- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
-
„Renkuosi Klaipėdą“: jaunieji talentai ruošiasi koncertui.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vykdoma jaunųjų talentų rezidencijos programa „Renkuosi Klaipėdą“ įgauna virtualų pagreitį: finalininkai ir jų pedagogai aktyviai dalyvauja nuotoliniuose mokymuose. Gilinamasi ne tik į muzikos atlikimo paslaptis. Daug dėmesio skiriama ir psichologiniam bei fiziniam jaunųjų talentų pasiruošimui.
Rezidencijoje – unikalūs vaikai
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) lektorė, komisijos atrenkant jaunuosius rezidencijos dalyvius narė, o dabar nuotoliniu būdu konsultuojanti juos individualiai Lina Marija Songailė sakė, kad rezidencijos dalyvių atranka buvo įtempta.
„Gauta daug talentingų vaikų ir jaunuolių paraiškų bei įrašų. Rezidencijai jie ruošėsi labai atsakingai. Buvo malonu ir nuotoliniu būdu išgirsti talentingus, gabius, perspektyvius jaunuosius muzikus. Išskirti tik kelius geriausius nebuvo lengva, nes išgirdome daug unikalių vaikų net keliose amžiaus grupėse. Norėčiau pagirti moksleivius ir pedagogus, išlaikiusius motyvaciją šiuo neįprastu ir keistu muzikai bei mokymo procesui laiku ir pasiruošusiems bei dalyvavusiems atrankoje. Labai malonu prisiliesti prie koncertui besiruošiančių atlikėjų ruošiamų kūrinių, patarti, pasiūlyti idėjų, pasidalyti pastebėjimais, tad ir individualus nuotolinis darbas yra įdomus. Visiems dalyviams linkiu didžiausios sėkmės šiame spalvingame muzikos kelyje“, – kalbėjo L.M.Songailė.
10 – tiek jaunųjų muzikos talentų muzikuos solo su orkestru koncerte „Renkuosi Klaipėdą“.
Finalininkus atrinko komisija
Rezidencijų finalininkus atrinko muzikų profesionalų komisija: Muzikinio teatro garbės dirigentas Stasys Domarkas, Klaipėdos J.Karoso muzikos mokyklos fortepijono mokytoja ekspertė Vaiva Purlytė, LMTA profesorius Vilmantas Bružas, LMTA lektorės L.M.Songailė ir Ingrida Spalinskaitė-Kurienė bei komisijos pirmininkas, Muzikinio teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis. Žvelgiant į komplikuotą nūdienos viešų renginių įgyvendinimo prognozę, dalybių buvo atrinkta daugiau, nei numatyta atrankos nuostatuose – jau dabar akivaizdu, kad ir baigiamasis rezidencijos renginys bus perkeltas ir visiems prireiks daug jėgų ir kantrybės pasiekti finišo tiesiąją.
Rezidencijoje dalyvauja: Urtė Didžiulytė (smuikas, Klaipėdos E.Balsio menų gimnazija, mokytoja Saulutė Domarkienė), Adrijus Alminas (trombonas, Klaipėdos S.Šimkaus konservatorija, mokytojas Egidijus Miknius), Meda Siliūtė (fortepijonas, Šilutės meno mokykla), Gustas Leskauskas (klarnetas, Klaipėdos E.Balsio menų gimnazija, mokytojas Antanas Milerius), Kaja Kašubaitė (fortepijonas, individualus pasiruošimas, mokytoja Viktorija Diubenko), Izabelė Orlaitė (fortepijonas, Klaipėdos J.Karoso muzikos mokykla, mokytoja Loreta Vainorienė), Klėja Kašubaitė (fortepijonas, individualus pasiruošimas, mokytoja V.Diubenko), Izabelė Vasiliauskaitė (vokalas, Mažeikių V.Klovos muzikos mokykla, mokytoja Dalia Olberkienė), Benediktas Galvydis (fortepijonas, Klaipėdos J.Karoso muzikos mokykla, mokytoja L.Vainorienė), Benediktas Zonys (violončelė, Klaipėdos E.Balsio menų gimnazija, mokytojas Vidmantas Sadauskas).
