Uždirbo ir didino vežimo apimtį

  • Teksto dydis:

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius.

Laukia mokesčių iššūkiai

Susisiekimo ministerijos duomenimis, 17 proc. augo krovinių ir 2 proc. – keleivių vežimo apimtis.

„Lietuvos transporto ir logistikos sektorius toliau išlieka konkurencingas. Pastebimas ne tik krovinių gabenimo augimas, bet ir daugiau keliaujančių žmonių, pasirenkančių mažiau taršias, alternatyvias viešojo transporto priemones, taip pat ir aiškus sektoriaus persiorientavimas į Vakarų ir Šiaurės Europos rinkas“, – teigė Susisiekimo ministerijos analitikė, Tarptautinio bendradarbiavimo grupės vyresnioji patarėja Natalija Baranauskienė.

Pasak analitikės, artimiausi ir 2025 m. iššūkiai – ES šalių didinami ir įvedami nauji taršos mokesčiai.

Lėtesnį transporto paslaugų pajamų augimą lėmė ne itin sparčiai atsigaunanti gamyba ir vartojimas, nors vežimo paslaugų įkainiai šiais metais stabilizavosi ir vežimų apimtis augo.

Sektoriaus derlius

Kelių sektorius išliko palankioje padėtyje dėl degalų ir kitų energijos išteklių kainų.

Pirmą 2024-ųjų pusmetį Lietuvoje daugėjo keliaujančių viešuoju transportu.

Krovininio kelių transporto vežėjai, nepaisydami lėtėjančios Vokietijos ekonomikos, kuri yra viena pagrindinių Lietuvos transporto paslaugų eksporto rinkų, augino krovinių vežimo apimtį beveik 17 proc.

Lietuvos kelių transporto sektoriuje pirmą šių metų pusmetį dirbo 6 089 vežėjai (turintys ES licencijas kroviniams), transporto parką sudarė per 82 tūkst. vilkikų.

Keleivių vežimo apimtis augo kiek daugiau nei 2 proc., daugėjo kelionių viešuoju transportu tiek miestuose, tiek tarpmiestiniais maršrutais (iš viso – 171 mln. keleivių), autobusais vežtų keleivių skaičius augo apie 3 proc.

Kryptis – naujos rinkos

Neliko nuošalyje ir geležinkelių keleiviai, kurių vežta beveik 11 proc. daugiau (2,6 mln. keleivių).

Geležinkelių transportu per 2024 m. pirmą pusmetį pervežta 7 proc. mažiau krovinių nei pernai per tą patį laikotarpį, tačiau vidaus vežimai – medienos, statybinių medžiagų kelių infrastruktūrai gerinti – augo beveik 9 proc.

Geležinkelių sektorius užtikrintai pereina į Vakarų ir Šiaurės Europos rinkas.

Realizuojami krovinių srautų diversifikavimo projektai, tarp jų – intermodalinių krovinių gabenimas maršrutu Kaunas–Duisburgas, įmonės „Orlen Lietuva“ naftos produktų vežimai per visas tris Baltijos valstybes maršrutu Bugeniai–Valga.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių