Televizija gina ne sportą?

Televizija TV3, paskelbusi karą alkoholio reklamą uždraudusiems parlamentarams, pateko į nepavydėtiną padėtį, nes aiškėja. kad ji gali kovoti ne tik dėl krepšinio.

TV3 televizijos kova už sportą vakar netikėtai privertė suabejoti Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas, išplatinęs kreipimąsi, kuriame prašo televizijos vadovų paaiškinti, kodėl jie nusprendė atsisakyti vakar vykusios tiesioginės Eurolygos rungtynių transliacijos iš Kauno sporto halės.

p>„Eurolygos rungtynes Lietuvoje transliuojančios TV3 televizijos sausio 3 d. programoje Kauno „Žalgirio“ ir Sienos „Montepaschi“ rungtynių tiesioginė transliacija nėra numatyta. Savo sprendimą tiesiogiai netransliuoti krepšinio rungtynių TV3 televizija viešai argumentuoja dėl Seimo priimtų naujų Alkoholio kontrolės įstatymo pataisų, kurios skelbia, kad nuo 6 val. iki 23 val. per televiziją negali būti transliuojama jokia alkoholio reklama. Vartotojų teisių apsaugos tarnyba patvirtino, jog per Eurolygos rungtynių transliacijas ant krepšininkų marškinėlių bei krepšinio arenose matomi alkoholinių gėrimų gamintojų logotipai bus laikomi reklama. Informuojame, kad šį sezoną ant Kauno „Žalgirio“ krepšinio komandos Eurolygos marškinėlių nėra jokių alkoholinių gėrimų gamintojų logotipų. Ant Kauno sporto halės parketo, kurioje žaidžiamos Eurolygos „Žalgirio“ namų rungtynės, alkoholinių gėrimų gamintojų logotipų taip pat nėra“, – informuojama Kauno klubo kreipimesi.
„Žalgirio“ vadovai atkreipia dėmesį, kad tiesiogiai netransliuojant Eurolygos rungtynių nukenčia visi komandos rėmėjai, kurie gali atsisakyti remti komandą. „Norime informuoti, kad komandos rėmėjų pretenzijos dėl neįvykdytų susitarimų tiesiogiai netransliuojant Eurolygos rungtynių bus perteiktos TV3 televizijai“, – teigiama klubo vadovybės pareiškime.
„Lietuvos ryto“ krepšinio klubas televizijai TV3 dėl tiesioginės transliacijos atšaukimo pretenzijų nereiškė, nes jo krepšininkai Eurolygos varžybose žaidžia vilkėdami marškinėlius su alų gaminančios bendrovės „Švyturys“ logotipu.
Televizija TV3 buvo susitarusi, kad vakar Kaune vykusias „Žalgirio“ ir Sienos „Montepaschi“ bei „Lietuvos ryto“ ir Le Mano „Sarthe“ rungtynes tiesiogiai transliuos Estijoje registruotas palydovinis kanalas „Viasat Sport3“, kurį mato palydovinės televizijos „Viasat“ ir daugumos šalies kabelinių televizijų žiūrovai.

Televizija sutriko

Jau ne pirmus metus „Žalgirio“ rungtynes Eurolygoje transliuojančios TV3 vadovams šis klubo pareiškimas buvo labai netikėtas. Televizijos vyriausiasis prodiuseris Jurgis Jefremovas atsisakė komentuoti „Žalgirio“ kreipimąsi, aiškindamas, kad šis adresuotas ne jam.

„Tai bus aukščiausios vadovybės sprendimas. Jeigu jis bus greitai priimtas, paskelbsime per pirmąsias žinias“, – sakė jis dienraščiui.

Iškasė karo kirvį

Praėjusių metų pabaigoje TV3 sukėlė tikrą sumaištį, paskelbusi, kad dėl Seimo priimtų Alkoholio kontrolės įstatymo pataisų, kuriomis nuo 6 val. iki 23 val. uždrausta per televiziją rodyti alkoholio reklamą, neberodys tiesioginių Eurolygos varžybų transliacijų. Šiame stipriausių Europos krepšinio komandų turnyre kaunasi dvi stipriausios Lietuvos ekipos – Kauno „Žalgiris“ ir Vilniaus „Lietuvos rytas“. Televizija pranešė rodysianti tik rungtynių vaizdo įrašus po 23 val.
Apie tai paskelbusi televizija pradėjo nuolat transliuoti vaizdo klipą, kuriame Lietuvos sporto žlugdymu kaltino pataisų iniciatorių parlamentarą Antaną Matalulą bei parlamentarę Birutę Vėsaitę, esą sužlugdžiusią galimybę pataisyti absurdišką įstatymą. TV3 vaizdo klipų įaudrinti krepšinio sirgaliai internete pradėjo rinkti parašus po peticija, kuria reikalaujama atšaukti alkoholio reklamos draudimą. Vakar po peticija jau buvo pasirašę daugiau nei 56 tūkstančiai krepšinio aistruolių.
Šią savaitę prie TV3 prisijungė ir retokai sporto varžybas transliuojanti LNK televizija, pradėjusi rodyti panašaus turinio klipą. Seimo priimtu įstatymu piktinosi ir „Žalgirio“ bei „Lietuvos ryto“ klubų vadovai, teigdami, kad tokie draudimai yra absurdiški ir kenkiantys sportui.

Kaltino šantažu

Gindamiesi nuo televizijos kaltinimų Seimo nariai teigė, jog TV3 klaidina sporto aistruolius, nes jie neuždraudė varžybų transliacijų. Parlamentarai teigimu, televizija ne gina sporto aistruolius, o kovoja dėl didžiulių pinigų, kuriuos už reklamą gauna iš alkoholio gamintojų. „Čia yra šantažas. Televizijos nepraras pinigų, nes kitos reklamos negali patekti į tą laiką, kadangi tuo metu transliuojama alkoholio reklama“, – sakė A.Matulas.
Vis dėlto kritikos smaigalyje atsidūrę parlamentarai neatlaikė spaudimo ir pažadėjo per sausio 11 d. prasidedančią Seimo sesiją skubos tvarka priimti įstatymo pataisas, kurios atlaisvintų alkoholio reklamos draudimo varžtus.

Pradėti pirmi tyrimai

Vakar Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVAT) pradėjo pirmuosius du tyrimus dėl per televiziją parodytų alkoholinių gėrimų logotipų.
Sankcijos gresia Lietuvos televizijai (LTV), parodžiusiai Italijos alkoholio gamintojo „Bosca“ logotipą, ir kanalui „Tango TV“, per kurio transliuojamas rankinio rungtynes buvo matomas Vokietijos alaus gamintojo „Krombacher“ prekės ženklas. VVAT pradėjo ir dar vieną tyrimą dėl dienraščio „Lietuvos rytas“vakar pirmame puslapyje išspausdintos publikacijos, kurioje yra nuotrauka su „Švyturio“ ir „Kalnapilio“ alaus simbolika ant krepšininkų marškinėlių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių