- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Ar teko kada nors sėdėti automobilyje "Ferrari"? Tuomet turėkite galvoje, kad sėdėti „184“ salone – dešimt kartų įdomiau“, – žada vienas iš megadronus „184“ sukūrusios ir pristačiusios bendrovės "EHang" įkūrėjų George'as Yanas. „Dešimt kartų įdomiau“ neperdedant būtų galima pataisyti į „šimtus kartų įdomiau“. Mat keliaudami „184“, viską aplinkui matysite iš paukščio skrydžio.
Bepilotes skraidykles (dronus) gaminanti bendrovė iš Kinijos pristatė milžinišką elektrinį kvadrokopterį, kuris yra toks didelis, kad jo salone telpa žmogus. Žmogus jame ne tik telpa, bet ir juo gali skristi. Kinai įsitikinę, kad netrukus šios unikalios transporto priemonės, pavadinimu „184“, sukels tikrą miesto transporto revoliuciją ir galbūt taps išmaniuoju taksi.
Technologijų parodoje CES 2016 Las Vegase (Nevada, JAV) pristatytas kinų megadronas „184“ turi keturias atšakas, o ant kiekvienos – po du propelerius. Taigi, iš viso aštuoni propeleriai. Bendrovė teigia, kad „184“ yra autonominė skraidyklė, todėl keleiviui tereikės į ją įsėsti, į išmaniojo programėlę įvesti kelionės tikslą, patogiai įsitaisyti ir mėgautis skrydžio panorama arba darbuotis (jei tik pajėgsite atsispirti aplink atsiversiančioms erdvėms).
Šis dronas nevaldomas ir nuotoliniu būdu. Jo salone be krėslo yra tik vieta išmaniajam telefonui ar planšetei ir niša puodeliui.
„Manau, daugelyje mūsų tebegyvena mažas vaikas, svajojantis skraidyti, – pasakoja G. Yanas. – Aš nenoriu plūktis pilotų kursuose ir tik po to gauti licenciją skraidyti – aš noriu skraidyti dabar ir iš karto. Mes išpildysime jūsų svajones."
„Įvedus kelionės tikslą, skraidyklėje viskas bus apskaičiuota taip, kad jūs į vietą būtumėte nuskraidintas optimaliausiu keliu – be jokios rizikos ore susidurti su kitomis skraidyklėmis, - tikina G. Yanas. – Be to, skraidyklės kompiuteryje yra daug atsarginių programų: jei kuri nors sistema sugestų, skraidyklės valdymą perims kita.“
Jei skrydžio metu kas nors atsitiktų, keleivis galės sustabdyti droną ir tiesiog kyboti ore.
Megadrono modelio „184“ skaitmenys parinkti ne šiaip sau: 1 – reiškia vieną keleivį, 8 – aštuonis propelerius, 4 – keturis statramsčius propeleriams. Nenaudojamą skraidyklę galima patogiai sulankstyti.
Ehang teigimu, ši transporto priemonė sukurta trumpoms ir vidutinio nuotolio kelionėms – ne ilgesnėms kaip 15 km. O skris šitoks oro lėktuvėlis maždaug 100 km/val. greičiu. „184“ kyla ir leidžiasi vertikaliai – kaip sraigtasparniai. Taigi, jiems nereikia jokių specialių pakilimo takų.
„Jei „184“ išpopuliarėtų, tai sumažintų tragiškų įvykių dėl vairuotojo/piloto kaltės skaičių, – įsitikinęs EHang vadovas Huazhi Hu. – Sukurti tokią transporto priemonę buvo ir yra mano gyvenimo tikslas. Tokiomis skraidyklėmis keliauti būtų greičiau, paprasčiau ir patogiau nei kada nors iki šiol. Neabejoju, kad EHang pradės globalinę transporto revoliuciją, kuri palies dešimtis pramonės šakų.“
„184“ kurtas 2,5 metų, o bendrovė planuoja šiemet pristatyti jau ir komercinę skraidyklės versiją – viskas priklausys nuo to, kaip seksis saugumo testai ir kaip judės teisiniai dronų eismo reikalai.