Scenos baimė – natūrali
Pirmąjį rezidentų nuotolinių susitikimų savaitgalį, be muzikinių, buvo nagrinėtos ir psichologinės temos. Psichologė Sandra Anuškevičienė jaunuosius talentus mokė, kaip įveikti scenos baimę ir kitus scenos žmonių patiriamus psichologinius sunkumus.
„Visos emocijos, kurias žmogus gali išgyventi, jam yra reikalingos ir naudingos, tai nuspalvina jo gyvenimą. Tik vienos emocijos, tokios kaip džiaugsmas, meilė, pasitenkinimas, žmonėms yra malonios, o kitos – baimė, liūdesys, pyktis, pavydas, kelia nemalonius išgyvenimus. Nors visi jausmai žmogui reikalingi ir naudingi, tačiau kai kurie gali „pakišti koją“. Taip gana dažnai nutinka muzikantų, dainininkų, aktorių ir kitų asmenų, kurių veikla susijusi su scena, gyvenimuose“, – dalijosi pastebėjimais S.Anuškevičienė.
Anot psichologės, scenos arba viešo pasirodymo baimė yra viena dažniausiai pasitaikančių baimės formų. Bijomasi ne pačios scenos, o to, kad artistas gali pasimesti, suklysti, nusišnekėti, viešai apsijuokti. Visa tai yra natūralu, nes jis prieš lipdamas į sceną įdeda daug pastangų ir suprantama, kad nori parodyti geriausią savąją kūrinio atlikimo versiją.
„Kalbant apie pačią baimės emociją, svarbu suprasti, kad ji žmogaus gyvenime iškyla pavojingose situacijose ir gali būti siejama su tikra arba įsivaizduojama situacija. Scenoje realaus pavojaus atlikėjui nėra, todėl susiduriama su įsivaizduojamu pavojumi. Tačiau nesvarbu, ar pavojus tikras, ar įsivaizduojamas, smegenys „paleidžia“ visą „kovok arba bėk“ sistemą. Tai reiškia, kad kūne pradeda vykti visi fiziologiniai procesai, kurie yra naudingi, kai pavojus yra tikras, tačiau labai nenaudingi, kai pavojaus nėra. Širdis ima plakti greičiau, dreba rankos, sunku sutelkti dėmesį, džiūsta burna“, – aiškino S.Anuškevičienė. Jauniesiems muzikantams psichologė papasakojo apie kovos su scenos baime būdus, davė daug praktinių patarimų.
Įsiklausyti į patarimus
Rezidencijų dalyviai klausėsi ir Klaipėdos jūrininkų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus kineziterapeuto, humanitarinių mokslų srities etnologijos mokslų krypties daktaro Jono Tilviko paskaitos, kaip teisingai muzikuoti nekenkiant savo kūno laikysenai.
„Manau, kad nėra taisyklingos laikysenos: bet kuri laikysena, kuri tęsiasi ilgiau nei 20 minučių, tampa nebe taisyklinga. Tokia mūsų fiziologija. Vaikams akcentavau, kad būtina įdėmiai įsiklausyti į mokytojų rekomendacijas, nes grojimo technika laikysenai nepaprastai svarbi. Instrumentai turėtų būti tik individualūs, t. y. pritaikyti kiekvienam vaikui. Pavyzdžiui, fortepijonas pritaikytas konkrečiam vaikui, kai jis sėdi reikiamu atstumu, kėdė – tinkamo aukščio. Laikysenos problemų atsiranda net nesuderinus vieno iš faktorių – atlikėjo fizinių duomenų, jį supančios aplinkos ar instrumento“, – akcentavo J.Tilvikas.
Laukia bendras pasirodymas
Rezidencijos programoje, be individualių susitikimų, vyko ir seminaras muzikos mokytojams. Pedagogė, muzikinio ugdymo procesų tyrėja, muzikos vadovėlių autorė Rūta Girdzijauskienė pedagogams pristatė ugdymo naujoves.
