- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Volvo FMX“ sunkvežimiai bandomi Bolideno šachtose Švedijoje
-
„Volvo FMX“ sunkvežimiai bandomi Bolideno šachtose Švedijoje
-
„Volvo FMX“ sunkvežimiai bandomi Bolideno šachtose Švedijoje
-
„Volvo FMX“ sunkvežimiai bandomi Bolideno šachtose Švedijoje
-
„Volvo FMX“ sunkvežimiai bandomi Bolideno šachtose Švedijoje
-
„Volvo FMX“ sunkvežimiai bandomi Bolideno šachtose Švedijoje
-
„Volvo FMX“ sunkvežimiai bandomi Bolideno šachtose Švedijoje
„Volvo Trucks“ žengė dar vieną svarbų žingsnį kurdama autonomiškus sunkvežimius. Ateinančius pusantrų metų savavaldžiai „Volvo FMX“ sunkvežimiai bus bandomi realiomis sąlygomis požeminėse Bolideno šachtose Kristinebergo mieste, šiaurės Švedijoje.
Šiuo bandymu siekiama įsitikinti kaip naujausios technologijos gali prisidėti prie transporto saugumo ir produktyvumo didinimo, dirbant sudėtingomis sąlygomis ir ribotoje erdvėje. Kaip sunkvežimiams sekasi susidoroti su itin sudėtinga užduotimi galite pamatyti naujausiame vaizdo klipe „Volvo Group“ „YouTube“ kanale.
„Bendradarbiaudami su Bolideno šachtų operatoriumi žengiame į naują autonomiškų transporto priemonių vystymo etapą. Tai bus pirmasis kartas pasaulyje, kada savavaldžiai sunkvežimiai bus bandomi realaus darbo po žeme sąlygomis, o surinkti duomenys mums padės siekti išsikelto tikslo - technologijų naujoves paversti praktine nauda mūsų klientams“,- sakė „Volvo Trucks“ prezidentas Claesas Nilssonas.
Autonomiški „Volvo FMX“ sunkvežimiai įvairių pramonės sektorių atstovų susidomėjimo sulaukė jau nuo pat jų oficialaus debiuto šių metų pradžioje. Tyrimų projektas, kuriame dalyvauja ir šie patvarumu garsėjantys sunkvežimiai, skirtas įrodyti, jog savavaldžiai sunkvežimiai gali reikšmingai pagerinti transporto efektyvumą bei produktyvumą. Tai ypač aktualu dirbant šachtose ar kitoje geografiškai apribotoje aplinkoje, kurioje sunkvežimiai didžiąją laiko dalį juda tais pačiais, iš anksto žinomais, maršrutais.
Testai 1000 metrų po žeme
Atėjo laikas įsitikinti, kaip technologija veikia realiomis darbo šachtoje sąlygomis. Bandymams buvo pasirinkta Bolideno šachta Kristinebergo mieste, Šiaurės Švedijoje. Būtent čia jau šį rudenį prasidės pirmojo savavaldžio „Volvo FMX“ sunkvežimio bandymai, o per ateinančius metus prie jo prisijungs dar trys analogiški sunkvežimiai.
Autonomiška sistema sukurta standartinio sunkvežimio pagrindu
Požeminiuose bandymuose bus naudojami standartiniai „Volvo FMX“ sunkvežimiai, papildyti autonomišką veiklą garantuojančia įranga. Sunkvežimiuose montuojami radarai ir lazeriniai jutikliai. Iš pradžių, naudojant tą patį sunkvežimį, kompanijos inžinieriai nuskenavo šachtos geometriją ir sukūrė detalų maršruto žemėlapį. Vėliau ši informacija bus naudojama reguliuojant vairo padėtį, pavarų perjungimą ir sunkvežimio greitį. Be abejo, kiekvieną kartą įveikdamas trasą sunkvežimis nuolat skenuoja aplinką ir optimizuoja savo veiklos parametrus bei judėjimo trajektoriją.
Optimizuota logistika didina produktyvumą
Autonomiškuose sunkvežimiuose naudojama technologija leidžia optimizuoti logistikos procesus šachtoje visiškai kitaip nei tai buvo daroma iki šiol. Sunkvežimiai gali judėti be sustojimo, o dėl tikslaus maršruto planavimo ir pastovaus greičio - procesą galima organizuoti taip, kad nesusidarytų spūstys. Tai leidžia gerokai sutrumpinti pakrovimo ir iškrovimo operacijų laiką. Be to, atliekant sprogdinimo darbus sunkvežimių vairuotojams tekdavo ilgokai gaišti prastovose, laukiant kol išsisklaidys pakilusios dulkės, tuo tarpu savavaldžiai sunkvežimiai puikiai orientuojasi ir esant minimaliam matomumui. Tai reiškia, kad kiekvieną sunkvežimį galima panaudoti kur kas efektyviau, o per savo pamainą jis gali įveikti maršrutą daugiau kartų. Savavaldžiai sunkvežimiai taps integralia visos šachtos gamybos proceso dalimi. Tolygesnis transporto srautas ir pastovesnis greitis taip pat leis sumažinti degalų sąnaudas bei agregatų dėvėjimąsi.
