Jūroje išbandomos naujausios technologijos, skirtos Europos jūriniam saugumui

  • Teksto dydis:

Lietuvos kariuomenės Karinės jūrų pajėgos (KJP) ir Baltijos pažangių technologijų institutas (BPTI)  rugpjūčio 19-20 d. Baltijos jūroje atlieka unikalius bandymus: išbandomos dar šią vasarą įdiegtos ryšių technologijos, kurios padės informaciją apie jūrinę aplinką realiu laiku gauti iš ore, ant vandens ir po juo judančių dronų. Tai ES projekto „OCEAN 2020“, skirto karinių jūrinių inovacijų kūrimui, dalis.

Lietuvos kariuomenė bandymams atlikti skyrė KJP patrulinį laivą P11 „Žemaitis“ su taktine užduočių valdymo sistema (TUVS), į kurią integruota projekto įranga – nepilotuojamo orlaivio, paleidžiamo nuo laivo, valdymo konsolė bei reikalinga ryšių įranga.

„Sukurti patikimą ryšį virš atvirų vandenų – rimtas technologinis iššūkis. Čia neįmanoma turėti stacionarios infrastruktūros. Kita vertus, šiuolaikinės žvalgybinės sistemos, gerėjant sensorių raiškai, reikalauja vis didesnio duomenų persiuntimo greičio. Taip pat reikėtų nepamiršti radijo dažnių užimtumo problemos, todėl ryšių sistema informacijos apsikeitimui tarp pilotuojamų ir nepilotuojamų platformų turi būti decentralizuota ir išmani, t. y., ji turi veikimo dažnius ir kitus parametrus rinktis automatiškai, atsižvelgiant į greitai besikeičiančias interferencijos sąlygas judant savoms ir priešiškoms sistemoms, o informacijos dalijimosi protokolai turėtų būti analogiški internetui/LAN“, – sakė BPTI Gynybos programos vadovas dr. Gediminas Molis.

„OCEAN 2020 – ne tik technologiškai, bet ir strategiškai svarbus projektas. Kuriamos inovacijos, kurios užtikrins visos Europos karinį jūrų saugumą. Tai pirmasis toks projektas Lietuvos kariuomenės Karinėms jūrų pajėgoms, kurios šiandieninėje aplinkoje kiekvieną dieną susiduria su nemažai iššūkių jūroje, pradedant paieškos ir gelbėjimo operacijomis ir baigiant jūrinių kelių, vedančių į Klaipėdos uostą, apsauga. Projekte testuojami nepilotuojami orlaiviai suteiks galimybę mūsų laivams operatyviau reaguoti į tai, kas vyksta jūrinėje aplinkoje, o ryšių įranga keistis informacija realiu laiku su krante esančiais štabais. Džiaugiuosi bendradarbiavimu su BPTI ir labai smagu, kad Lietuvos mokslininkai yra pajėgūs dalyvauti kartu su didžiosiomis Europos gynybos industrijos kompanijomis kaip lygiaverčiai partneriai“, – sakė Karinių jūrų pajėgų komandoras leitenantas Remigijus Zabiela. KJP projektui skyrė karininkų grupę, kurie padeda Europos Sąjungos mokslo bendruomenei vystyti nepilotuojamas technologijas bei konsultuoja ją operaciniais klausimais.

Anot BPTI direktoriaus dr. Tomo Žalandausko, šie bandymų tikslas – išmėginti įrangą prieš kitąmet vyksiančius tarptautinius bandymus, kurie Baltijos jūroje planuojami 2020 m. rugpjūtį. Numatoma, kad juos koordinuos Švedijos karinės jūrų pajėgos, kuriuose dalyvaus ir KJP laivas „Žemaitis“ (P11) Įrangos integravimą Lietuvos karinime laive koordinuoja BPTI.

Baltijos pažangių technologijų instituto komanda kuria ir bepiločių orlaivių operatoriams skirtus papildytos realybės sprendimus, kuriuos taip pat planuojama diegti „OCEAN2020” projekte.

„Ocean 2020“ (liet. „Atvira partnerystė – geresniam informuotumui apie Europos jūrų padėtį“) – tai pirmasis projektas, apjungiantis visos Europos karinius mokslinius tyrimus, kurie nukreipti į Viduržemio ir Baltijos jūrų saugumo stiprinimą. Jūrinės aplinkos stebėjimui ir kontrolei ketinama pirmą kartą pasitelkti papildytos ir virtualios realybės technologijas. Tikimasi, kad tai leis ženkliai pagerinti operacijų vykdymą, suteiks galimybę efektyviau naudoti išteklius ir realiu laiku valdyti tikslią informaciją bei žvalgybos duomenis.

Partnerių iš 15 valstybių grupėse jau vyko diskusijos dėl inovacijų, kurias numatoma taikyti siekiant užtikrinti Europos jūrinį saugumą, nustatomi būsimų sistemų parametrai. Technologijų dizainui parinkti pasitelkti ir patys sistemų valdytojai, kad būtų užtikrintas ne tik techninis sprendimų naujumas, bet ir  atliepti galutinių sistemų naudotojų poreikiai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

PERKŪNAS

 PERKŪNAS portretas
Laivas „SŪDUVIS“ stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”. Tiems, kas rašo tinklaraštyje ir nežino kur stovi Klaipėdoje „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”, rekomenduojame nuvykti į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodąjį garvežį.

Čiubaka

Čiubaka portretas
neparašė svarbiausio, kiek tai kainuos?

taip

taip portretas
isnaujo israndamas /dviratis/ kuriuo jau seniai amerikonai vazineja......
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių