- Augustas Stankevičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius teigia, kad ministerijoje svarstoma galimybė leisti automobiliams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui.
Tuo metu susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius tikina, kad to padaryti neleidžia galiojantys tarptautiniai įsipareigojimai.
„Mes nagrinėjame situaciją, ar būtų saugu ir pagerintų eismo sąlygas iš viso leidimas prie raudonos degančios šviesos leisti atlikti posūkį į dešinę. Tai gana sudėtingas vertinimas, ekspertai turi įvairių nuomonių, bet mes ties tuo dirbame“, – LRT radijui antradienį sakė J. Narkevičius.
Susisiekimo viceministras V. Kondratovičius BNS atsiųstame komentare teigia, kad tokia galimybė negalima dėl galiojančių tarptautinių įsipareigojimų.
„Posūkis į dešinę degant raudonam šviesoforui neatitinka Kelio ženklų ir signalų konvencijos nuostatų, keltų grėsmę eismo saugai ir dėl to nėra priimtinas eismo saugos požiūriu“, – teigė V. Kondratovičius.
„1991 metų lapkričio 20-ąją Lietuva prisijungė prie Kelių eismo konvencijos ir prie Kelio ženklų ir signalų konvencijos bei įsipareigojo užtikrinti, kad nacionalinių teisės aktų nuostatos privalo atitikti abiejų konvencijų nuostatas“, – pridūrė jis.
Anot Susisiekimo ministerijos, Kelio ženklų ir signalų konvencijoje įtvirtinta, jog raudonas signalas reiškia, kad eismas yra draudžiamas, transporto priemonės negali pervažiuoti sustojimo linijos, o jei sustojimo linijos nėra, važiuoti už signalo linijos. Taip pat, kai šviesoforas pastatytas viduryje sankryžos ar kitoje jos pusėje, transporto priemonės negali įvažiuoti į sankryžą ar užvažiuoti ant pėsčiųjų perėjos ties sankryža.
Tai gal iš viso tada nereikia šviesoforo? Arba įteisinkim, kad galima važiuoti per raudoną šviesą, tai bus pats geriausias sprendimas.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių transporto katedros docentas Saugirdas Pukalskas galimybę leisti sukti į dešinę, degant raudonam šviesoforo signalui, vadina „nesąmone“.
„Visad reikia žiūrėti geruosius pavyzdžius. Man tai yra Skandinavijos šalys. Tai pasižiūrėkim į ten, ar ten yra tokių nesąmonių. Jei ne, tai nereikėtų ir mums“, – BNS sakė S. Pukalskas.
„Tai gal iš viso tada nereikia šviesoforo? Arba įteisinkim, kad galima važiuoti per raudoną šviesą, tai bus pats geriausias sprendimas. Man labai įdomu, kaip jis (ministras - BNS) tą sugalvojo: ar yra specialistų parengtas sprendimas, ar šovė į galvą mintis ir pareiškė“, – pridūrė jis.
Pasak VGTU docento, Lietuvoje eismo saugumas nėra „labai pažengęs“, todėl toks siūlymas gali tik pabloginti situaciją.
„Jei mes pradėsim kažką patys išradinėti, nieko labai per daug neanalizuodami, tai galim prisisvaigti labai blogų dalykų“, – kalbėjo S. Pukalskas.
Pastaruoju metu Susisiekimo ministerija ir didžiųjų miestų, ypač Vilniaus, savivaldybės nesutaria dėl žaliųjų rodyklių grąžinimo.
Ministerija tvirtina, kad, laukiant galutinio Transporto kompetencijų agentūros sprendimo, jas savivaldybės atgal pakabinti jau gali. Tačiau patys miestai tą daryti delsia, nes gali kilti teisinių problemų, įvykus eismo įvykiams.
Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė.
Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai7
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius1
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...