Vilnius prisijungė prie Europos pažangiausių – patvirtino darnaus judumo planą

  • Teksto dydis:

Šiandien Vilnius prisijungė prie Europos miestų, gyvenančių pagal darnaus judumo principus. Šį trečiadienį sostinės taryba patvirtino Vilniaus darnaus judumo planą, kuris padės pasiekti balansą tarp skirtingų keliavimo būdų, judėti greičiau ir patogiau.

„Džiaugiuosi, kad ilgai ir kruopščiai rengtas svarbus strateginis dokumentas Vilniui šiandien buvo patvirtintas taryboje. Darnaus judumo planas iki 2030 metų numato priemones, kurių įgyvendinimas leis miestiečiams judėti Vilniaus mieste saugiau, patogiau ir maloniau, nepriklausomai nuo pasirinkto judėjimo būdo. Šio dokumento dėka įsitraukiame į pažangių Europos miestų, kurie rūpinasi susisiekimo infrastruktūros tobulinimu, gretas“, – sako mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.

Darnaus judumo plano paskirtis – miestą ir judėjimą planuoti žmonėms, o ne transporto priemonėms, patenkinti šiandienos ir rytojaus miestiečių mobilumo reikmes, keliones padaryti kokybiškesnes, trumpesnes ir malonesnes. Siekiama ir didesnio saugumo gatvėse, mažinti nelaimingų eismo įvykių skaičių, pagerinti oro kokybę, sumažinti triukšmą, kad vilniečiai  gyventų sveikiau.

Per pastaruosius dvejus metus šis planas buvo daug kartų viešai pristatytas, apie jį diskutuota su gyventojais, atsižvelgta į jų pastabas ir pasiūlymus. Dokumente numatytos priemonės prisidės prie aplinkos humanizavimo, pritaikymo visiems, nepaisant jų statuso ar judėjimo galimybių, saugos ir ėjimo pėsčiomis skatinimo, judėjimo dviračiu ar kitomis bevariklėmis transporto priemonėmis plėtros, viešojo transporto kokybės tolesnio augimo, automobilių ekologizavimo. Visos šios sritys bus sistemiškai tobulinamos iki 2030 metų ir vilniečių įpročiai keisis palaipsniui.

Kuriamos patogios ir patrauklios alternatyvos

Suplanuota toliau gerinti viešojo transporto kokybę: padidinti jo greitį mieste (ypač centrinėje dalyje), taip pat užtikrinti transporto dažnesnį kursavimą maršrutais, didinti jo patikimumą ir patogumą. Be to, toliau bus tęsiami darbai formuojant patrauklią ir saugią kasdienėms kelionėms ekologiško susisiekimo sistemą.  Bus tiesiami ir tvarkomi dviračių takai, šaligatviai trumpiausiu atstumu jungs gyvenamąsias vietas su traukos objektais.

Atskiras dėmesys skiriamas ir transporto ekologizavimo ir srautų paskirstymui, krovinių logistikos valdymui, ypač Senamiesčio zonoje. Svarbiausias siekis – mažinti automobilių sukuriamas neigiamas pasekmes: triukšmo ir taršos rodiklius, didinti saugą miesto erdvėse. Bus siekiama keisti tiek gatvių aplinką ir kokybę, tiek pačius automobilius – palaipsniui mažinti įprastu kuru varomų automobilių skaičių Vilniuje. Daug dėmesio bus skiriama automobiliais perkrautoms miesto erdvėms: siekiama atlaisvinti tokias erdves ir pritaikyti jas kokybiškam laisvalaikiui.

Sprendimai bus kompleksiniai ir paremti skaičiais: rengiant darnaus judumo planą, buvo išanalizuota kitų miestų patirtis, triukšmo, taršos, sveikatos rodiklių duomenys, atliktos miesto gyventojų apklausos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ALGIS

ALGIS portretas
Žurnaliūgos , o čia ''judumas'' nuo žodžio JUDAS .

Kęstas

Kęstas portretas
Vilniuje jau seniai judame darniai. "Kaip matyti iš atlikto tyrimo, maisto produktų kainos Lietuvoje sparčiai vejasi ES vidurkį: nė už vieną žinomo gamintojo maisto prekę mūsų šalies piliečiai nemoka mažiausios kainos, o kai kuriais atvejais net lenkiame ES šalyse parduodamo to produkto vidutinę kainą." Lietuvoje algos mažos, o kainos didelės. Kur eina skirtumas? Išsidalinamas dėžutėse nuo alkoholio tarp Lietuvos elito. Matote daug prabangių „Maserati“ automobilių Vilniuje? Tai jums nesumokėtos algos važinėja. Nuorodas ir platesnį aptarimą galima rasti, guglinant žodžius apie mokslą-studijas-ekonomiką.

kazkokia mistika

kazkokia mistika portretas
cia ka? gatves praplatins? kamscius sumazins? jauciu tik babkes prasiplove uzpirkdami visokias studijas atkato forma ir tiek ziniu
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių