Apmokestinus Žaliakalnio gatves – nerimas dėl eismo saugumo

Nuo balandžio Kaune įsigaliojo parkavimo pokyčiai, apmokestintos kai kurios papildomos gatvės, pailgintas laikas arba pakeistos zonos, tad vairuotojai turi stebėti kelio ženklus. Vis dėlto pokyčiais patenkinti ne visi.

Stebisi parkavimo įkainiais

Žaliakalnio gyventojai stebisi, kodėl buvo apmokestintos Žalioji, Kupiškio, Raseinių ir Obuolių gatvės, mat jos toli nuo centro ir Savanorių prospekto, kuris jau keleri metai patenka į žaliąją parkavimo zoną.

Vietiniai piktinasi, kad minėtos gatvės apmokestintos ir didesniu tarifu. Jos priskirtos mėlynajai zonai, kurioje palikti automobilį valandai kainuoja 0,6 euro. Štai Savanorių prospektas yra žaliojoje zonoje, tad ten statyti automobilius perpus pigiau.

Skundas: kai kuriose apmokestintose Žaliakalnio gatvėse pastatyti automobiliai trukdo matomumui. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

„Net nepasitarę su gyventojais pastatė ženklus, kurie ne visai atitinka vietovę ir sunkina eismo sąlygas. Žaliojoje, Kupiškio, Raseinių ir Obuolių gatvėse pastatyti ženklai „Mėlynoji zona“. Šios gatvės gana nutolusios nuo centro, tad labai keista, kad čia tokia pat zona, kaip ir centre, Karaliaus Mindaugo prospekte“, – piktinosi kaunietis Juozas.

Greitai pastatė ženklus apie rinkliavos zoną, tačiau viduryje gatvės atsivėrusios duobės miestas nesugeba sutvarkyti jau mėnesį.

Pasunkino eismą

Vyras atkreipė dėmesį, kad, pastačius ženklus apie gatvėse renkamą vietinę rinkliavą, vairuotojai pradėjo statyti automobilius kitoje gatvės pusėje nei seniau. Dėl to kyla problemų kitiems eismo dalyviams.

„Automobilius Žaliojoje gatvėje visi gyventojai statydavo kairėje pusėje, kadangi ir „Babilono“ viešbučio aikštelė yra kairėje pusėje. Ten niekam netrukdė, o dabar ženklas pastatytas dešinėje pusėje ir, atvažiavus Kupiškio gatve ir sukant į kairę ar dešinę, jeigu stovi didesnė transporto priemonė, matomumas ribotas“, – aiškino vietos gyventojas Juozas.

Jis priminė, kad ne visose išvardytose Žaliakalnio gatvėse įrengti šaligatviai, tad ir pėstieji dažnai vaikščiojo dešine Žaliosios gatvės puse. Dabar, pradėjus parkuoti automobilius, nukenčia eismo saugumas ir pėstiesiems nepatogu.

„Dabar visi turi vaikščioti pro automobilius. Kai automobilį statydavome kairėje pusėje, išlipdavome tiesiai prie namo, o ne į važiuojamąją dalį. Raseinių gatvėje iš viso nėra šaligatvių ir pati gatvės būklė prasta. Man atrodo, tokiose gatvėse negali būti įrengtos mokamos stovėjimo vietos“, – toliau dėstė Juozas.

Vyras pridūrė, kad apmokestinti gatves sugebėjo, greitai pastatė ženklus apie rinkliavos zoną, tačiau viduryje gatvės atsivėrusios duobės miestas nesugeba sutvarkyti jau mėnesį.

Nesutvarko: gyventojai piktinasi, kad miestas greitai apmokestino gatves, bet duobės taip niekas ir neužlopo. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

Miesto pozicija

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius dienraščiui aiškino, kad sprendimas apmokestinti minėtas Žaliakalnio gatves buvo paremtas gyventojų skundais.

„Biudžetinė įstaiga „Parkavimas Kaune“ reagavo į gyventojus skundus dėl tankaus šių gatvių ir įvažų į kiemus užstatymo transporto priemonėmis ir atliko automobilių statymo stebėjimus. Problemai pasitvirtinus, nuspręsta teikti miesto tarybai svarstyti klausimą dėl minėtų gatvių apmokestinimo. Minėtos gatvės priskirtos mėlynajai zonai atsižvelgiant į gretimų gatvių apmokestintas zonas. Priskyrus šias gatves žaliajai zonai, vyktų tam tikra migracija iš mėlynosios“, – komentavo specialistas.

