- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
-
XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“: muzika kaip kultūrinis tiltas tarp Lietuvos ir Japonijos
Pačiame vasaros viduryje, Nemuno ir Neries santakoje 23-ią kartą įvyko festivalis „Operetė Kauno pilyje“. Šis renginys, sukviečiantis kauniečius bei miesto svečius, jau tapo ryškia Kauno miesto muzikinio gyvenimo puošmena. Taip pat ir šiemet Kauno pilies papėdėje susirinkę žiūrovai turėjo galimybę išgirsti talentingiausius Lietuvos ir užsienio šalių atlikėjus.
2024 m. XXIII festivalis „Operetė Kauno pilyje“ ir jo organizatoriai – Laima Kuzmickaitė-Milašienė, Gediminas Maciulevičius, Danielius Vėbra pagrindinius renginius, vykusius liepos 5 ir 6 d., skyrė pasauliniu mastu minimoms ryškiausio italų verizmo atstovo kompozitoriaus Giacomo Puccini 100-osioms mirties metinėms paminėti. Valstybės dienos išvakarėse skambėjo žymioji G. Puccini opera „Madam Baterflai“, o antrąjį vakarą atsivėrė G. Puccini ir jo amžininkų italų veristų gražiausių operų fragmentų partitūra.
G. Puccini operos „Madam Baterflai“ versija lauko scenoje
Liepos 5 d. rodyta G. Puccini opera „Madam Baterflai“ festivalio dalyvius pakerėjo savo giliu emociniu turiniu ir jaudinančiais muzikiniais akcentais, kurie nepriekaištingai perteikė pagrindinės herojės veriantį skausmą bei taurią meilę. Profesionalus tarptautinės kūrybinės komandos atlikimas – nepaliko abejingų. Šis pastatymas sukrėtė daugelio žiūrovų širdis, priversdamas suvokti, jog muzika veikia ne tik kaip pramoga, bet ir kaip tarpkultūrinė patirtis. Dėl to „Madam Baterflai“ galime laikyti Lietuvos ir Japonijos kultūrinių mainų simboliu.
Opera „Madam Baterflai“. T. Biliūno nuotr.
Operą „Madam Baterflai“ dirigavo japonų dirigentas Maestro Hirofumi Yoshida, didžiąją dalį savo kūrybinės veiklos skyręs būtent G. Puccini muzikai. Svarbiausią – Čio čio san partiją operoje atliko Junko Ueda, virtuoziškai įkūnijusi šį personažą. Madam Baterflai tarnaitės Suzuki vaidmeniui buvo atrinkta Mae Hayashi, vedybų agento Goro vaidmenį atliko Tsukasa Ide, Čio čio san dėdės Bonzo vaidmuo atiteko bosui baritonui Masashi Tomosugi.
Opera „Madam Baterflai“. T. Biliūno nuotr.
Kitus vaidmenis operoje atliko žymūs Lietuvos solistai – Tomas Pavilionis (Pinkertonas), Laimonas Pautienius (Šarplesas), Ramūnas Urbietis (Jamadoris), Gabrielė Kuzmickaitė (Keitė Pinkerton). Grojo Kauno valstybinio muzikinio teatro orkestras, kurį paruošė festivalio vyriausiasis dirigentas Jonas Janulevičius. Operą Kauno pilies slėnio scenai ruošė režisierius Kęstutis S. Jakštas, scenovaizdį kūrė Kotryna Daujotaitė ir Vaidotas Jakutis, choreografas Dainius Bervingis, dalyvavo KVMT choras, paruoštas teatro vyr. chormeisterės Rasos Vaitkevičiūtės.
Opera „Madam Baterflai“. T. Biliūno nuotr.
Po operos lydėjo mintis, jog režisieriui K. S. Jakštui puikiai pavyko perteikti jaunos merginos dramą lauko scenoje, išlaikant istorijos intymumą bei subtilumą. Naujausia „Madam Baterflai“ versija sužavėjo ne tik įtikinamu dramatiškumu, bet ir skoningai pavaizduota kultūrų sandūra.
Operos gala koncertas
Liepos 6 d. įvyko iškilmingas operos gala koncertas „G. Puccini ir jo amžininkai“, kuriame skambėjo ištraukos iš R. Leoncavallo, P. Mascagni, F. Cilea, U. Giordano operų. Dainavo jau minėti Japonijos ir Lietuvos solistai: Andrius Apšega, Marija Arutiunova, Gabrielė Bukinė, Eugenijus Chrebtovas, Karolina Činikaitė-Stankevičienė, Žygimantas Galinis, Ingrida Kažemėkaitė, Gabrielė Kuzmickaitė, Povilas Padleckis, Tomas Pavilionis, Gitana Pečkytė, Joris Rubinovas, Viktorija Zeilikovičiūtė.
Operos gala koncertas. T. Biliūno nuotr.
Jie atliko savo partijas su dideliu meistriškumu, akompanuojant subtiliam ir profesionaliam Kauno valstybinio muzikinio teatro simfoniniam orkestrui, vadovaujamam vyriausiojo dirigento J. Janulevičiaus. Koncertą praturtino ir teatro choras. Po pasirodymų publika negailėjo audringų ovacijų. Išskirtinis svečias programoje buvo italų tenoras Gregory Bonfatti. Festivalio klausytojams G. Bonfatti pademonstravo savo žymiąją – išraiškingąją sceninę manierą, kuriai žiūrovai taip pat negailėjo plojimų.
