- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi.
Ką atskleidė tyrimas?
Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad daugiau nei pusė Estijos gyventojų tamsiuoju paros metu nuolat dėvi atšvaitus, Lietuvoje taip elgiasi mažiau nei trečdalis, Latvijoje – mažiau nei penktadalis gyventojų.
Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.
Tyrimo duomenimis, didžioji dalis Lietuvos (28 proc.) ir Estijos (55 proc.) gyventojų nurodė, kad atšvaitus dėvi nuolat, didžioji latvių dalis (29 proc.) teigė atšvaitus dėvintys retsykiais.
Mūsų šalyje ir Latvijoje atšvaitų niekada nenaudoja 16 proc. žmonių, Estijoje – 4 proc. Latvijoje labiausiai išsiskiria 16–19 metų amžiaus grupė – dauguma teigė niekada nesegintys atšvaito.
Lietuvoje vaikų saugumu tamsiuoju paros metu rūpinasi 9 proc., Latvijoje – 8 proc., Estijoje – vos 3 proc. visuomenės narių.
„Kasmet tiriame eismo dalyvių saugumo kelyje įpročius ir matome, kad Lietuvoje, deja, jie nesikeičia. Didelė dalis pėsčiųjų vis dar laikosi nuomonės, kad jų saugumas – labiau vairuotojų reikalas. Šį požiūrį puikiai iliustruoja pastarųjų trejų metų statistika“, – sakė „Gjensidige“ žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Mūsų šalyje ir Latvijoje atšvaitų niekada nenaudoja 16 proc. žmonių, Estijoje – 4 proc.
Pravers ir vairuotojams
„Gjensidige“ specialistės teigimu, atšvaitų poveikio pėsčiasis gali nesureikšminti, tačiau skirtumą tikrai žino vairuotojai, kurie žmogų su atšvaitu tamsiuoju paros metu, šviečiant artimosioms šviesoms, pastebi iš 150 m, o asmuo be atšvaito tampa matomas tik 30 m atstumu.
„Atšvaito svarba itin išauga užmiesčio keliuose, naujos statybos kvartaluose ir mažesnėse gyvenamosiose vietovėse, kur nėra šaligatvio, pėstieji juda važiuojamąja kelio dalimi, o automobilių leistinas greitis yra didesnis nei 60 km/val. Tamsiuoju paros metu čia be atšvaito einantys pėstieji beveik visiškai išnyksta kelio aplinkoje, vairuotojui sumažėja galimybių laiku sustabdyti transporto priemonę ar išvengti susidūrimo“, – pabrėžė V. Katilienė.
Atšvaitus turėtų dėvėti ne tik pėstieji, dviratininkai ir važiuojantys paspirtukais, tačiau ir automobilių vairuotojai. Yra liūdnų pavyzdžių, kai vairuotojai, nedėvėdamas jokių jo matomumą gerinančių priemonių, tamsiuoju paros metu kelkraštyje keitėsi ratą, o pro šalį važiavusi transporto priemonė juos kliudė ir sužalojo.
Saugaus eismo eksperto, vairavimo mokyklos vadovo Artūro Pakėno teigimu, atšvaitai pėstiesiems būtini ne tik užmiesčio keliuose.
„Eidamas šaligatviu pėsčiasis yra saugesnis, tačiau, kirsdamas važiuojamąją dalį, tamsiai apsirengęs ir nedėvintia atšvaito, jis yra praktiškai nematomas. Ypač pavojingas ir apgaulingas prietemos metas“, – sakė specialistas.
Dėvėti – ne bet kaip
Anot A. Pakėno, pėstieji atšvaitą turėtų dėvėti ne bet kaip – svarbu rasti vietą nuo juosmens iki kelių, nes būtent šiame aukštyje yra vairuotojo žvilgsnis ir automobilių šviesos.
Ekspertas patarė, kaip patikrinti, ar atšvaitas veikia.
„Tai galima padaryti naudojant kišeninį arba išmaniojo telefono žibintuvėlį, pakeliant šviesos šaltinį iki akių lygio ir nukreipiant į atšvaitą tamsioje aplinkoje. Jei atšvaitas veikia, šviesa bus aiškiai atspindima“, – reziumavo vairavimo mokyklos vadovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...