Saugumas – svarbiausias prioritetas
Autonomiški sunkvežimiai turi būti mažų mažiausiai tokie pat saugūs bei patikimi kaip ir vairuojami žmonių. Pastebėję kliūtį jie automatiškai sustos ir apie tai praneš transporto valdymo centrui. Kiekvieną sunkvežimį supančią zoną nuolat seka bent du iš šešių sistemos jutiklių, todėl net ir įvykus gedimui sunkvežimio kontrolę gali perimti operatorius esantis transporto valdymo centre.
Autonomiški sunkvežimiai – ne tik savavaldžiai
Bandymai, kuriuose dalyvaus savavaldžiai sunkvežimiai yra platesnio tyrimų projekto, kuriuo „Volvo Trucks“ tiria kaip dar labiau padidinti sunkvežimių autonomiškumą, dalis. Tam padeda ir kai kurios įprastuose sunkvežimiuose naudojamos sistemos: pavyzdžiui – adaptyvioji pastovaus važiavimo greičio kontrolės sistema (ACC). Ypač sparti šiandieninė technologijų pažanga užtikrina, kad rinkoje nuolat matysime vis daugiau sprendimų palengvinsiančių vairuotojo darbą. Nors savavaldžiai sunkvežimiai kai kuriose srityse, tokiose kaip kalnakasybos pramonė palaipsniui bus matomi vis dažniau ir dažniau, bendrojo naudojimo keliuose sutinkamuose sunkvežimiuose svarbiausias užduotis ir toliau atliks vairuotojai.
Naujasis filmas atskleidžia autonomiškų sunkvežimių galimybes
Oficialiame „Volvo Group“ „YouTube“ kanale debiutavęs naujasis filmas nufilmuotas Kristinebergo šachtose demonstruoja kaip autonomiški sunkvežimiai dirba savo naujoje darbo vietoje. Jūsų dėmesiui taip pat pateikiame filmą, kuriame „Volvo Trucks“ specialistai išsamiai paaiškins savavaldžių sunkvežimių sistemų veikimą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Aktualu vairuotojams: įsidėmėkite šią datą, nes įsigalioja draudimas3
Nuo sekmadienio įsigalioja draudimas vairuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. ...
-
Klastočių perliukai: minia savininkų ir stebuklingas atjaunėjimas
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimti...
-
Ateityje į gintarinį pajūrį – ant magnetinės pagalvės6
Skraidantys automobiliai, bateriniai ir magnetinės levitacijos traukiniai – tai ne fantastinio filmo scenarijus, o jau netolimoje ateityje Lietuvą pasieksiančios inovacijos. ...
-
Rinkos pulsas: spalis – permainingas
Spalio mėnesį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) bendrasis registravimas ūgtelėjo iš viso 28,1 proc. – iki 3 045 vnt. Rinkos lyderė – „Škoda“. ...
-
Parlamentas linkęs įvesti praktinį egzaminą mopedų vairuotojams, prie vairo galėtų sėsti nuo 16 metų
Seimas po svarstymo pritarė, kad AM kategorijos transportą – mopedus ir lengvuosius keturračius – vairuoti galėtų mažiausiai 16 metų amžiaus žmonės, išlaikę praktinį egzaminą. ...
-
Spalvinga senolio istorija: pakerėjęs Ameriką atsidūrė Lietuvoje2
Jei automobilių gamintojai ieškotų ilgaamžiškumo recepto, jie tai rastų „Plymouth“ modelio istorijoje. Vienas įspūdingiausių amerikietiškosios „Chrysler“ korporacijos flagmanų savo pėdsaką paliko ir Lietuv...
-
Nuo gruodžio – KET pakeitimai: viskas, ką reikia žinoti5
Nuo gruodžio 1 dienos šalies keliuose įsigalioja nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai ir kelio ženklai, trečiadienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Autonominis autobusas sostinės gatvėmis riedės ir šeštadieniais
Dėl gausaus būrio vilniečių, norinčių išbandyti keliones miesto gatvėmis autonominiu autobusu, jis papildomai važiuos dar vieną savaitės dieną, pranešė Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. ...
-
„Regitra“ paskaičiavo, kuriose savivaldybėse daugiausiai įregistruota elektromobilių
Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, Ignalinos ir Joniškio rajonų savivaldybėse, skelbia ...
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...