Operos gala koncertas. T. Biliūno nuotr.
Iškilmingą vakarą dirigento pultą valdė ir svečiai: H. Yoshida bei Erki Pehk (Estija), taip pat Kauno valstybinio muzikinio teatro dirigentai: Julius Geniušas, Oksana Madaraš (Ukraina), Virgilijus Visockis. Kiekvienas jų įnešė savo unikalią muzikinę spalvą, suteikdami koncerto programai įvairovės.
Liepos 6 d. 21 val. pilies klonyje visi susirinkusieji, liudydami tautos bendrystę bei pagerbdami Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, tradiciškai sugiedojo Tautinę giesmę. O koncerto pertraukos metu buvo apdovanoti Kauno miesto kultūros premijų laureatai bei nusipelnę miestiečiai. Jiems įteikti Santakos garbės ženklai ir kiti apdovanojimai. Vakarą vainikavo įspūdingas fejerverkų šou.
T. Biliūno nuotr.
Net Dainų šventės metu „Operetė Kauno pilyje“ sugebėjo pritraukti minias ištikimų gerbėjų. Tai akivaizdus įrodymas, jog šis renginys turi stebuklingą galią suvienyti žmones ir įkvėpti juos daugybę metų. Neabejotinai, G. Puccini muzikos grožis, skambėjęs festivalio metu, paliks ilgalaikį ir neblėstantį įspūdį klausytojų širdyse. Taip pat organizatorių ir dalyvių dėka nutiesėme tvirtą kultūrinį tiltą tarp Lietuvos ir Japonijos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Parodoje – roboto atspausdintas porcelianas2
„Nors darbus sukūrė robotas, kūrybinis procesas reikalavo žmogiškos širdies“, – sako šiuolaikinės keramikos kūrėjas dr. Rokas Dovydėnas. Nacionaliniame M. K. Čiurlionio muziejuje pristatoma jo 3D molio spausdintu...
-
Kauno sporto halėje po 20 metų pertraukos ir vėl skambėjo „G&G Sindikatas“7
Lapkričio 23-iąją Kauno sporto halėje įvyko ilgai lauktas „G&G Sindikato“ koncertas, kuris subūrė pilnutėlę salę lietuviško repo gerbėjų. Šis koncertas buvo ypatingas dėl dviejų sentimentalių progų: grupė sugr...
-
Šokio spektaklyje – saiko ir pertekliaus ribos
Du atlikėjai, valandą trunkantis pasirodymas, nenutrūkstamas ryšys, balansuojantis tarp pusiausvyros ir ribų nebuvimo. Taip jau visai netrukus žiūrovus pasitiks naujausias „Nuepiko“ šokio trupės kūrybinis darbas, šokio ...
-
Ilgai laukta „Bohemos“ premjera įvyko!3
Kauno valstybinis muzikinis teatras lapkričio 23 ir 24 dienomis pristatė jau antrąją šio sezono premjerą – scenoje karaliavo legendinė, po šešių dešimtmečių į Kauno teatrą sugrįžusi, Giacomo Puccini opera „B...
-
Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone lapkričio 26–gruodžio 1 d.
LAPKRIČIO 26 D. Babtų kultūros centras: 10 val. – Kauno rajono ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų dainų festivalis „Skambėk, dainele“. Rokų laisvalaikio salė: 18 val. – Ričardo Elijošiaus (Nakvi&s...
-
Jaunieji muzikos lyderiai išpildys svajonę groti su orkestru2
„Užlipusi ant scenos pasimėgausiu akimirka, kurios taip ilgai laukiau“, – sako keturiolikmetė pianistė Kotryna Janavičiūtė. Su kitais aštuoniais jaunaisiais muzikantais ji pasirodys Kauno valstybinės filharmonijos scenoje. Kart...
-
Mitologinėse ganyklose: V. K. Slavinsko atminimui
Gaivinu atmintyje ne taip seniai įvykusį apsilankymą menininko Viliaus Ksavero Slavinsko (1943–2023) namuose. Senojo Kauno dvasią tebesaugančioje vietoje – Žaliakalnyje, prie pat Ąžuolyno. Namuose, kuriuos galima vadinti galerija dėl juose...
-
Kauno miesto muziejus kviečia laukti šv. Kalėdų kartu1
Penki Kauno miesto muziejaus (KMM) padaliniai – Kauno rotušė, Kauno pilis, M. ir K. Petrauskų namai, Tautinės muzikos muziejus bei Juozo Gruodžio namai – pradeda gyventi šv. Kalėdų laukimu. Nuo laiko kartu kuriant kalėdines dov...
-
Dainos mus lydi visada: šauliai rengia moksleivių patriotinių dainų konkursą3
Lapkričio 26 d., antradienį, 10–15 val., Lietuvos karininkų ramovėje, Kaune, jau devynioliktą kartą rengiamas tradicinis Kauno miesto ir rajono moksleivių patriotinių dainų konkursas. ...
-
Vidinės erdvės choreografiniai tyrinėjimai
Jei jautiesi supratęs save, būsi suprastas ir žiūrovų, sako šiuolaikinio šokio menininkė Ugnė Kavaliauskaitė. Kartu su šokėju, choreografu, pedagogu Pauliumi Prieveliu ji pristato savo debiutinį spektaklį „Sauliaus ir Alex...