- „Kauno dienos“, ergo.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Greičio viršijimas, policijos duomenimis, yra pagrindinė skaudžiausių eismo įvykių priežastis. Tačiau lietuviai vairuotojai neišsižada šio įpročio.
Draudimo bendrovės ERGO iniciatyva tyrimų kompanijos „Norstat“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad greitį reguliariai arba kartais viršija net 76 proc. Lietuvos vairuotojų, o kas antras (52 proc.) yra už tai baustas.
Tarp vyrų greičio viršytojų – dar daugiau: trys ketvirtadaliai prisipažino bent retkarčiais padarantys tokį pažeidimą. Greičio viršyti nevengia ir kas antra moteris.
Daugiausia greičio viršytojų yra 40–49 ir 30–39 metų amžiaus grupėse – atitinkamai 70 ir 71 proc. Pagal greitį viršijančių gyventojų skaičių pirmauja Telšių (73 proc.), Kauno (65 proc.), Klaipėdos (65 proc.), Panevėžio (63 proc.) ir Vilniaus (61 proc.) apskritys.
Kas antras – iš viso 52 proc. – apklaustųjų yra bausti už greičio viršijimą.
21 proc. jų už greičio viršijimą bausti vieną kartą, panaši dalis (22 proc.) du tris kartus, o dešimtadalis (9 proc.) – daugiau nei tris kartus.
Šeši iš dešimties mėgstančių paspausti akceleratoriaus pedalą leistiną greitį viršija iki 10 km/val., trečdalis (34 proc.) iki 20 km/val., o 7 proc. – dar daugiau, iki 30 km/val.
Pagal greitį viršijančių gyventojų skaičių pirmauja Telšių (73 proc.), Kauno ir Klaipėdos (po 65 proc.) apskritys.
„Greičio viršijimas Lietuvos keliuose – didelė problema. Regis, tai yra giliai mūsų vairavimo kultūroje įsišaknijęs įprotis, dėl kurio kasmet kyla daug skaudžių eismo įvykių. Greitį viršijantys vairuotojai neretai teisinasi, kad didesniu, nei leistina, greičiu tam tikroje gatvėje ar kelyje esą važiuoja visi. Visgi tai menka paguoda sužalotiesiems ar eismo įvykiuose žuvusiųjų artimiesiems ir nuo atsakomybės neatleidžia“, – sakė ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.
Ekspertas pažymėjo, kad kuo didesnis greitis, tuo mažesnė galimybė laiku reaguoti į netikėtą situaciją kelyje ir laiku sustabdyti automobilį išvydus prieš save kliūtį.
Pavyzdžiui, važiuojant 70 km/val. greičiu automobilio stabdymo kelias, palyginti su 50 km/val. greičiu, išauga beveik dvigubai.
Lietuvos policijos duomenimis, dėl greičio viršijimo šiemet šalyje kilo 41 proc. visų mirtimi pasibaigusių eismo įvykių. Po 11 proc. tokių nelaimių – dėl pirmenybės taisyklių nesilaikymo ir pėsčiųjų nepraleidimo per pėsčiųjų perėją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...