- Vigmantas Balevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„ConTempo“ – tarptautinis scenos menų festivalis, kuris turbūt yra didžiausias Lietuvoje. Jo pirmasis pasirodymas vyko liepos paskutinį savaitgalį Laisvės alėjoje esančioje „Workland“ erdvėje, kuri priglaudė renginio dalyvius, komandą, kur vyko įžanginis festivalio renginys „Helix“, kurį kūrė Arūnas Mozūraitis ir Clara Giambino.
C. Giambino – daugiadisciplinė kūrėja, menininkė iš Prancūzijos. Baigusi profesionalias šokių studijas Prancūzijoje, Londono konservatorijoje „Trinity Laban“, Izraelyje, 2017 m. dviem sezonams atvyko į Kauno šokio teatrą „Aura“. Nuo tada ji gyvena Kaune ir dirba kaip laisvai samdoma šokėja, choreografė ir šokio mokytoja Lietuvoje ir už jos ribų. C. Giambino eksperimentuoja su savo kūnu kaip instrumentu ir ieško naujų išraiškos būdų, nes dabartiniame pasaulyje, kur tiek daug visko jau įgyvendinta, būtina rasti novatoriškų formų ar jų sintezę.
Šokėjas universalas A. Mozūraitis 2015 m. studijavo Londono konservatorijoje „Trinity Laban“. Po Londone praleistų metų jis nusprendė persikelti į Švediją, sutelkė savo jėgas į gatvės šokius (hausą, hiphopą). Nepamiršta, aišku, ir šiuolaikinio šokio. A. Mozūraitis aktyviai dalyvauja gatvės šokio kovose. Atlikėjas ieško judesio grožio, plastikos įvairiuose stiliuose.
Buvusio banko patalpose, labai palankioje architektūriniu aspektu erdvėje, šiuolaikinio šokio dueto pasirodymas suteikė gerų emocijų pliūpsnį. Siekiant išvengti mažos scenos erdvės, buvo pasirinkti laiptai, suteikiantys pasirodymui papildomą dimensiją, taip jį padarydami paveikesnį ir vizualiai išraiškingesnį.
Nuo turėklų, vingiuojančių per kelis aukštus, stebėjome lyčių traukos ir buvimo kartu vyksmą, išreikštą gana abstrakčiai, bet turtinga šokio ir kūno plastikos kalba. Clara valdo ir garso išraišką, pati atlieka muzikos, ritmo ir vokalo kompoziciją, o tai užburia žiūrovą, veikia truputį nostalgiškai.
M. Plepio, V. Balevičiaus nuotr.
Pasirodymo pradžioje A. Mozūraitis guli susivyniojęs į kilimą kaip kokoną. Lyg būtų dar negimęs. Po truputį jį pažadina laiptais iš trečiojo aukšto besileidžianti Clara. Ji skleidžia atodūsius, gal simbolizuojančius vėją arba archetipą, kviečiantį vyrą pabusti. Kelios minutės veikia užburiančiai ir truputį metaforiškai, nes įsivaizduoji save jo vietoje.
Atlikėjas išsivynioja iš kilimo, tampančio vidine personažo erdvės plokštuma, kuria varijuojama reiškiant emocijas – nedrąsumą, artumo, bendrumo troškimą ir visų mūsų vidinį nerimą. Kilimo raukšlėse pasilieka buvusio judesio įspaudai – tai papildo šokėjų kūnų plastiką. Kita pasirodymo fazė dinamiška – kaip ir privaloma pagal dramaturgijos taisykles. Jos metu konvulsiški dueto judesiai atspindėjo vidinį nerimą, gal neviltį, siekį atgauti gyvybingumą. O gal tai poros savirefleksija, siekiant parnerio supratimo.
Puiki atlikėjų kūnų plastika – kaip ir būtinas pasiruošimo atributas – kėlė estetinį džiugesį.
Žiūrovai galėjo keisti stebėjimo vietą – palipti aukščiau ar leistis į menamo šulinio dugną ir taip į vyksmą pažvelgti iš skirtingų rakursų. Spiralė sudaro nuolatinio kitimo simbolį – vystymosi ar regresijos. Šokėja pasirodymo pradžioje ir pabaigoje kilo ir leidosi laiptais visai greta žiūrovų, beveik fiziškai buvo galima pajusti kontaktą ir jos personažo energiją. Susitapatinti kartu. Puiki atlikėjų kūnų plastika – kaip ir būtinas pasiruošimo atributas – kėlė estetinį džiugesį. Garsų, išmoktų ar įgimtų, sluoksnis buvo naudojamas kuriant konkrečią šokio ir garso sintezę, struktūrą, siekiant atgauti harmoniją chaotiškoje vidinėje ir išorinėje aplinkoje.
