Per didžiąją nuolaidų savaitę vien vieno banko klientai internetinėse parduotuvėse apsipirko už 71 mln. eurų. Skaičiuojama, kad per penkmetį „Juodojo penktadienio“ apyvarta išaugo jau 3,5 karto.
„Juodojo penktadienio“ karštinės pagauti gyventojai skubėjo pirkti. Kai kurie net specialiai ruošėsi: susiplanavo laisvadienius ir net važiavo į didžiuosius miestus, kur didesnis prekių pasirinkimas. Specialistai ragina nepamesti galvos ir neprisipirkti, ko nereikia. O prekybininkai sako, kad šiemet perkama ir išleidžiama daugiau.
Juodasis lapkritis išpardavimų mėgėjus džiugina ne mažiau nei kibernetinius nusikaltėlius. Skaitmeninio saugumo sprendimus siūlančios įmonės „Nord Security“ technologijų vadovas Marijus Briedis įspėja, kad šiuo metu labai daugėja sukčių, kuriančių netikras elektronines parduotuves. Kaip nepaslysti ir jas atpažinti?
Kasmet visame pasaulyje minint Juodąjį penktadienį, šiemet asociacija „Investors’ Forum“ kartu su partneriais kviečia atkreipti dėmesį į tvaresnį bet atsakingesnį vartojimą tądien minint Žaliąjį penktadienį.
Kita savaitė prasidės keturių vienetukų (11 11) diena. Kinai, kuriems skaičius 1 atrodo kaip hieroglifas, reiškiantis pliką lazdą, pakrikštijo lapkričio 11-ąją Vienišių diena. Žmogus be šeimos yra tarsi lazda be šaknų ir šakų – ši simbolika suprantama. Mažiau suprantama kita: kinų manymu, vienatvės gėlą galima numalšinti... apsiperkant, todėl lapkričio 11-ąja jie žymi išpardavimų pradžią.
Po dviejų mėnesių pertraukos lapkritį Lietuvoje vėl fiksavus defliaciją ekonomistai sako, jog tam įtakos turėjo išpardavimai, tuo metu metinę infliaciją vis dar palaiko maisto kainos. Jų manymu, gruodį vartotojų kainos taip pat turėtų mažėti, o defliaciją skatins pingantys degalai bei šildymas. Tuo metu sausį padidėjus akcizams kainos vėl gali kiek šoktelti į viršų.
Jau po vidurnakčio prasidės prekybininkų ir nuolaidų medžiotojų ilgai lauktas penktadienis – „Juodasis penktadienis“. Pagal tyrimus, akcijos bei viliojančios išpardavimų reklamos paveikia kas antrą lietuvį. „Swedbank“ tyrimas rodo, kad per tokius išpardavimus apsiperka 47 proc. gyventojų. Tačiau daugiau nei pusė per išpardavimus įsigytų daiktų lieka nenaudojami. LNK žurnalistė klausė gyventojų, ką šie mano apie išpardavimus.
Kai kuriuose Europos miestuose išparduoti prekes prekybininkams leidžiama vos du kartus per metus ir tai galima laikyti šiokia tokia pardavėjų pergale prieš vartotoją. Nors Lietuvoje toks valstybės reguliavimas neveikia, ekonomistė dr. Vaiva Petrylė pastebi, kad šalies verslininkai laikosi panašių didžiųjų metų išpardavimų terminų, tačiau lietuviai turi kiek didesnę laisvę mėgautis galbūt mažesnio masto, bet dažnesniais išpardavimais.
Šildymo sezonas prasidėjo beveik prieš mėnesį, o savivaldybėse vis dar žmonių eilės dėl šildymo kompensacijų. Tuo tarpu kitų žmonių infliacija ir kainos negąsdina, pasakojama LNK reportaže.
Amerikiečiai šturmuoja parduotuves „Juodojo penktadienio“, arba masinių išpardavimų, dieną. Gal ne tokiu mastu kaip už Atlanto, bet lietuviai tądien paišlaidauti taip pat linkę. Ekspertai pastebi, kad dažnas tik po išpardavimų suvokia įsigijęs nereikalingų daiktų, pasakojama LNK reportaže.