- Tadas Markevičius [2]
- [3]
- [3]
- Teksto dydis:
- Spausdinti [4]
„Renault“ atnaujino vieną populiariausių komercinių automobilių – „Kangoo Express“
Prancūzams „Renault Kangoo Express“ nėra paprastas automobilis – tuo įsitikini vos nusileidęs Charles’io de Gaulle’io oro uoste Paryžiuje. Čia vienas paskui kitą zuja keleivius ir lėktuvus aptarnaujantys „Kangoo Expresso“ vairuotojai. Tiesa, kol kas techninis personalas naudoja senojo modelio automobilius, rinkoje pirmą kartą pasirodžiusius dar 1998-aisiais. Atnaujintas furgonas lengvųjų komercinių automobilių rinkoje pasirodė praėjusių metų rudenį, todėl atsakymas į klausimą, kada į užtarnautą poilsį iškeliaus senieji ratuoti darbininkai ir kada juos pakeis modernizuoti „Kangoo Expressai“, itin lengvai nuspėjamas.
Padidėjo krovinių skyrius
Dėl naujojo furgono trumpo ir tvirto priekio salone ir krovininiame skyriuje atsiranda daugiau erdvės, palyginti su ankstesniu modeliu. Būtent šis aspektas specialistų vadinamas itin svarbiu renkantis komercinį automobilį, skirtą įvairioms prekėms pervežti. Bus siūlomi trys „Kangoo Expresso“ modeliai su skirtingo dydžio krovinių skyriais. Mažiausiojo erdvė – 3 kub. metrai, o didžiausiojo – iki 3,6 kub. metro (ankstesnė versija – 2,75 kub. metro).
Naujasis „Kangoo Express“ dar labiau pritaikytas specifiniams poreikiams. Automobilyje galima įsirengti mobilųjį biurą: furgone yra speciali atmintuko jungtis, borto kompiuterio sistemoje – „Bluetooth“ ryšys. Automobyje įmontuotas specialus A4 formato dokumentų laikiklis.
„Kangoo Expresso“ variklių pasiūla – 5 agregatai: 3 dyzeliniai (1,5 l darbinio tūrio 70 AG, 85 AG, 105 AG) ir du benzininiai (1,6 l darbinio tūrio 90 AG ir 105 AG) varikliai.
Šis lengvasis komercinis automobilis išsiskiria ir saugumu. „Renault“ inžinieriai ypač daug pagyrų sulaukia už efektyviai veikiančius ir patikimus stabdžius. Naujame furgono modelyje įmontuota naujausia ABS stabdžių sistema, o važiuojant 100 km/val. greičiu automobilio stabdymo kelias yra 40 m – tai vienas geriausių rezultatų tarp šios klasės furgonų. Specialistai šiuos dalykus vadina svarbiais koziriais itin aštrioje komercinių automobilių sektoriaus kovoje. Pagrindiniais „Kangoo Expresso“ varžovais vadinami broliai trynukai „Citroën Nemo“, „Fiat Fiorino“, „Peugeot Beeper“.
Motoras išūžė galvą
Sėdame į dyzelinio 1,5 l darbinio tūrio 85 AG variklio varomą „Kangoo Express“. Automobilio raktelius įdavęs prancūzas iškart įspėja saugoti „uodegą“, esą ilgoką keturratį bus sunku suvaldyti. Iš tiesų šis modelis atrodo kiek didokas. Furgono ilgis – 4,21 m, o plotis, palyginti su ankstesne versija, padidėjo 16 cm – iki 1,83 m. Vis dėlto atsisėdus prie vairo didelių problemų nekyla: platūs šoniniai veidrodėliai ir pakankamai vaizdo aprėpiantis galinis veidrodėlis padeda pajusti automobilio ilgį.
Bandau įsijausti į karštligiškai skubančio prekių išvežiotojo vaidmenį. Bemat suprantu, kad su šiuo Lietuvoje „kabluku“ vadinamu automobiliu į lenktynes geriau nevažiuoti: iki 100 km/val. „Kangoo Express“ įsibėgėja per 16 sekundžių. O ir išspaudus šimtuką, daugiau rizikuoti tai daryti nesinori.
Tiesa, tokiu greičiu Paryžiaus apylinkėse mažai kur leidžiama judėti – čia daugybė greitį ribojančių kelio ženklų, o vietiniai nelinkę nusižengti taisyklėms. Vieną kelio ruožą teko įveikti ir dviračio greičiu, mat siaurame keliuke, kuriame lenkti draudžiama, priešais mane mažyčiu „Renault Clio“ važiuojanti moteriškė nedrįso apvažiuoti šalikele riedančio dviratininko.
Dėmesį patraukė bandomo „Kangoo Expresso“ dyzelinio variklio garsas. Nors iš pradžių jis neerzino, įveikus apie 50 km motoro gausmas nebeatrodė toks nekaltas dalykas. Dar viena abejonių pasėjusi detalė – sėdynė. Bent man joje ištupėti visą darbo dieną būtų didžiulis iššūkis.
Nuvylė degalų sąnaudos – nors oficialiai skelbiama, kad 85 AG dyzeliniam varikliui tereikia 5,2 l degalų 100 km, bandymas parodė, kad matuoklė įveikus šį atstumą gali rodyti ir 7 l.
Kompaktiško modelio pliusai
„Kangoo Express“ yra ir „Compact“ modelio. Jis už standartinį trumpesnis 38 cm. To užtenka, kad automobilis taptų gerokai manevringesnis. Spausdamas akceleratoriaus pedalą jaučiuosi tarsi atsikratęs tos „uodegos“, apie kurią buvau įspėtas prieš sėsdamas į „Kangoo Expressą“.
Kompaktinis modelis pristatomas kaip „gimęs dirbti mieste“, tačiau bandomojo važiavimo organizatoriai sudarydami maršrutą nusprendė aplenkti Paryžiaus gatves. Taip likau nesužinojęs, ką reiškia manevruoti šiuo „kabluku“ Prancūzijos sostinėje. Tačiau vienas klaidingas posūkis apvertė bandomąjį važiavimą aukštyn kojom.
Išklydęs iš kelio atsidūriau greitkelyje, kuriame gali važiuoti 5, 10 ar 20 km ieškodamas apsisukimo. Kuo ilgiau bandžiau atrasti reikiamą kelią, tuo garsiau galvoje skambėjo lyriškos dainos „I was lost in France“ (pasiklydau Prancūzijoje – angl.) žodžiai. Neguodė ir kelią nurodyti bandžiusio prancūzo žodžiai, esą iki oro uosto – 50 km (o iki skrydžio namo buvo likę pusantros valandos). Laimė, vėliau paaiškėjo, kad ir patarimus žarstęs žmogus pats ne itin geria orientuojasi gimtojo megapolio prieigose: iki mano tikslo buvo likęs perpus trumpesnis kelias.
Išsiaiškinus reikiamą kryptį teko išbandyti maksimalias automobilio „Kangoo Express Compact“ galimybes. Oficialiai skelbiama, kad jo didžiausias greitis – 159 km/val. Nors atsidūrus tokioje keblioje padėtyje į greičio matuoklį nėra kada spoksoti, vienu metu rodyklė iš tiesų buvo perkopusi gamintojų nurodytą ribą. Laimė, mano kaip karštligiškai skubančio prekių išvežiotojo vaidmuo baigėsi laimingai.
Reklamuoja „Simpsonai“
Be „Expresso“ ir „Express Compacto“ modelių, „Kangoo“ šeimoje yra ir vienatūris. Šio automobilio pirkėjus „Renault“ vilioja netradiciškai: reklamos kampanijos veidu pasirinkta abiejose Atlanto pusėse pamėgta šaunioji „Simpsonų“ šeimynėlė. Reklamos klipe šie animaciniai herojai užsuka į „Renault“ automobilių saloną. Houmerio akis užkliūva už „Kangoo“ modelio.
Susėdę vidun animaciniai herojai apžiūri automobilio pranašumus. Mardžė džiaugiasi, kad šukuosena neremia lubų, o Houmeris išlanksto užpakalines sėdynes ir klausia žmonos, ar ši „norėtų sukelti šiek tiek triukšmo“.
Tačiau kai žiūrovus spėja aplankyti šelmiškos mintys, parodoma, kaip visa šeimynėlė klausosi muzikos ir tarsi šokių salėje linguoja į ritmą. Galiausiai į vidų bando patekti senelis Abrahamas, tačiau Bartas patenkintas „Renault Kangoo“ garso izoliacija – esą senelio balso viduje visai negirdėti.
Houmeris sušunka: „Aš privalau turėti šį automobilį!“, ir įbrukęs krūvą žaliųjų, ant kurių – jo paties atvaizdas, iš salono išvažiuoja su visu vitrinos langu. Prancūzai tikisi, kad šis šmaikštus reklamos klipas sudomins ieškančius automobilio šeimai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Galerijos [5]
Nuorodos:
[1] https://www.diena.lt/%2Bdocument.location.href%2B
[2] https://www.diena.lt/autoriai/tadas-markevicius
[3] javascript://;
[4] https://www.diena.lt/print/526730
[5] https://www.diena.lt/galerijos
[6] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/prezidentas-susitiko-su-kandidate-i-socialines-apsaugos-ir-darbo-ministrus-i-ruginiene-1201799
[7] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/agata-muzikiniu-apdovanojimu-ceremonija-1201749
[8] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/jav-padekos-dienos-svente-1201748
[9] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/seimo-valdanciosios-koalicijos-tarybos-posedis-1201704
[10] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/prezidentas-susitiko-su-kandidatu-i-ekonomikos-ir-inovaciju-ministrus-l-savicku-1201674
[11] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/tarptautines-kaledu-labdaros-muges-pristatymas-1201644
[12] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/ltg-link-vip-sales-atidarymas-1201528
[13] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/kaledoms-dekoruoto-traukinio-pristatymas-1201525
[14] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/g-nauseda-susitiko-su-kandidate-i-svietimo-mokslo-ir-sporto-ministrus-r-popoviene-1201516
[15] https://www.diena.lt/galerijos/vaizdai/prezidentas-susitiko-su-kandidatu-i-finansu-ministrus-r-sadziumi-1201496