C. Gambino ir A. Mozūraičio pasirodymas nuspalvino festivalio „ConTempo“ atidarymą ir tapo šiltu vasarišku prisiminimu, lydėsiančiu belaukiant kitų metų festivalio. Man jis sukėlė įvairių minčių apie tai, kad kasdienis išgyvenimas chaotiškame pasaulyje nėra jau toks paprastas. Menininkai savo naudojamomis išraiškos priemonėmis teigia, kad, norint nepamesti, nepamiršti savo vidinės esybės, savo instinktyvaus gyvybingumo, reikia kasdien dėti pastangas. Ar refleksijas, pasibaigus dar vienai dienai. Prieš miegą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Istorija ir interpretacija: kaip atrodė baltų kariai?2
Vytauto Didžiojo karo muziejuje vykstančioje parodoje „Drąsos gijos“ galima išvysti rekonstruotų karinių uniformų, kurios dėvėtos VI–XX a. Tarp eksponatų – ir pagal Taurapilio pilkapio radinius atkurti apdarai, leižiant...
-
Kultūros ir sporto renginiai sausio 14–19 d.
Sausio 14 d. Kačerginės daugiafunkcio centro laisvalaikio salė: 18 val. paskaita-diskusija prie arbatos puodelio „Mažai angliavandenių turinti mityba. Medicinos naujovė? Nauja mada?“. Voškonių laisvalaikio salė: 18 val. šv...
-
Sausio 13-osios renginiai Kauno rajone1
Ežerėlio kultūros centras: 8 val. – pilietinė akcija „Atmintis gyva, nes liudija“, skirta Laisvės gynėjų dienai. Ilgakiemio laisvalaikio salė: 8 val. – pilietinė akcija „Atmintis gyva, nes liudija“. Domeikavos l...
-
Ąžuolyno bibliotekoje – įtraukios Varkalio pelkės4
Žaliuojantį Ąžuolyno bibliotekos parką papildė Eugenijaus Varkulevičiaus-Varkalio „Pelkė“. Kadaise vos netapusi pražūtinga, prieš dvejus metus šlapžemė jį įkvėpė naujam ciklui. ...
-
Felikso Bajoro palaiminta folkloro ir modernios muzikos jungtis
Dainininkė Giedrė Kaukaitė kviečia klausytojus į jaukią Kauno filharmonijos kamerinę salę, kur skambės šio sezono jubiliato kompozitoriaus Felikso Bajoro ankstyvieji vokaliniai opusai, prieš pusšimtį metų atvertę naują, istori...
-
Fantastikos klasika įkvėpė poetę sukurti savą magijos pasaulį1
Kauno rašytoja, Lietuvos rašytojų sąjungos narė, Lina Navickaitė dažniausiai pristatoma kaip poetė, nes santūraus būdo, kukli, tyli menininkė – neabejotinai poetinės sielos žmogus, nors, be poezijos rinkinių, yra išleidus...
-
Antropomorfiniai portretai, arba Gyvūnai scenoje3
Dailininkė Eva Mili (Eva Miliūnienė) gruodžio antroje pusėje surengė personalinę parodą, išsiskiriančia intriguojančiu, žaismingu pavadinimu – „Uodeguotieji puošiasi“. ...
-
Kūrybiškas judesys – ne tik šokėjo privilegija
Sausio 23–26 d. Kaune organizuojamas intensyvaus šokio savaitgalis „Sausis“. Dirbtuvės sieks suburti ne tik profesionalius šokėjus, bet ir visus norinčius išmokti judėti kūrybiškai ir susipažinti su skirtingo...
-
Rašytoja Jutta Noak: kūryba man – raktas į savąjį iliuzinį pasaulį2
„Kolegos ilgai nesuprato mano pasirinkimo, lyg būčiau išdavusi savo profesiją“, – tarsteli rašytoja Jutta Noak. Ne vieną dešimtį metų odontologe dirbusi moteris, palikusi baltą gydytojos chalatą, kaskart velkasi s...
-
Pirmą kartą Kaune – baletas su holograminėmis vaizdo instaliacijomis ir visiems žinoma muzika2
Baltijos baleto teatras (BBT), švenčiantis penkioliktą jubiliejinį sezoną, sausio 29 d. pirmą kartą atvyksta į Kauno kultūros centro Girstučio padalinį su karštu ir temperamentingu projektu „Karmen“, kurį šaltą žie...