų atsitikimų ir netinkamo paspirtukų parkavimo prevencijai. Prie dvylikos (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Trakų, Kazlų Rūdos) iki šiol tvariai keliavusių miestų jungiasi dar du – Ukmergė ir Jonava.
Per 2021-uosius įvairių KET pažeidimų, kuriuose dalyvavo dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai, užregistruoti 12 371, 2022 m. – 9 211.
Ir 2021-aisiais, ir 2022-aisiais užfiksuota per 5 000 neblaivių vairuotojų. 2021 m. žuvo 11 dviračių vairuotojų, iš jų 3 – tamsiu paros metu, 2022 m. – 5 dviračių vairuotojai, iš jų 3 – tamsiu paros metu.
2021 m. sužeisti 403 dviračių vairuotojai ir 10 keleivių, 2022 m. – 400 dviračių vairuotojų ir 12 keleivių.
2021 m. vien su elektriniais paspirtukais įvyko 202 eismo incidentai, sužeisti 209 žmonės, 2022 m. – 208 eismo įvykiai, sužeisti 223 žmonės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ išnarpliojo sudėtingą vertėjų apgaulės schemą: nustatyti net 28 sukčiavimo atvejai
Praėjusiais metais „Regitroje“ identifikuota ir eliminuota sudėtinga vertėjų sukčiavimo schema. Anot bendrovės, tyrimo metu buvo nustatyti 28 atvejai, kai teorijos egzaminas buvo išlaikytas neteisėtai, padedant vertėjui. ...
-
Kaip tinkamai paruošti automobilį techninei apžiūrai?
Nemaža dalis vairuotojų prieš automobilio techninę apžiūrą, ko gero, jaučiasi panašiai, kaip prieš egzaminą, kuriam, deja, nėra tinkamai pasiruošęs. Tai atskleidžia ir statistika – daugiau nei pusė automobilių i&s...
-
Peikia naują „Regitros“ tvarką: šio skambučio nenori sulaukti niekas
Praktinis vairavimo egzaminas dažnam lietuviui – tikras galvos skausmas. O džiugią akimirką, gavus vairuotojo pažymėjimą, gali sugadinti „Regitros“ skambutis. Nuo šiol, peržiūrėjus egzamino įrašą ir pastebėjus egzam...
-
Automobilių rinkos pulsas: lietuviai pirks daugiau
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuva išlaiko tvirtą lyderės poziciją tarp Baltijos šalių: mūsų automobilių rinką 2024 m. papildė 73 proc. daugiau naujų automobilių nei Latvijoje ir 19 proc. daugiau nei Estijoj...
-
Pirmu bandymu įveikti techninę apžiūrą – neįmanoma misija?
Nuo šių metų vairuotojams Lietuvoje draudžiama dalyvauti eisme neturint galiojančios sveikatos pažymos. Net ir gavus šią pažymą privaloma turėti ir automobilio techninės apžiūros (TA) taloną. Kodėl šis barjeras iškart ...
-
Už motociklą paklojo 1,32 mln. JAV dolerių
Las Vegase (JAV) surengtame „Mecum“ aukcione už 1,32 mln. dolerių parduotas 1915 m. motociklas „Cyclone V-Twin“. ...
-
Po istorinės metų pergalės – iššūkiai namie ir svetur
Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikai – transporto sektorius. Kaip verslas vertina 2024-uosius ir ko tikisi 2025-aisiais? ...
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...