M.Matusevičius nesileido į komentarus apie kauniečio išsakytas pastabas, kad, apmokestinus gatves, vairuotojai pradėjo automobilius statyti kitoje gatvės pusėje nei seniau. Pašekovas tik pasakė, kad reikia stebėti ženklus ir parkuojant automobilį vadovautis Kelių eismo taisyklėmis.

Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas atkreipė dėmesį, kad gatvių apmokestinimas nesusijęs su infrastruktūros būkle ir nenustatyta, kad gatvės, neturinčios šaligatvių, negali būti apmokestintos.

Dėl gatvėje atsivėrusios avarinės duobės pašnekovas paragino pranešti Kauno miesto savivaldybės specialistams arba „Kauno švaros“ dispečeriams. Pranešti apie duobę galima tel. 8 800 20 000 arba e.paštu duobes@svara.lt.

Kas keitėsi?

„Kauno diena“ primena, kokie parkavimo pakeitimai mieste įsigaliojo praėjusį mėnesį. Tarybai pritarus, pailgintas vietinės rinkliavos surinkimo laikas, atnaujintos parkavimo zonų ribos.

Pagal naująją tvarką į mėlynąją zoną patenka teritorija tarp Šv.Gertrūdos, Jonavos, Telšių gatvių ir Savanorių prospekto. Pokyčiai palietė ir nedidelę dalį kvartalo šalia Autobusų stoties: Totorių, Baritonų, V.Mykolaičio-Putino, Dainos, Sopranų, Tenorų, Bažnyčios, Stakių ir K.Būgos gatves. Jose rinkliavą reikia mokėti tik darbo dienomis.

Diegiant pakeitimus, dalis Tvirtovės alėjos priskirta pigesnei – žaliajai – zonai. Tokios pat spalvos rinkliavos teritorija tapo ir aikštelės Karaliaus Mindaugo prospekto ir Kaunakiemio gatvės ribose.

Parkavimo pokyčiai įsigaliojo ir pačiame Karaliaus Mindaugo prospekte, kur įprastai užimtumas siekia net 95 proc. Čia iki šiol buvusią žaliąją parkavimo zoną pakeitė mėlynoji.

„Atkreipiame vairuotojų dėmesį, kad nuo balandžio savaitgaliais rinkliava renkama ir geltonojoje, raudonojoje ir mėlynojoje zonose. Suprantame, kad tokie pokyčiai visuomenėje nepopuliarūs, bet tik konkrečios priemonės padės išspręsti kylančias problemas. Dėl šios priežasties visus gyventojus, ypač savaitgaliais, raginame savo automobilius statyti žaliojoje zonoje, nepaverčiant miesto centro ištisa ilgalaikio stovėjimo aikštele“, – anksčiau komentavo įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Bbbbbb

Bbbbbb portretas
Priviso savivaldybėje draugelių ,kurie prisigamino įmonėlių dėliojančių iš trinkelių trotuarus. Lengvas darrbas,smėliuko papylei ir klok,nereikia nei požeminių komunikacijų ,nei kitų problemų kaip kad gatvėse.

Liudas

Liudas portretas
Per gerkle lenda tos kalbos,kad padės sumažinti mašinų statymą(kaip senamiestyje). Paprasčiausiai mažai pinigų prisiplėšė .Iš ko daugiau išplėš kai ne iš vairuotojų už 5 metrų pločio šalygatvių rengimą kur praeina per diena 3 pėstieji arba vassra keli dviratoninkai. Matot ,kad ant asfalto neužtenka ,duobes betonu pildo . Vietoj to ,kad sankryžas pritaikytu šiuolaikineei situaciai kad spūsčių neb ūtu. Sankryžose darytu požeminiis pervažiamims ar panašiai.

Vyšnių g ve

Vyšnių g ve portretas
Manau skuboti sprendimai, neišsigilino Dėl gyventojų skundų labai abejotinas pagrindas. Įdomu kiek tu skundų atėjo. Vyšnių g ve taip pat apmokestinta, na jokio pagrindo nėra. Čia tiesiog pasipinigavimas ir tiek. Žiauru.
VISI KOMENTARAI 37

Galerijos

Daugiau straipsnių