Baigiamasis rezidencijos renginys – koncertas „Renkuosi Klaipėdą“, tikimasi, vyks gyvai, tačiau pasibaigus karantino apribojimams. Jame talentingiausi rezidencijos dalyviai atliks solo numerius su Muzikinio teatro simfoniniu orkestru. Diriguos rezidencijos meno vadovas T.Ambrozaitis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Spektaklio premjera – per Valentino dieną
Klaipėdos dramos teatre ruošiamasi naujam latvių režisieriaus Elmārs’o Seņkovs’o spektakliui „Mane vadina Kalendorium“, kurio premjera numatoma vasario 14 ir 15 dienomis. Jau gaminamos dekoracijos, jos į teatrą bus atvežt...
-
Festivalyje Vokietijoje – ir lietuviai
Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų orkestras, vadovaujamas Egidijaus Mikniaus, dalyvavo Vokietijoje, Bremeno ÖVB arenoje vykusiame tarptautiniame orkestrų festivalyje „Bremen Tattoo 2025“. ...
-
Kūrėjai su meile apie „Sugrįžimą“: šis spektaklis yra techninis monstras
Klaipėdos dramos teatre kurtas Nauberto Jasinsko spektaklis „Sugrįžimas“ subūrė ypatingą, ryškaus braižo kūrėjų komandą, o pagrindinį vaidmenį atliko vienas iš greičiausiai kylančių jaunų lietuvių aktorių Džiugas G...
-
Rūta Bunikytė: „Matilda“ skatina veikti ir įveikti gyvenimo sunkumus
Vasario 14 ir 15 d. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras (KVMT) pakvies į miuziklo visai šeimai „Matilda“ pagal Roaldo Dahlio knygą premjerą. Miuziklo pastatymo kūrybinę grupę sudaro muzikos vadovas ir dirigentas Vytautas Valys, re...
-
Eglučių kūrėjams – apdovanojimai
Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje surengta tradicinė Padėkos popietė, kurios metu apdovanoti kūrėjai, dalyvavę kasmet organizuojamoje akcijoje „Kalėdų eglučių kiemelis“. Ši šventinė ini...
-
Krašto dienai paminėti – Karinių oro pajėgų orkestro koncertas
Klaipėdiečiai plūdo į Žvejų rūmus, kur šventinį koncertą Klaipėdos krašto dienai paminėti dovanojo Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų orkestras. ...
-
„Metų Snieguolės“ karūna – ir renginio vedėjai
Žvejų rūmuose vyko tradicinis renginys „Metų Snieguolė“. Jo metu merginos šoko, dainavo, sakė kalbas, demonstravo kostiumus ir kitaip varžėsi dėl metų gražiausios ir talentingiausios Snieguolės vardo. Šiemet išrinkt...
-
Ekskursijos suka į Klaipėdos muzikinį teatrą
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro edukacinėse ekskursijose nuo pat jo atidarymo pradžios jau apsilankė per 4 tūkst. lankytojų iš Lietuvos miestų ir užsienio šalių. Dėl didelio žmonių srauto užsiregistruoti į ekskursiją galima ...
-
Elmārs Seņkovs: pasakojame apie gerus žmones
Kai Vakarų pasaulyje bus švenčiama meilės diena, Klaipėdos dramos teatre taip pat vyks šventė, kurioje meilė užims labai svarbią vietą – vasario 14 d. žiūrovai rinksis į spektaklio „Mane vadina Kalendorium“ premjer...
-
M. K. Čiurlionio gimimo 150-osioms metinėms skirtus metus atvėrė KVMT koncertas
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras tradiciniame metų pradžios koncerte, pažyminčiame Klaipėdos sukilimo kulminaciją – 1923 metų sausio 15-ąją įvykusį prancūzų prefektūros šturmą, šiemet įprasmino ir kitą ypatingą pro...