Įsibėgėjant „Via Baltica“ magistralės tiesimui – vis daugiau aistrų

  • Teksto dydis:

Kauno rajone, Garliavoje, prie autostrados, pastatytas viešbutis, įrengta kavinė bei vairuotojų poilsio aikštelė su visais patogumais. Verslą čia sukūrė Lietuvos armėnai. Balandį pasirodė žinia, kad čia bus statoma naujoji „Via Baltica“ magistralė, praneša LNK.

„Verslo sužlugdymo nekompensuos niekas. 20 metų darbo, prakaito, kraujo, bemiegių naktų. Jau trečia karta auga su šiuo verslu“, – sakė įmonės atstovė Arevik Oganian.

Magistralei pastatyti visuomenės poreikiams bus paimama dešimtys hektarų, dvylika namų – tarp jų – keturi gyvenamieji namai. Verslininkai sako, kad iš jų planuojama paimti apie penkiolika arų žemės.

„Nuo šios linijos į šoną, viskas yra paimama – mūsų tvenkinukas su gražiomis kaskadomis. Toliau yra vaikų žaidimų aikštelė, ji visa turės būti išgriauta ir terasa“, – vardijo A. Oganian.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Pasak projektą įgyvendinančios Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), viešbučio pastato judinti neplanuojama. „Toje vietoje jokių pastatų griauti nereikės. Ten bus paimamas nedidelis žemės sklypas, kuris bus skirtas tam, kad būtų galima šalia nutiesti jungiamą kelią. Tai tikrai pastatams jokios įtakos tas neturės“, – kalbėjo Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis.

Tačiau verslininkai sako, kad jau vieną projektą išgyveno, kai buvo žadama vienaip, o padaryta kitaip. „Pasakė, kad čia bus dar papildomai kelias ūkininkams. Bus arba požeminis apsisukimas, arba tiltas. Dabartiniame plane mes matome, kad jokio apsisukimo ir jokio tilto nesimato. Mums tada buvo pažadėta, kad tas įvažiavimas liks, o dabar ir įvažiavimą mums uždaro visiškai“, – teigė įmonės direktorius Boris Oganian.

Verslininkai mato problemą ir dėl garsinės sienelės, šio įvažiavimo į teritoriją turėtų nebelikti. „Mus nori atitverti nuo pagrindinio automagistralinio kelio. Ir tas įvažiavimas nuo to kelio į mūsų teritoriją yra pagrindinis dalykas, kuris leidžia šitam verslui egzistuoti“, – aiškino A. Oganian.

Poilsio aikštelėje kasdien apsistoja dešimtys sunkvežimių vairuotojų iš visos Europos. Jie sako, kad tokios infrastruktūros su visais patogumais kelyje dažnai nerasi. „Pabaltyje – deficitas patogių poilsio aikštelių vairuotojams, o čia yra dušai, vieta pavalgyti – viskas, ko reikia“, – dėstė sunkvežimio vairuotojas Andrej.

„Jei neliktų įvažiavimo ir reikėtų važiuoti papildomus dešimt kilometrų tam, kad įvažiuotum į aikštelę, čia nevažiuočiau. Mums svarbu taupyti laiką, kurą – ieškočiau kitos vietos“, – pastebėjo sunkvežimio vairuotojas Ivan.

Verslininkų nuogąstavimas dėl įvažiavimo – realus. Pasak LAKD, šis įvažiavimas kelia pavojų. „Įvažiavimai tokio tipo keliuose gali būti tik kas penkis kilometrus. Jie turės būti panaikinti ir pastumti iki kitų saugių įvažiavimų. Kelis šimtus metrų iki būsimo žiedinės sankryžos įvažiavimo jis bus pastumtas ir galės saugiai sugrįžti. Tokie įvažiavimai tikrai kelia riziką, kai srautas važiuoja dideliu greičiu“, – aiškino A. Vilkelis.

Žmonės pergyvena, kad ne vieną dešimtmetį puoselėtam verslui gresia bankrotas, nes patekimas į viešbutį taptų sudėtingu. „Pravažiavus, man atrodo, apie keturis kilometrus. Iš anos pusės reikia nusukti apie aštuonis kilometrus. Ne tik, kad sunku patekti, bet dar ir važiuoti ilgai, ieškoti“, – sakė įmonės atstovė.

Vis dėlto, LAKD ramina, kad projektas dar nepatvirtintas – kur ir ką statyti, dar bus svarstoma. „Vyksta projektavimo konkursas. Bus parinktas rangovas, kuris jau projektavimo metu parinks detalius sprendinius, ir tada bus sprendžiama, kad būtų galima sprendinius padaryti kuo patogesnius ar gyventojams, ar verslui. Tuo metu ir bus išspręstas. Šiuo metu tik paimama žemės, kad būtų turimas tam tikras plotas ir paskui ieškoti pačių geriausių sprendinių“, – kalbėjo LAKD atstovas.

Darbus ruože tarp Garliavos ir Mauručių planuojama pradėti per pusantrų metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

gerovės valstybėj

gerovės valstybėj portretas
kad sąžiningai būtų atlyginta - nesulauksit. Valdžios protas ir pirštai tokio jau fasono.

Tiesa

Tiesa portretas
Nėra nei tvenkinio ten tik duobė,vaiku žaidimu aikstele tai ten kopėčios su estakada už 500e ,žodžiu kas nežino nieko ipatingo

per

per  portretas
20 metų net 3 kartos augo su šiuo verslu?? Kūdikiai ir vaikai verslavo?
VISI KOMENTARAI 22

Galerijos

Daugiau straipsnių