Perėjose atidumo reikia visiems

Šiemet Kaune jau žuvo šeši pėstieji. Keturi iš jų – tamsiuoju paros metu. Policijos duomenimis, nė vienas iš jų nedėvėjo atšvaito. Dabar, kai tamsa trunka didesniąją dalį paros, itin svarbu, kad tiek vairuotojai, tiek ir pėstieji perėjoms skirtų daugiau dėmesio.

„Akli“ pėstieji

Kauno technologijos universiteto docentas Martynas Starevičius pastebi, kad pėsčiųjų saugumu susirūpinę specialistai sprendžia, kokiomis priemonėmis kovoti su pėsčiaisiais, kurie į kelią įžengia visiškai nevertindami to, kas vyksta aplinkoje.

„Naujausia problema – išmaniosios technologijos. Tikriausiai ne vienam vairuotojui teko matyti, kaip į perėją įžengia žmogus, naudodamasis mobiliuoju telefonu, ir net nekreipia dėmesio, spės ar ne iki pėsčiųjų perėjos sustoti transporto priemonės“, – beveik kasdienę situaciją keliuose nupasakojo pašnekovas.

Atsakymo į klausimą, ką daryti, kad taip nebūtų, neranda ne tik mūsų šalies specialistai. Pasak M.Starevičiaus, pėstiesiems reikia parodyti, kuo jie rizikuoja nesaugiai elgdamiesi gatvėje.

Vairuotojai dažnai būna įsitikinę, kad pėstieji per perėją eis apsirengę ryškios spalvos drabužiais, segės atšvaitą, tačiau taip toli gražu nebūna.

„Ne visuomet automobilio vairuotojas, net ir pamatęs, kad pėsčiasis žengia į perėją, sugebės sustabdyti automobilį, ir ne visuomet dėl to galime kaltinti vairuotoją. Galbūt kelio danga buvo šlapia ar slidi, todėl stabdymo kelias pailgėjo, o gal ir automobilyje staiga atsirado kažkoks gedimas“, – galimus scenarijus dėstė M.Starevičius.

Pėsčiuosius jis paragino prisiminti, kad jie galimybę išsaugoti gyvybę turi tik tada, kai automobilio greitis yra ne didesnis kaip 30 km/val., o jam didėjant galimybių likti gyvam po susidūrimo su transporto priemone smarkiai mažėja. „Kai automobilio greitis siekia apie 80 km/val., susidūrimo atveju pėsčiasis neturi jokių galimybių likti gyvas“, – tvirtino mokslininkas. KTU docentas pastebėjo, kad šiandien pėstieji žino savo teises, tačiau primiršta pareigas.

Perėja saugumo negarantuoja

Vairavimo mokyklos „Auto ABC“ vairavimo instruktorius Tadas Puidokas „Kauno dienai“ sakė taip pat pastebintis, kad išmaniosios technologijos labai pakeitė pėsčiųjų elgesį kelyje.

„Prieš kiekvieną perėją, kad ir kokia ji būtų – reguliuojama ar ne, vairuotojas neturi prarasti budrumo, nes į važiuojamąją dalį pėsčiasis gali įžengti bet kuriuo metu“, – kalbėjo T.Puidokas. Jis pats pasakojo matęs ne vieną sitauciją, kai ramiai šaligatviu žingsniavęs pėsčiasis, priėjęs perėją, staiga metasi į šoną ir net neapsidairęs iššoka į gatvę.

„Dažniausiai tai būna žmogus, užsimauklšinęs ant galvos striukės gobtuvą ir užsidėjęs ausines. Jis nieko negirdi, nieko nemato ir net nepagalvoja, kokį pavojų kitiems eismo dalyviams kelia“, – įsitikinęs pašnekovas.

T.Puidokas tvirtino, kad pėstieji yra susikūrę savotišką mitą, kad pėsčiųjų perėja yra kažkokia mistinė vieta, kur jiems negali atsitikti nieko blogo, tačiau taip toli gražu nėra. „Net Kelių eismo taisyklėse apibrėžiama, kad pėsčiasis į perėją gali įžengti tik tada, kai įsitikina, kad automobiliai sugebės laiku sustoti. Deja, daugumai pėsčiųjų KET atrodo negalioja“, – mintis dėstė pašnekovas.

Vis dėlto jis atkreipė dėmesį, kad apie tai, koks turėtų būti teisingas pėsčiųjų elgesys perėjose, jie dažniausiai supranta, kai ateina mokytis vairuoti. „Tuomet požiūris pasikeičia kardinaliai, nes ilgą laiką buvę vien tik pėsčiaisiais kelyje, jie nesupranta, kaip brangiai gali kainuoti neapdairi klaida ir kaip kartais sunku vairuotojui prognozuoti pėsčiojo veiksmus“, – įsitikinęs T.Puidokas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nesvarbu

Nesvarbu portretas
Puse vairuotoju reikia patikrint akis.kazkaip staiga dauguma nedamato,reikalauja is pesciuju atsvaito,bet kazkodel seniau kol nebuwo masiskai reklamuojami atsvaitai taip nekaltino pesciuju.o dbr visi akli patapo☺☺☺.aisku reikia ir pestesiems pasisaugoti,nes visokie ereliai skraido.mes su vaiku su atsvaitais,bet kas is to,kad dauguma nepraleidzia per pereja .tai apie ka dar kalbeti?!

As

As portretas
Vakar buvau Vilniuje ir maciau kaip viena moteris buvo isijungusi telefone zibintuveli ledini pastebejom sviesa is labai toli. Labai veiksminga. Isijungit zibintuvelius jei neturit atsvaitu.

Pilietis

Pilietis portretas
Pasibaisėti galima, kaip pėstieji nesaugo save.Aš vairuotu,tačiau ir pėsčias vaikštau,matau, kaip pėstieji prieina perėja ir žengia nepasidaire,nepasižiūrėja aplink ,ar laisva parėja ,nėra pavojaus ar galima saugiai praeiti.Todėl tokios pasekmės,vairuotojas vienas negali kartais apsaugoti pėsčiojo ,jeigu jis puola tiesiai po ratais.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių