- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius.
Laukia mokesčių iššūkiai
Susisiekimo ministerijos duomenimis, 17 proc. augo krovinių ir 2 proc. – keleivių vežimo apimtis.
„Lietuvos transporto ir logistikos sektorius toliau išlieka konkurencingas. Pastebimas ne tik krovinių gabenimo augimas, bet ir daugiau keliaujančių žmonių, pasirenkančių mažiau taršias, alternatyvias viešojo transporto priemones, taip pat ir aiškus sektoriaus persiorientavimas į Vakarų ir Šiaurės Europos rinkas“, – teigė Susisiekimo ministerijos analitikė, Tarptautinio bendradarbiavimo grupės vyresnioji patarėja Natalija Baranauskienė.
Pasak analitikės, artimiausi ir 2025 m. iššūkiai – ES šalių didinami ir įvedami nauji taršos mokesčiai.
Lėtesnį transporto paslaugų pajamų augimą lėmė ne itin sparčiai atsigaunanti gamyba ir vartojimas, nors vežimo paslaugų įkainiai šiais metais stabilizavosi ir vežimų apimtis augo.
Sektoriaus derlius
Kelių sektorius išliko palankioje padėtyje dėl degalų ir kitų energijos išteklių kainų.
Pirmą 2024-ųjų pusmetį Lietuvoje daugėjo keliaujančių viešuoju transportu.
Krovininio kelių transporto vežėjai, nepaisydami lėtėjančios Vokietijos ekonomikos, kuri yra viena pagrindinių Lietuvos transporto paslaugų eksporto rinkų, augino krovinių vežimo apimtį beveik 17 proc.
Lietuvos kelių transporto sektoriuje pirmą šių metų pusmetį dirbo 6 089 vežėjai (turintys ES licencijas kroviniams), transporto parką sudarė per 82 tūkst. vilkikų.
Keleivių vežimo apimtis augo kiek daugiau nei 2 proc., daugėjo kelionių viešuoju transportu tiek miestuose, tiek tarpmiestiniais maršrutais (iš viso – 171 mln. keleivių), autobusais vežtų keleivių skaičius augo apie 3 proc.
Kryptis – naujos rinkos
Neliko nuošalyje ir geležinkelių keleiviai, kurių vežta beveik 11 proc. daugiau (2,6 mln. keleivių).
Geležinkelių transportu per 2024 m. pirmą pusmetį pervežta 7 proc. mažiau krovinių nei pernai per tą patį laikotarpį, tačiau vidaus vežimai – medienos, statybinių medžiagų kelių infrastruktūrai gerinti – augo beveik 9 proc.
Geležinkelių sektorius užtikrintai pereina į Vakarų ir Šiaurės Europos rinkas.
Realizuojami krovinių srautų diversifikavimo projektai, tarp jų – intermodalinių krovinių gabenimas maršrutu Kaunas–Duisburgas, įmonės „Orlen Lietuva“ naftos produktų vežimai per visas tris Baltijos valstybes maršrutu Bugeniai–Valga.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...