Tiltą pakėlė kėlikliu

Prieš mėnesį susmukęs Kleboniškio tiltas vakar pakeltas 16 cm. Dabar laukiama Vokietijoje gaminamų dalių, o eismą žadama atnaujinti kovo pabaigoje.

Smalsuoliai nusivylė. Tikėjęsi, kad didžiuliam tiltui kelti prireiks galingų kranų ar kokių nors nematytų technikos išradimų, vakar prie Kleboniškio tilto neišvydo nieko panašaus. Po tiltu sulindusi dešimties žmonių brigada pasikeisdama minkė kėliklio svirtį ir kalė medinius pleištus. Tiltas kilo į viršų.

"Priemonės paprastos, bet geros: Vokietijos firmos kėlikliai, metalo lakštai ir gulsčiukas", – pasakojo "Kauno tiltų" techninio direktoriaus pavaduotojas Rimantas Vagonis.

Pasirengti kėlimo darbams užtruko ilgiau nei tiltą pakelti. Keturiais kėlikliais, kurių bendra keliamoji galia siekia 240 t, tiltas 16 cm pakeltas per pusdienį.

Tiltą pakėlę specialistai dar turi atlikti nemažai darbų ir lauks, kol iš Vokietijos atkeliaus čia gaminamos vadinamosios deformacinės siūlės ir lankstai. Jie bus keičiami abiejose tilto pusėse. "Kauno tiltų" atstovų teigimu, naujieji lankstai bus kur kas tobulesni.

Jei tiekėjai iš Vokietijos laikysis pažadų, naujosios dalys turėtų atkeliauti po dviejų savaičių. Jei nebus netikėtumų, automobilių eismą tiltu planuojama atnaujinti kovo pabaigoje arba balandį. Šiuo metu kasdien prie tilto iki 20 val. dirba maždaug 20 žmonių. Jei prireiks, darbuotojų žadama pasitelkti daugiau.

1981 m. statytas tiltas iki šiol nebuvo kapitališkai remontuotas. Tiltų specialistai užsimena, kad už tiltų būklę atsakinga Automobilių kelių direkcija tilto gedimą galėjo numatyti per kasmečius patikrinimus. Bet, vizualiai apžiūrint tiltą, tiksliai tilto būklės įvertinti neįmanoma, o išsamūs tyrimai daug kainuoja.

"Tiltai griūva visame pasaulyje, o šio būklė neatrodė kritinė. Panemunės tiltas turėjo anksčiau sugriūti. Bet kada gali griūti ir Savanorių prospekto estakada", – baugino inžinierius Henrikas Adolfas Kebeikis.

H.A.Kebeikis sutinka su kitais tiltų specialistais, kurie teigia, kad seni Kleboniškio tilto lankstai neišlaikė dėl oro temperatūros svyravimų. Inžinieriaus teigimu, prasta ne tik Kauno, bet ir Vilniaus tiltų būklė.


Kleboniškio tiltas

Tiltas per Nerį magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda 100 kilometre baigtas statyti 1981 m.

Tilto ilgis – 348,7 m, plotis – 9 m, aukštis – 91,7 m, turi penkias atramas.

Tilto projektą parengė Minsko projektavimo institutas, pastatė Kauno tiltų statybos valdyba Nr. 1, statybai vadovavo garsus tiltininkas Alfonsas Miškinis.

Greta, toje pat magistralėje esantis tiltas per Nerį (iki incidento juo eismas vyko Klaipėdos kryptimi – red.) pastatytas 1964 m.

Šaltinis: inžinierius Henrikas Kebeikis



NAUJAUSI KOMENTARAI

Domantas

Domantas portretas
Viename straipsnyje dvi šiek tiek skirtingos informacijos. Straipsnio pradžioje rašoma, kad eismas tiltu bus atnaujintas kovo mėnesį, o vėliau teigiama, kad eismas bus atnaujintas kovo arba balandžio mėnesiais. Po inžinieriaus Kebeikio pabauginimų, daugelis bijos važiuoti Panemunės tiltu ar Savanorių prospekto estakada. Ką į tuos pabauginimus gali atsakyti Kauno miesto savivaldybė?

tevas

tevas portretas
Kiek pamenu,kad kekvienais metais, vasarą to tilto vieną pusę tvarko,kitą vasarą kitą.Ir tai ne vienerius metus. Būtu įdomu sužinoti kiek tokie "remontėliai" kainuoja mums. Kad pinigai "palunami" tai faktas.

Vardas

Vardas portretas
kada, kada sugrius Panemunes tiltas?.. Kasdien bent po 2 kartus juo vaziuoju...
VISI KOMENTARAI 5

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių