- Viktoras Jakovlevas I lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad tiriant lėktuvo katastrofą Vilniuje, nereikėtų eskaluoti temos apie galimą sabotažo aktą, tačiau kartu, anot šalies vadovo, tokios versijos atmesti negalima ir ji bus tiriama.
Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su į Seimą kartu su socialdemokratais išrinktu etiketo specialistu Giedriumi Drukteiniu.
– Galima sakyti, kad pirmos savaitės nacionalinėje politikoje buvo itin įtemptos: lėktuvo katastrofa, protestai, derybos dėl Vyriausybės ir koalicijos.
– Įvykiai veja įvykius ir viskas, kaip sakoma, sluoksniuojasi tarsi svogūne. Vos prieš dvi savaites daugiausia dėmesio skyrėme Vilijos Blinkevičiūtės atsistatydinimo klausimui, o dabar šis klausimas jau atrodo visiškai neaktualus.
– Įdomu, kad turite patirties aviacijoje ir esate dirbęs su DHL – siuntų gabenimo milžine, kuri dabar minima šios aviakatastrofos kontekste. Papasakokite apie savo patirtį.
– DHL buvo vienas mano klientų, kai dirbau korporacinėje komunikacijoje. Rūpinausi pranešimais spaudai, straipsnių rašymu, interviu organizavimu. Kaip ir kiekvienoje didelėje korporacijoje, egzistavo slapti dokumentai, kuriuose buvo numatyta, kaip elgtis kriziniu atveju.
– Esate matęs tokius dokumentus?
– Taip, esu. Krizinės situacijos apima ne tik katastrofas, bet ir, pavyzdžiui, seksualinio priekabiavimo, finansinių machinacijų ar net autoįvykių, kuriuos sukelia valdybos nariai, atvejus. Tokiems atvejams yra sukurta logiška, prasminga, sisteminga ir struktūruota sistema, kaip spręsti iškilusias problemas. Pavyzdžiui, prisimenu patarimus iš kitos aviakompanijos – „British Airways“. Viena istorija apie jų „Concorde“ lėktuvą išliko įsimintina. Prieš 20 metų sudegė prancūzų „Concorde“ lėktuvas, kuris buvo bendra prancūzų ir britų programa.
Per 30 metų britai sugebėjo sukurti įspūdį, kad tai – jų kūrinys. Didžioji dalis pasaulinių „Concorde“ iliustracijų turėjo britų avialinijų simboliką. Kai sudegė prancūziškas „Concorde“, žiniasklaida ėmė naudoti šias iliustracijas, o tai kėlė reputacijos krizę britams. Pirma taisyklė tada buvo kuo greičiau užkirsti kelią britiškų simbolių platinimui ir palikti atsakomybę prancūzams. Panašus principas taikomas ir „DHL“ atveju – stengiamasi sumažinti kompanijos spalvų ir logotipų matomumą viešumoje. Taip pat apmaudu, kad dabar pasauliui rodomas ne itin patrauklus Lietuvos vaizdas – neasfaltuotos gatvės ir apleisti pastatai.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Galima sakyti, kad Lietuvos pareigūnai neturi patirties su tokiomis katastrofomis. Ar galima tikėtis nuoseklaus ir profesionalaus tyrimo?
– Lietuva yra tarptautinių aviacijos organizacijų narė, todėl visos procedūros yra standartizuotos. Tyrimą prižiūri specialistai iš užsienio, bendradarbiavimas vyksta pagal nustatytą metodiką. Tai užtikrina profesionalų ir efektyvų tyrimo procesą.
– Prezidentas Gitanas Nausėda sakė, kad nereikėtų eskaluoti sabotažo versijos, kol nėra daugiau informacijos. Ką manote?
– Žmonės, kurie organizuoja tokio lygio sabotažą ar teroro aktus, paprastai yra itin protingi. Jie tikrai nesirinktų tokios vietos kaip skurdus Vilniaus rajonas. Tokio sabotažo organizavimui reikia didžiulio intelekto ir sunku įsivaizduoti, kad planas būtų „nukristi Salininkuose“. Manau, ši versija nėra labai tikėtina.
– Ar gaisras siuntinyje galėjo sukelti tokią aviakatastrofą?
– Krovininiuose lėktuvuose tokių atvejų yra buvę. Pavyzdžiui, vienas „DHL“ konkurento lėktuvas kažkada užsidegė virš Indijos vandenyno. Krovinio dūmai apnuodijo kabiną, pilotai nebegalėjo matyti prietaisų ir lėktuvas sudužo. Teoriškai tokia versija galėtų būti tikrinama. Tačiau sprogimų ar tyčinių gaisrų priežastys dažniausiai būna lengvai nustatomos, todėl ši versija greitai paaiškės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Kandrotui-Celofanui – dvi prastos žinios iš LAT1
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) antradienį atmetė du Antano Kandroto, visuomenėje žinomo Celofano pravarde, skundus baudžiamosiose bylose. ...
-
Eksperto atsakymai į svarbiausius klausimus: kas slypi už lėktuvo katastrofų?
Pirmadienį paryčiais leisdamasis Vilniaus oro uoste nukrito krovininis lėktuvas „Boeing 737“. Lėktuvu skrido keturi įgulos nariai – vienas iš jų žuvo. Aviacijos katastrofos visada kelia daugybę klausimų ir emocijų: ką rei&sc...
-
Rastos Vilniuje nukritusio DHL krovininio lėktuvo juodosios dėžės8
Vilniuje rastos pirmadienį nukritusio DHL krovininio lėktuvo juodosios dėžės, antradienį pranešė Teisingumo ministerija. ...
-
Siaubinga naktis Švenčionyse: rastas, kaip įtariama, nužudytos moters lavonas
Švenčionyse, kaip įtariama, rasta nužudyta moteris. ...
-
Prokuroras apie sudužusį lėktuvą: vengčiau spekuliacijų apie galimą teroro aktą2
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento vyriausiasis prokuroras Artūras Urbelis teigia, kad šiuo metu nėra pagrindo kalbėti apie prielaidas, kad Vilniuje pirmadienį įvykusi aviakatastrofa, kai nukrito ...
-
Iš maršrutinio autobuso – tiesiai į policijos konvojų: sulaikytas išžaginimu įtariamas vyras
Medininkų pasienio kontrolės punkte pasieniečiai Vilniaus rajone sulaikė Tadžikistano pilietį, Lietuvoje įtariamą išžaginimu. ...
-
Vilniuje nukritusio lėktuvo apžiūra bus baigta per tris dienas, ketinama išgabenti orlaivį
Vilniuje nukritusio DHL krovininio lėktuvo apžiūra bus baigta per tris dienas, vėliau orlaivį ketinama išgabenti iš įvykio vietos. ...
-
Ekspertas: išorinio poveikio orlaivio avarijai atmesti negalima22
„Žinant, kad labai neseniai sulaikytas per DHL siųstas savaime užsidegantis paketas, reikėtų ir dėl avarijos Vilniuje labai atidžiai tikrinti ir tokią versiją“, – sako 2011–2015 m. Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadov...
-
Vilniuje, progimnazijos teritorijoje, padegta lauko klasė
Vilniuje, progimnazijos teritorijoje, sekmadienį padegta lauko klasė. ...
-
Lėktuvo katastrofa Vilniuje: paaiškėjo žuvusio piloto bei kitų skridusiųjų amžius5
Vilniuje per lėktuvo avariją žuvo pilotas, 48 metų Ispanijos pilietis, skelbia policija. ...