Tačiau bene didžiausias barjeras – pasitikėjimas. Ar tikrai drąsiai sėsite į nevaldomą autonominę transporto priemonę, pagamintą Kinijoje, kuri pakels jus į velnias žino kokį aukštį? Kažin. Tačiau idėjos autoriai dėl to nesikremta.
„Prisiminkite, kaip buvo prieš gerus 100 metų, – siūlo jie, – kai žmonės iš kinkinių persėdo iš pradžių į automobilius, o vėliau – ir į orlaivius. Anais laikais irgi turbūt retam kuriam nesudrebėdavo širdis pagalvojus, o kas bus, jei mašina ar orlaivis suges? Viskas taip pat ir su mūsų keleivinėmis skraidyklėmis.“
EHang planuoja įsteigti ir specialių skrydžių valdymo centrą, kurio darbuotojai užtikrins absoliutų skrydžių saugumą. Jų profesija ir darbo
užduotys bus labai panašios į oro uostų dispečerių darbą.
Komercinę šių skraidyklių gamybą ir infrastruktūros diegimą pradėti planuojama jau artimiausiais mėnesiais. Iš pradžių „184“ skraidys tik Kinijoje – ten bus ir pirmasis skrydžių kontrolės centras, kuriame dirbs apie 300 darbuotojų. Tikimasi, kad netolimoje ateityje šie megadronai išpopuliarės ir kitose valstybėse.
Su kvapą gniaužiančios „184“ galimybės – vaizdo pristatyme:
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prezidentas apdovanojo geriausių 2023 metų mokslinių disertacijų autorius2
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį apdovanojo geriausių 2023 metų mokslinių disertacijų autorius. ...
-
Neįprastas eksperimentas bažnyčioje: sukurtas dirbtinio intelekto Jėzus6
Vienos katalikų koplyčios klausykloje porai mėnesių buvo įtaisytas dirbtinio intelekto Jėzus. ...
-
NASA stažavęsi lietuviai: atskleidė, ką išmoko, ir kodėl labiausiai sužavėjo ne technologijos1
Į NASA 16 savaičių truksiančiai pavasario stažuotei jau netrukus išvyks 10 studentų iš Lietuvos – šią žinią paskelbė konkursą organizavusi Lietuvos mokslo taryba (LMT). Kiek anksčiau paskelbtas ir kvietimas stažuotėms N...
-
Marso mėnulių mįslė: aerokosminių tyrimų agentūra planuoja pradėti naują misiją1
2026 m. Japonijos aerokosminių tyrimų agentūra planuoja pradėti misiją „Mars Moons eXploration“, kurios tikslas – ištirti Marso mėnulius Fobą ir Deimą bei pargabenti į Žemę mėginių iš Fobo. Tikimasi, kad ši m...
-
Tyrimas: Vidurio Europoje smarkiai padidėjo UV spinduliuotė
Naujo tyrimo duomenimis, pastaraisiais dešimtmečiais Vidurio Europoje netikėtai smarkiai padidėjo ultravioletinė (UV) spinduliuotė. ...
-
Sirijoje atrasti seniausi žinomi alfabetiniai rašmenys1
Naujausi archeologų atradimai rodo, kad seniausi alfabetiniai rašmenys gali būti net 500 metų senesni nei manyta iki šiol. ...
-
NASA kosmoso sveikatos priežiūros inovacijų programoje dirbs su lietuvių „Delta Biosciences“
Lietuvos gyvybės mokslų įmonė „Delta Biosciences“ yra pirmoji kompanija Europoje, atrinkta į NASA „Space-H“ akceleratoriaus programą, skatinančią pažangias kosmoso sveikatos priežiūros technologijas. ...
-
Garsus architektas pristatė planus pastatyti A. Einsteino centrą Vokietijos Ulmo mieste
Įžymus architektas Danielis Libeskindas sekmadienį pristatė muziejaus, skirto Alberto Einšteino darbams, projektą. Muziejus iškiltų Vokietijos Ulmo mieste, kuriame gimė žymusis mokslininkas. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
JAV vyriausybė sieks, kad „Google“ parduotų naršyklę „Chrome“
JAV vyriausybė teisėjo paprašė nurodyti suskaidyti interneto milžinę „Google“ parduodant jos plačiai naudojamą naršyklę „Chrome“. ...