- Laura Čyžiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bendrovės "Saulės dovanos" generalinis direktorius Alfridas Putramentas Vilniaus valdžiai pateikė siūlymą – iškeldinti "Vilniaus autobusų" bazę į jo sklypą Pupinėje. Dabartinis autobusų bazės sklypas šalia Verkų regioninio parko būtų parduotas.
Nustebino verslininko dosnumas
Savo viziją A.Putramentas vakar pristatė vicemerui Romui Adomavičiui. Savivaldybei siūloma parduoti dabar prestižinėje vietoje esančios bazės 10 ha sklypą, už gautas lėšas pirkti trigubai pigesnį žemės lopinį iš "Saulės dovanų" ir jame pastatydinti naują modernią autobusų parko bazę.
Esą savivaldybei tekainuotų sklypas ir bazės statyba. Inžinerinius tinklus savomis lėšomis atvestų paties A.Putramento vadovaujama įmonė ir dar keletas kitų, susibūrusių į konsorciumą. Tinklų projekto vertė siekia 14 mln. litų. Kad pasiūlymas atrodytų dar labiau viliojantis, A.Putramentas pridūrė pasirūpinsiąs, kad savivaldybei nė cento nekainuotų bazės techninio projekto rengimas. Kodėl parūpo parduoti savivaldybei dalį savo žemės, verslininkas A.Putramentas dienraščiui pakomentuoti atsisakė.
Siūlymas sudomino vicemerą
Daugiau informacijos suteikė vicemeras R.Adomavičius, kuriam verslininko siūlymas pasirodė vertas dėmesio. Esą jau seniai svarstyta iškeldinti "Vilniaus autobusus" už miesto. Mat šiuo metu gyvenamųjų namų apsuptyje stovintis parkas kliūva gyventojams, nes kelia milžinišką taršą ir triukšmą, o kasryt iš bazės išriedantys dešimtys autobusų padidina mieste transporto grūstis.
Be to, dalies teritorijos parkas ir taip neteks dėl naujos Šiaurinės gatvės statybos darbų. Esą gatvei teks paaukoti plotą, kuriame dabar telpa apie 100 autobusų, arba trečdalį viso parko.
"Tik klausimas, ar mes pajėgūs tai padaryti, ar rasime būdų, kaip finansuoti iškėlimą? Galėtume parduoti dabartinę 10 ha teritoriją su pastatais, Pupinėje įsigyti modernią autobusų parko bazę su nauja įranga už "ačiū" ir, tikiuosi, dar liktų pinigų. Preliminariai mums siūlė, kad žemė kainuotų 3 kartus pigiau už dabar turimą sklypą. Verkių gatvėje prašoma 60 tūkst. litų už arą, o Pupinėje – už 18 tūkst. litų su visais inžineriniais tinklais. Be abejo, reikia pagalvoti, apskaičiuoti, ar verta šiandien, kai kritusios kainos, parduoti savivaldybės turtą. Bet iš pirmo žvilgsnio siūlymas viliojantis", – komentavo R.Adomavičius.
Kraustytis į Pupinę nenori
Savivaldybės bendrovės "Vilniaus autobusai" generalinis direktorius Gintaras Nakutis pats siūlo miesto valdžiai turimą teritoriją parduoti, tačiau pinigus investuoti ne į vieno, o į keturių atskirų bazių statybą.
"Šiandien, kai bazė sukoncentruota vienoje vietoje, mes priversti tušti rytais išvažiuoti į miesto pakraščius paimti keleivių ir iš ten vakarais taip pat tušti grįžti į bazę. Neekonomiška. Dar 2005 m. skaičiuota, kad sutaupytume apie 5 proc. visų išlaidų, jeigu skirtingose miesto dalyse ar net už jo pastatytume keturias bazes. Vieną jų arba centrinę bazę, kur vyktų autobusų remonto darbai, būtų galima pastatyti ir Pupinėje, nėra didelio skirtumo, bet ten iškelti visą parką būtų nelogiška. Tada mes iš ten į kitą miesto galą turėtume važiuoti tušti", – verslininko siūlymą kritikavo G.Nakutis.
Jam pritarė ir buvęs Vilniaus meras, dabartinis savivaldybės opozicijos lyderis Juozas Imbrasas. Esą iškėlus autobusų parką į Pupinę, susidarytų dar prastesnė padėtis nei dabar.
"Autobusai tušti važiuotų dar didesnį atstumą nei šiandien. Suprantu tuos valdžios argumentus, kad pardavus brangesnį sklypą galima pigiau pasistatyti naują bazę, bet kas po to? Neekonomiška ir transporto grūsčių padaugėtų. Įsivaizduokite, kaip Liepkalnio gatvė atrodys, kai į ją iš viso miesto suvažiuos autobusai", – įspėjo J.Imbrasas.
Kas privatizuos auksinį sklypą?
