- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
-
Atsinaujina: Vilnius už 52 mln. eurų perka 91 žemagrindį troleibusą
Bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) iš Čekijos pramonės grupės „Škoda“ už 52,3 mln. eurų iki 2025 metų įsigys 91 žemagrindį „Škoda 32Tr“ troleibusą. Vilniaus miesto savivaldybė, VVT ir „Škoda“ pirmadienį Vilniuje pasirašė tai numatančią sutartį.
Vilniaus meras Valdas Benkunskas teigė, kad sostinės viešojo transporto parkas tokiu mastu atnaujinamas pirmą kartą istorijoje.
„Dar džiugiau, kad tas parkas atnaujinamas būtent troleibusų pirkimu. Kalbant apie miesto tvarumą, miesto žalumą, labai svarbu, kad mūsų viešasis transportas rodytų pavyzdį visai kitai judėjimo sistemai ir taptų neutralaus klimato siekio pavyzdžiu“, – spaudos konferencijoje pirmadienį sakė V. Benkunskas.
Didžiąją dalį troleibusų pirkimui reikalingų lėšų – iki 38,23 mln. eurų – su partneriais paskolino Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB). Pats bankas skolina iki 30,58 mln. eurų savo lėšų, dar iki 7,65 mln. eurų suteikė Taivano tarptautinis bendradarbiavimo ir plėtros fondas. Dar 10 mln. eurų bendrovė VVT turi užsitikrinusi iš Klimato kaitos programos.
VVT vadovas Darius Aleknavičius BNS teigė, kad dėl likusios troleibusų įsigijimui reikalingos lėšų dalies šiuo metu taip pat deramasi su ERPB.
Pirmieji nauji „Škoda“ troleibusai sostinę turėtų pasiekti 2024-ųjų vasaros pabaigoje, o likę – 2025-ųjų pirmoje pusėje. Vieno troleibuso kaina siekia beveik 575 tūkst. eurų.
Ž. Gedvilos / BNS nuotr.
Miesto meras pabrėžė, kad Vilniaus viešojo transporto sistemoje troleibusai vis dar išlieka svarbūs – anot V. Benkunsko, pasaulinė praktika rodo, kad ši transporto priemonė nėra pasenusi.
„Yra daug pasaulio žymių, garsių ir pažangių miestų, kurie irgi investuoja į šitą technologiją, ir Vilnius turėdamas kontaktinį tinklą, turėdamas susiklosčiusį maršrutų tinklą tikrai mato perspektyvoje troleibusų sistemą kaip labai svarbią miesto judumo sistemos dalį“, – teigė V. Benkunskas.
Vilnius turėdamas kontaktinį tinklą, turėdamas susiklosčiusį maršrutų tinklą tikrai mato perspektyvoje troleibusų sistemą kaip labai svarbią miesto judumo sistemos dalį.
„Nuo kitų metų miestas pradės labai stipriai keistis, nes mes nebeturėsime to senojo paveldo. Senosios, dažnai ir papuvusios „Škodos“ bus keičiamos naujomis „Škodomis“, ir mes turėsime kokybinį šuolį, kurio Vilnius yra nusipelnęs jau seniai“, – pridūrė Vilniaus meras.
Pasak VVT vadovo Dariaus Aleknavičiaus, renkantis tiekėją atsižvelgta ne tik į troleibusų kainą, bet ir į elektros suvartojimo bei priežiūros kaštus.
„Turėjome labai konkurencingą pirkimo procesą ir gavome vieną geriausių kainos pasiūlymų regione. Tai apie 10 proc. mažesnė kaina, palyginti buvusiomis ankstesniuose konkursuose Rytų Europoje“, – teigė D. Aleknavičius.
„Konkurso metu atsižvelgta ne tik į kainą. Vertinome visas bendras išlaidas, įskaitant elektros vartojimą, aptarnavimą, garantiją ir kita“, – pridūrė VVT vadovas.
„Škoda Group“ komponentų ir autobusų mobilumo prezidentas Petras Novotny teigė, kad kompanija užtikrins būtiną įsigytų troleibusų priežiūrą.
„Mes suteiksime būtinas aptarnavimo paslaugas, pristatysime būsimus produktus. Mums svarbiausia ilgalaikė partnerystė“, – pridūrė „Škoda Group“ atstovas.
V. Benkunskas teigė, kad Vilniaus savivaldybė ir toliau investuos į troleibusų kontaktinio tinklų atnaujinimą bei viešajam transportui skirtų eismo juostų plėtrą.
„Tai leis mums pasiekti palaipsniui bendrojo tikslo, kad viešasis transportas taptų kuo labiau patrauklus mūsų miestiečiams ir miesto svečiams, kad savanoriškai daug kas atsisakytų asmeninių automobilių ir judėtų į savo kelionės tikslus naudodamiesi viešuoju transportu“, – teigė V. Benkunskas.
„Tai norime padaryti ne prievartos būdu, kažkaip nepatoginant automobilių judėjimą, bet gerinant viešojo transporto kokybę“, – pridūrė sostinės meras.
VVT šiemet skelbs dar vieną – 68 triašių troleibusų pirkimo konkursą. Tokiu būdu iki 2026 metų iš viso bus įsigyti 159 troleibusai.
VVT vis dar naudoja 160 „Škoda“ troleibusų, kurių amžiaus vidurkis – 31 metai. Bendras visų sostinės troleibusų amžiaus vidurkis dabar siekia apie 23 metus.
Planuojama, kad Vilnius iki 2026 metų atnaujins visą troleibusų parką, o vidutinis jų amžius sieks kiek daugiau nei dvejus metus.
Šiuo metu VVT turi 649 transporto priemones: 397 autobusus ir 252 troleibusus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įžiebtos Vilniaus, Kauno, Klaipėdos eglės: kuri gražiausia?
Kaunas, Vilnius ir Klaipėda jau įžiebė savo Kalėdų eglutes. Nemažai žmonių diskutuoja, kuri žaliaskarė gražiausia, kuri gal turi trūkumų. ...
-
Vilniaus rotušėje atidaryta 22-oji Tarptautinė Kalėdų labdaros mugė
Vilniaus rotušėje šeštadienį vyksta 22-oji Tarptautinė Kalėdų labdaros mugė, organizuojama Tarptautinės Vilniaus moterų asociacijos su užsienio šalių diplomatinėmis ir verslo bendruomenėmis. ...
-
Kalėdų eglė įžiebta Lietuvos irklavimo sostinėje
Šįvakar, lapkričio 29-ąją, Kalėdų eglė įžiebta Trakuose – pasaulio čempionatui besiruošiančioje Lietuvos irklavimo sostinėje. Trakų rajono savivaldybės surengtos šventės metu Vytauto Didžiojo krante suspindus pagrindi...
-
Įžiebtos Vilniaus ir Kauno Kalėdų eglės: kuri žaliaskarė jums gražesnė?22
Kaunas ir Vilnius jau įžiebė savo Kalėdų egles. Kaip ir kasmet, pasipylė diskusijos, kuri žaliaskarė šiemet gražesnė. ...
-
Vilnius įžiebė natūralią Kalėdų eglę: Katedros aikštėje – milžiniškas eglutės žaisliukas16
Penktadienio vakarą sostinės Katedros aikštėje įžiebta pagrindinė Vilniaus Kalėdų eglė. Natūralų 15 m aukščio medį šiemet supa stilizuota milžiniško burbulo formos žaisliuko kompozicija, į kurios vidų galima įeiti ...
-
Vilniuje prasideda stebuklingas Kalėdų sezonas
Vilniaus širdyje jau šįvakar sužibs pagrindinė miesto Kalėdų eglė, skelbianti laukiamiausio žiemos festivalio „Kalėdos sostinėje 2024“ sezono pradžią. Rytoj, šeštadienį, Rotušėje ir jos prieigose &sca...
-
Svarbu vairuotojams: kiek ir nuo kada brangs parkavimas Vilniuje?5
Vilniaus valdžia toliau brangina automobilių parkavimą. ...
-
Iš lėktuvo katastrofos vietos Vilniuje išvežamos didžiosios nuolaužos1
Iš krovininio lėktuvo katastrofos vietos Vilniuje penktadienį pradedamos išvežti didžiosios orlaivio nuolaužos. ...
-
Vilniaus rajono savivaldybė taikys skatinamąsias priemones trūkstamiems gydytojams pritraukti
Vilniaus rajono savivaldybė patvirtino gydytojų pritraukimui skirtas skatinamąsias priemones. Savivaldybės teigimu, tai apima darbo užmokesčio kompensavimą šeimos gydytojams, rezidentūros studijų kompensavimą bei priedų mokėjimą gydytojams ...
-
Bus įžiebtos Vilniaus ir Panevėžio kalėdinės eglės
Vilniuje ir Panevėžyje penktadienį įžiebiamos pagrindinės miestų kalėdinės eglės. ...