- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dauguma Baltijos jūrų keltų verslo bendrovių konstatuoja, kad didelių nuostolių atnešusi pandemija jau nebeturi jokios įtakos.
Jūrų keltų sėkmės metas
Pradėjus pamiršti koronaviruso pandemijos padarinius prasidėjo karas Ukrainoje. Baimintasi, kad karo padariniai bus baisesni, nei yra iš tiesų. Karas jūrų keltams didesnio poveikio nepadarė, tačiau jo sukeltas nežinomybės jausmas dar nepradingo. Nerimo sukėlė smarkiai šoktelėjusi infliacija, kuri gali atbaidyti turistams norą keliauti keltais.
Dėl karo ir geopolitinio pasidalinimo tarp Europos šalių didesnę įtaką pajuto rytinės Baltijos šalys – Lietuva, Latvija, Estija. Keltuose į Klaipėdą, Ventspilį sumažėjo krovinių, kurie keliaudavo į Baltarusiją ir Rusiją.
Karo įtaką pajuto ir keltų linija tarp Estijos Talino ir Suomijos sostinės Helsinkio, nes gerokai sumažėjo keleivių iš Rusijos.
Vis dėlto daugelis Baltijos jūros keltų laivybos kompanijų 2022 m. laiko sėkmingiausiais per laikotarpį nuo 2019 m. Ypač geras laikotarpis jūrų keltams buvo šių metų vasara, kai kelionių išsiilgę žmonės plūstelėjo į laivus. Įtakos turėjo ir tai, kad oro linijose per pandemiją buvo atleista daug darbuotojų, todėl jos greitai negalėjo prisitaikyti prie išaugusių keleivių srautų.
Reisas: iš Gdynės į Karlskroną plaukioja naujausias "Stena Line" jūrų keltas "Stena Estelle". "Stenalinefreight.com" nuotr.
Stabilumo stoka rinkoje
Nepaisant pandemijos, daugelis Baltijos jūros keltų linijų per pastaruosius trejus metus nepajuto krovinių stygiaus. Kroviniai kompensavo per pandemiją atsiradusį didelį keleivių srauto sumažėjimą.
Ypač geras laikotarpis jūrų keltams buvo šių metų vasara, kai kelionių išsiilgę žmonės plūstelėjo į laivus.
Tačiau jūrų keltų verslo atstovai kiek su baime žvelgia į ateitį, nes baiminasi dėl karo galinčio atsirasti krovinių kiekio kritimo keltuose. Dėl infliacijos ir papildomų išlaidų finansų rinkose jaučiamas tam tikras nestabilumas. Tai gali atsiliepti jūrų keltų veiklai. Jais gabenamų krovinių bendras svoris po truputį mažėja.
Europoje vykstant karui daryti kokias nors ilgalaikes prognozes yra sunku, nors laivybos kompanijos į ateitį bando žvelgti gana optimistiškai – viliamasi, kad po pandemijos atsiradusi augimo tendencija ryškiau nesulėtės.
Dėl to, kad situacija nėra stabili, Baltijos jūrų keltų linijos kol kas neplanuoja kelti krovinių gabenimo jūrų keltais įkainių.
Daugelis atnaujina keltus
Daugelis Baltijos jūros keltų laivybos kompanijų dar prieš pandemiją ir karą Ukrainoje buvo suplanavusios atnaujinti laivus. Bendra tendencija buvo tokia, kad jūrų keltai turi būti ilginami 20–30 m ir 30–50 proc. iki 3–4 tūkst. bėginių metrų didinamos jų krovinių priėmimo ir gabenimo galimybės.
2022 m. daugeliui Baltijos jūros keltų linijų buvo išskirtiniai tuo, kad buvo paleisti nauji dideli keltai. Du "DFDS Seaways" jūrų keltai "Aura Seaways" ir "Luna Seaways" pradėjo plaukioti iš Klaipėdos į Švedijos Karlshamno uostą.