Buvusio mero visuomeninis padėjėjas Remigijus Žemaitaitis įtaria, kad dabartinė valdžia, planuodama iškeldinti "Vilniaus autobusus", siekia pasisavinti prestižinę teritoriją šalia vaizdingo Verkių regioninio parko.
"Kam per krizę parduoti žemės sklypą, kai žemės vertė prie regioninio Verkių parko nukrito beveik 50 proc.? Praėjus krizei sklypas kainuos tiek pat kiek ankščiau, kai vieno aro kaina siekė apie 150 tūkst. litų. Tikrai ne 60 tūkst., nes 60–80 tūkst. litų kainavo aras žemės Perkūnkiemio rajone. Čia interesas vienas: valdančiąją koaliciją šiandien sudaro žmonės, atėję iš nekilnojamojo turto verslo, manau, jie siekia per krizę pusvelčiui supirkti šituos žemės sklypus", – įtarimais dalijosi R.Žemaitaitis.
Politiko nuomone, siūlymas iškeldinti į Pupinę "Vilniaus autobusų" bazę naudingas ir pačiam A.Putramentui. Šis siūlo valdžiai pigiai perpirkti dalį jo žemės, nes nukritus nekilnojamojo turto kainoms ir sklypų paklausai, tai vienintelis būdas, kaip susigrąžinti investuotus pinigus ir atiduoti paskolas bankams.
Be to, greta bazei numatytos teritorijos "Saulės dovanos" planuoja kitas didžiules statybas. Šalia jų atsiradęs autobusų parkas tik pakeltų turimos žemės vertę. Mat iš bendrovei priklausančios 40 ha teritorijos apie ketvirtadalį planuojama paskirti nemenkam gyvenamajam kvartalui. Šiuo metu keičiama 100 sklypų po 10 arų žemės paskirtis į gyvenamąją, o netrukus prasidės ir detaliojo planavimo bei statybos darbai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalia Vilniaus savivaldybės vyks protestas prieš viešojo transporto bilietų branginimą
Europos aikštėje šalia Vilniaus miesto savivaldybės trečiadienį rinksis protestuotojai, kritikuojantys ir griežtai pasisakantys prieš sostinės valdžios planus didinti viešojo transporto bilietų kainas. ...
-
Vilniaus miesto taryboje – šių metų biudžetas
Vilniaus miesto taryba trečiadienį ketina patvirtinti 2025 metų miesto biudžetą. ...
-
Sostinės taryboje pristatomi planai didinti viešojo transporto bilietų kainas
Vilniaus tarybai trečiadienį bus pateiktas savivaldybės siūlymas didinti kelionių viešuoju transportu kainas. ...
-
Seimo narys Vilniaus rajono merą kaltina nepotizmu
Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjunga Vilniaus rajono merą Robertą Duchnevičių kaltina nepotizmu, šis politinių oponentų teiginius sieja su artėjančiais savivaldos rinkimais. ...
-
Kritikuoja sostinės valdžios užmojus branginti viešojo transporto bilietus
Prieš kurį laiką Vilniaus miesto savivaldybei paskelbus apie planus branginti viešojo transporto bilietus, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga (LASS) tokiam valdžios žingsniui nepritaria. Pasak jos, savivaldybė turėtų ne didinti bil...
-
Veiklą pradėjo naujasis Santaros klinikų filialas – Nacionalinis vėžio centras
Nuo 2025 m. sausio 1 d. veiklą pradėjo naujas Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialas – Nacionalinis vėžio centras. Nacionalinis vėžio centras įsteigtas sujungus Nacionalinio vėžio instituto klinikinę veiklą bei Santaros kl...
-
Svarbiausi klausimai ir atsakymai apie viešojo transporto bilietų kainas sostinėje
Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės tarybai bus teikiamas siūlymas keisti miesto viešojo transporto bilietų kainas, kurios nesikeitė nuo 2013 m. Jei taryba pritars klausimo pateikimui, tolimesni kainodaros svarstymai vyks komitetuose ir kitam...
-
Teismas atmetė Valstybinės kalbos inspekcijos skundą dėl lenkiškų lentelių Vilniaus rajone
Regionų administracinis teismas atmetė Valstybinės kalbos inspekcijos (VKI) skundą dėl viešųjų užrašų lenkų kalba Vilniaus rajone. ...
-
Benkunskas: sprendimai dėl Vilniaus sporto rūmų yra finalinėse stadijose
Sostinės meras Valdas Benkunskas sako, kad sprendimo dėl memorialo žydams įkūrimo Vilniaus koncertų ir sporto rūmuose galima tikėtis artimiausiu metu. ...
-
„Rheinmetall“ vadovas susitiks su premjeru: tai pirmasis oficialus vizitas Lietuvoje
Trečiadienį Vilniuje lankysis artilerijos amunicijos gamyklą Lietuvoje planuojančios statyti Vokietijos gynybos pramonės milžinės „Rheinmetall“ generalinis direktorius Arminas Pappergeris (Papergeris). ...