- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įsibėgėjant „Rail Baltica“ projektui, Kauno pašonėje esančiame Palemone ryškėja naujų automobiliams ir pėstiesiems skirtų tunelių kontūrai. Spūsčių mažinimui ir saugumui skirti požeminiai tuneliai – tik maža dalis naudos, kurią kitąmet pajus kauniečiai.
„Neskaitant darbų prie „Megos“, Palemone vykstančios statybos šiuo metu yra didžiausias Kaune vykdomas infrastruktūros projektas. Trys automobiliams skirti tuneliai ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems leis kauniečiams judėti patogiau ir greičiau, o europinė geležinkelio vėžė duos didžiulį impulsą verslo augimui“, –teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Perkrovos centras
„Kauno geležinkelio mazgas yra pati sudėtingiausia europinio geležinkelio „Rail Baltica" projekto dalis, nuo kurio priklausys traukinių eismo planavimas visoje „Rail Baltica“ linijoje. Be to, būtent iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos“, – sakė Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.
Pasak jo, sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovimo centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.
Nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo šiuo metu rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.
Pastačius strateginę geležinkelio jungtį, kuria bus atvestas europinės vėžės geležinkelis nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno intermodalinio terminalo, Palemone pilnu pajėgumu pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas. Tai leis sudaryti infrastruktūrines sąlygas didinti vienos efektyviausių krovinių transportavimo būdų – intermodalinių vežimų – apimtis.
Mažiau spūsčių
Palemone vykstantys grandioziniai darbai išspręs ir įsisenėjusią problemą – kauniečius ilgus metus varginusias eismo spūstis, pavyzdžiui, prie Amalių pervažos. Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.
Šis tunelis po geležinkeliu taps pagrindiniu, kuriuo automobilių eismas vyks būsimu Kauno pietrytiniu aplinkkeliu. Pagrindinį statinį sudaro keturių arkų požeminis tunelis: per jo vidurį suprojektuoti du tuneliai automobiliams, o iš abiejų pusių du mažesni tuneliai pėstiesiems ir dviratininkams. Šioje vietoje eismą tikimasi paleisti iki šių metų pabaigos.
„Kalbant paprastai, užbaigus projektą vairuotojams nereikės gaišti laiko spūstyse prie pervažų. Ar tai būtų Amalių ar Marių gatvių pervažos. Automobiliai, pėstieji ir dviratininkai geležinkelio bėgius saugiai kirs šiuo metu statomais tuneliais. Tai reiškia mažiau eismo spūsčių mieste ir didesnį saugumą visiems eismo dalyviams“, – teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Pasak bendrovės „Autokausta“ gamybos direktoriaus Justino Jasiulevičiaus, statybose kasdien pluša apie 130 darbuotojų, dalis statinių – itin sudėtingos konstrukcijos, kurios privalės atlaikyti dideles apkrovas.
Kalbant paprastai, užbaigus projektą vairuotojams nereikės gaišti laiko spūstyse prie pervažų.
Požeminės pėsčiųjų perėjos
Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose – statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams bei specialiajam transportui – policijos pareigūnų, medikų ir kitų tarnybų automobiliams.
Požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves. Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę. Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams.
Šalia gyvenamųjų namų Palemone bus įrengta maždaug 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių bus montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai. Didysis 4 arkų tunelis šalia Ateities plento planuojamas baigti statyti spalio mėnesio pabaigoje, likusius tunelius tikimasi užbaigti iki šių metų pabaigos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauniečio įspūdžiai iš paralyžiuoto Kretos oro uosto: vaikai klykia, tvanku, visi susigrūdę10
Šiąnakt iš atostogų Kretoje grįžęs kaunietis sakė besitikįs, kad niekuomet daugiau neteks patirti tokios nerimastingos situacijos, kaip nutiko vakar. Herakliono oro uoste dėl pasaulyje chaosą sukėlusios IT sistemų klaidos buvo įstrig...
-
Garsusis festivalis Lekėčiuose: ir apranga, ir šakočiai – su mėlynėmis
Šventė Lekėčiuose pritraukia minias lankytojų. Vietos gyventojų čia – 800, tad per „Mėlynių festivalį“ žmonių miestelyje padaugėja kelis, o gal net ir keliolika kartų. ...
-
Pasižvalgykite: sparčiai pildosi „Mokslo salos“ ekspozicija14
Jau rudenį Kaune duris atvers mokslo ir inovacijų centras „Mokslo sala“. Tai bus pirmasis toks objektas šalyje, tad ruošiama išskirtinė ekspozicija. Į Nemuno salą vis atvežami nauji eksponatai, kurie atras savo vietą ir ...
-
Bibliotekos atiduoda nurašytas knygas4
Nuo liepos 1-osios miesto bibliotekos nurašytas knygas gali atiduoti miestiečiams. Sekite naujienas ir nesnauskite, jei norite papildyti asmeninę biblioteką. ...
-
Dėl viaduko rekonstrukcijos ties „Mega“ – eismo ribojimai5
Nuo liepos 22 d., pirmadienio, laikinai keičiasi pėsčiųjų ir transporto priemonių judėjimas viaduku ties „Mega“, jungiančiu Užnerio ir Jotvingių gatves. ...
-
Nebeliks S. Nėries apylinkės35
Per Prezidento ir Europos Parlamento (EP) rinkimus dalis kauniečių balsavo Salomėjos Nėries vardu pavadintoje apylinkėje. Tačiau Seimo rinkimuose jau bus naudojamas kitas pavadinimas. ...
-
„Kauno diena“ pristato „Kauno detales“: pikantiškos Vaižganto gatvės paslaptys7
„Kauno detalių“ video pasakojimai – „Kauno dienos“ portale! Vienas šio projekto tikslų – kad patys kauniečiai geriau pažintų ir dar labiau pamiltų savo miestą. Nes, kaip sako „Kauno detalių“ įkūr...
-
„Kauno diena“ pristato „Kauno detales“: ką slepia centrinių miesto gatvių kiemai?8
„Kauno detalių“ video pasakojimai – „Kauno dienos“ portale! Vienas šio projekto tikslų – kad patys kauniečiai geriau pažintų ir dar labiau pamiltų savo miestą. Nes, kaip sako „Kauno detalių“ įkūr...
-
Po sunkios ligos mirė kunigas G. Marcinkevičius9
Vilkaviškio vyskupija praneša, kad liepos 17-ąją po sunkios ligos mirė kunigas Gediminas Marcinkevičius. ...
-
Dviejose judriose gatvėse lopys atsivėrusias duobes: atsiprašome už laikinus nepatogumus12
Kai kuriose intensyviose Kauno vietose atsivėrė duobių, todėl gatvės bus remontuojamos. Nors asfaltavimo darbai planuojami naktimis, tačiau ir dienos metu gali padaugėti spūsčių. ...