- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne.
Išlaidų skirtumai
Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Ž. Mauricas socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo savo įžvalgomis ir skaičiavimais apie elektromobilių ir kitų automobilių pranašumus ir trūkumus.
Jo duomenimis, nuvažiuoti 100 km atstumą pigiausia – išleisime tik 2,5 euro – elektromobiliu, jeigu jis įkraunamas namuose, o elektra – biržos kaina.
4,2 euro – jeigu elektromobilį įkrausime namuose fiksuota elektros kaina, 7,6 euro – jeigu pasinaudosime viešosios stotelės lėto įkrovimo paslauga.
8,8 euro prireiks 100 km važiuojant dyzeliniu automobiliu, 10,5 euro – benzininiu.
11 eurų išleisime, jeigu elektromobilį įkrausime viešojoje stotelėje naudodamiesi greito įkrovimo paslauga.
Patogumai ir iššūkiai
„Turint nuosavą stotelę įkrovimo procesas – itin patogus. Be to, sutaupoma laiko (ir energijos), nes nereikia važiuoti į degalines – grįžus namo tiesiog pakanka įjungti kroviklį.
Neturint nuosavos stotelės įkrovimo procesas gali tapti nemenku iššūkiu, nes kiekvieną kartą reikia ieškoti viešos įkrovimo stotelės, o tai ne visada pavyksta (būna užimtos, neveikiančios, toli nuo namų).
Be to, nenumatytiems atvejams reikia pasilikti baterijos rezervą (10–20 proc.), o tai neleidžia visiškai išnaudoti jos talpos potencialo. Rimtas iššūkis – jei elektromobilio baterijos talpa nedidelė“, – dėstė Ž. Mauricas.
2024 m. birželio 1 d. duomenimis, Lietuvoje įregistruoti 22 853 M1 ir N1 klasių elektromobiliai.
Ekonomistas akcentavo, kad viešųjų įkrovimo stotelių elektros kaina yra žymiai didesnė nei nuosavų. Be to, kuo greitesnis viešųjų stotelių įkrovimo greitis – tuo didesnė kaina, tad kraunant elektromobilį greitojo įkrovimo stotelėse galutinė degalų kaina neretai tampa net didesnė nei benzininio ar dyzelinio automobilio, tad elektromobilio eksploatavimo kaštai išauga.
„Turint nuosavą įkrovimo stotelę ir kintamos kainos planą, iš Vilniaus į Klaipėdą galima nuvykti sumokėjus vos 8 eurus. Jei gyventojas turi nuosavą saulės elektrinę, kelionės kaina būna dar mažesnė“, – rašė Ž. Mauricas.
Sąlygos proveržiui
„Norint pasiekti elektromobilių plėtros proveržį, pirmiausia reikia sudaryti kuo palankesnes sąlygas nuosavoms įkrovimo stotelėms įrengti (namuose ir darbo vietose), taip pat nepamirštant ir viešųjų įkrovimo stotelių plėtros (nors prioritetas turi būti teikiamas nuosavoms stotelėms, nes vidutiniškai keturi iš penkių krovimų vyksta būtent jose).
Lietuvai tai, deja, nebus lengva užduotis, nes dėl sovietinio paveldo net 50 proc. Lietuvos gyventojų gyvena dideliuose daugiabučiuose, kuriuose dažnai net nesutvarkyta automobilių parkavimo sistema, nekalbant apie elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą.
Vilties teikia vis talpesnės baterijos, sumažinančios krovimų skaičių, stiprėjanti konkurencija tarp viešojo įkrovimo stotelių, augantis įkrovimo stotelių skaičius įmonėse ir technologiniai sprendimai“, – reziumavo ekonomistas.
Šiemet per sausį–gegužę Lietuvoje įregistruoti iš viso 766 elektromobiliai.
2024 m. birželio 1 d. pateiktais „Regitros“ duomenimis, mūsų šalyje įregistruoti 22 853 M1 ir N1 klasių elektromobiliai, iš jų 13 670 – grynieji elektromobiliai (BEV), 9 183 – iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV), 75 597 – hibridiniai (HEVs).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina1
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...