"Stena Line" paleido atnaujintą keltą "Stena Scandica" iš Latvijos Ventspilio į Švedijos Nineshamno uostą. Iš Lenkijos Gdynės uosto į Švedijos Karlskronos uostą pradėjo plaukioti naujas Kinijoje pastatytas jūrų keltas "Stena Estelle". Numatyta, kad šioje linijoje bus ir dar vienas naujas keltas – "Stena Ebba".
Lenkijos "Unity Line" ("Polska Žegluga Morska") ir "Polferries" ("Polska Žegluga Baltycka") pradėjo savo keltų atnaujinimo programą. "Unity Line" planuoja pasistatyti du naujus keltus, o "Polferries" – vieną. Nauji keltai bus Svinouiscio– Istado, Svinouiscio–Treleborgo linijose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į Teatro aikštę atkeliavo Kalėdų pranašas – eglutė
Trečiadienio rytą į Teatro aikštę atkeliavo svarbiausias Kalėdų elementas – eglutė, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Klaipėdoje bus atnaujinami pėsčiųjų ir dviračių takai
Ateinančiais metais Klaipėdoje bus pradėti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo atnaujinimo darbai Smiltelės ir Minijos gatvių atkarpose, pranešė savivaldybė. ...
-
Žvejybos uosto rajone teko stabdyti darbus: nepagelbėjo net skambutis policijai
Žvejybos uosto rajone rangovai buvo priversti stabdyti darbus dėl gyventojų paliktų automobilių. Paaiškėjo, kad statybininkams nepagelbėjo net skambutis policijai. ...
-
„Mano būsto“ taurės siekia aštuonios komandos
Klaipėdos krepšinio mėgėjai, praeitą sezoną dalyvavę „Bendruomenių“ turnyruose, šiemet kovoja „Mano būsto“ taurės varžybose. ...
-
Senamiestyje pajudėjo viešbučio statybos
Po septynerių metų atkaklios kovos su vietos biurokratais senamiestyje, Tomo gatvėje, viešbutį ketinantys statyti verslininkai pagaliau gavo statybos leidimą. Šioje vietoje, kur dar visai neseniai archeologų kadaise išraustose ir pal...
-
Virš jūros – atominis debesis?
Tarp Klaipėdos ir Palangos sekmadienio popietę užfiksuotas įspūdingos formos debesis. Danguje pasirodė atominės bombos sprogimo metu susiformuojančio grybo formos debesis. ...
-
Klaipėdoje – Kalėdų eglutės įžiebimas: šventę stebėti galės visi
Lapkričio 30-ąją uostamiestyje sužibs šventinio stebuklo laukimo simbolis. Klaipėdiečiai ir miesto svečiai kviečiami į Teatro aikštę, kur vyks šventinis koncertas ir bus įžiebta pagrindinė uostamiesčio eglė bei atverta ledo ...
-
Siuntų patikra – tik kilus įtarimų
Vienas būdų į mūsų šalį atgabenti draudžiamus dalykus – atsisiųsti juos siuntiniais. Nors pareigūnai neretai randa tokių neteisėtų siuntinių, kiek jų pasiekia adresatus, atsakyti niekas negali. ...
-
Ko Lietuvos švietimo sistema galėtų pasimokyti iš tarptautinio bakalaureato programos?
Kodėl Lietuvoje verta mokytis pagal tarptautinę programą? Kokios jos stipriosios pusės lyginant su lietuviška nacionaline švietimo programa, kokias galimybes ji padidina? Į šiuos klausimus atsakė Lietuvoje apsilankę tarptautinio bak...
-
„Klaipėdos vanduo“ informuoja: naktį iš ketvirtadienio į penktadienį vyks vandentiekio darbai
„Klaipėdos vanduo“ informuoja, kad naktį iš lapkričio 28 d. į 29 d., t. y. iš ketvirtadienio į penktadienį, nuo 22 val. iki 6 val. bus vykdomi vandentiekio modernizavimo darbai. Dėl jų galimi laikini geriamojo vandens kokybės...