Kas sklinda iš uosto?

Tarša iš uosto – vienas didžiausių klaipėdiečių skaudulių, kuriuos jie viešina ir laukia geranoriško bei kaimyniško požiūrio į problemą. Tik kai kurių uosto įmonių vadovų atsakymai į paklausimus labiau primena patyčias nei į norą draugiškai sugyventi.

Ant mašinų – balti miltai

Vitės kvartalo gyventojams kaimynystė su Klaipėdos jūrų krovinių kompanija KLASCO yra kainavusi daug nervų.

Žmonės ilgai kovojo, kad įmonės teritorijoje, nusidriekusioje tiesiai prieš gyventojų langus, nebebūtų kraunama geležies rūdos produkcija.

Šių metų aktualija – automobilius kiemuose ir palanges butuose nuklojantys balti milteliai.

Apie tai arčiausiai įmonės gyvenantys klaipėdiečiai rašo socialinių tinklų paskyrose, piktinasi ir, kreipdamiesi į žiniasklaidą, akcentuoja, kad yra palikti likimo valiai.

„Kiekvieną rytą randame baltu sluoksniu padengtas mašinas. Išvakarėse nusiplaunu, ryte randu automobilį vėl baltą nuo neaiškių dulkių“, – piktinosi klaipėdietis Edvardas.

Jam pritaria daugybė kaimynų bei atokiau Vitės kvartale gyvenančių žmonių. Kai kurie jų dalijasi nuotraukomis, kuriose iš daugiaaukščio pastato netoli uosto tvoros užfiksuota atvira talpyklė su kažkokia biria medžiaga joje.

Žmonės spėlioja, ar tai gali būti salietra?

Net jei tai yra ne taip, gyventojai turi teisę žinoti, kokios medžiagos kraunamos įmonės teritorijoje ir ar jos pavojingos sveikatai.

Taip pat kodėl birūs kroviniai vis dar kraunami atvirai, o jų dalelės gali sklisti į gyvenamąją aplinką?

Vitalijus Muštuk / Ryčio Laurinavičiaus nuotr.

Įamžino druską gatvėms

Į dienraščio „Klaipėda“ klausimus šia tema atsakė bendrovės KLASCO generalinis direktorius Vitalijus Muštuk.

Paklaustas apie baltus miltelius, jis teigė nesuprantantis, apie kokius miltelius kalbama, ir kodėl apskritai yra rašoma, kad klaipėdiečiams tenka kvėpuoti salietra.

„Visų pirma, nėra aišku, kodėl šį klausimą užduodate mums, nes KLASCO su tuo nesusijusi. Jūsų daromos prielaidos apie tai, kad būtent iš mūsų bendrovėje kraunamo krovinio kylančios dulkės yra randamos už įmonės ribų, yra visiškai nepagrįstos ir neparemtos jokiais faktais. Jeigu klausimas yra apie krovinį, esantį nuotraukoje, tai – druska, skirta keliams barstyti. Žiemą ši druska bus barstoma visuose Lietuvos keliuose. Taip pat nėra aišku, nei apie kokius automobilius kalbama, nei apie tai, kurioje miesto dalyje susidarė aprašoma situacija. Remiantis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir mūsų turimais taršos matavimo stotelių duomenimis, leidžiamos ribinės taršos normos nėra viršijamos. KLASCO taiko visas būtinas taršos prevencines priemones, užtikrinant, kad bendrovės teritorijoje vykdomi krovos darbai nesukeltų jokio neigiamo poveikio miestui ir jo gyventojams“, – teigė direktorius, paklaustas būtent apie Vitės kvartalo gyventojų skunduose nurodomus faktus.

Beje, dienraštis jokių prielaidų ar juolab išvadų, kad dulkės kyla iš KLASCO teritorijos, nedarė. Kalba čia apie šalia įmonės gyvenančių žmonių reakcijas ir skundus, kuriuose minimi faktai, kad gyventojų automobilius nukloja dulkės. O gal jau kas nors, atsižvelgdamas į kieno nors norus ar kaprizus, uždraudė kelti opias problemas į viešumą?

Čia galima būtų priminti įstatymu pagrįstą elementarią tiesą, kad viešasis interesas visada yra svarbesnis už privačius kieno nors interesus. Net ir tokių įmonių, kurios kadaise garsėjo kaip itin pelningai veikiančios, socialiai atsakingos ir pagarbiai besielgiančios su verslo partneriais.

Reikalavimų nepažeidžia

Klausiamas, kodėl birūs kroviniai vis dar kraunami atvirai, V. Muštuk atsakė, kad visi kroviniai sandėliuojami pagal jiems keliamus reikalavimus.

Generaliniam direktoriui esą akivaizdu, kad nuotrauka daryta vos atvykus kroviniui, kuris po to iškart buvo uždengtas apsauginiu brezentu.

Į gyventojų nuostabą dėl iki šiol nenugriautų sandėlių, kurie, skaitytojų teigimu, nusprendus teismui, jau turėjo būti nugriauti, direktorius atsakė, kad tentiniai sandėliai buvo demontuoti dar šių metų pradžioje ir išgabenti iš įmonės teritorijos.

„Jeigu omenyje turimos apsauginės sienelės, kurios stovi tose vietose, kur ankščiau stovėjo tentiniai sandėliai, tai jos su demontuotais tentiniais sandėliais nieko bendro neturi, kadangi tai yra atskiri objektai ir nėra demontuotų statinių dalys“, – teigė įmonės vadovas.

V. Muštuk teigė, esą KLASCO nuolat investuoja į technines ir technologines dulkėtumo prevencijos priemones, esą naudoja visas Europos uostose taikomas poveikio aplinkai mažinimo priemones ir dirba laikydamasi visų aplinkosaugos reikalavimų.

Pasak įmonės vadovo, bendrovėje krovos darbai vykdomi naudojant dulkių slopinimo sistemas – vandens patrankas, teritorija nuolat valoma naudojant specialią šlavimo techniką. O rugsėjo 19 ir 22 dienomis rengia atvirų durų dienas, kurių metu visi norintieji galėjo ir dar galės apsilankyti KLASCO teritorijoje bei pateikti įmonės darbuotojams rūpimus klausimus.

Susidaro klaidingas įspūdis, tarsi KLASCO turėtų būti atsakinga už visas dulkes, kurios yra ar gali būti randamos Klaipėdos mieste bei Vitės kvartale.

Vėl kaltos gatvės

„Aplink Vitės kvartalą šiuo metu vyksta labai daug statybos, kelių tiesimo, gatvių ir namų renovacijos darbų, tad nematome jokios sąsajos tarp mūsų bendrovės vykdomos veiklos ir Jūsų aprašomos situacijos. Kaip jau ne kartą minėjome, bendrovė laikosi visų jai keliamų aplinkosaugos reikalavimų ir mums yra nesuprantama, kodėl prašote būtent mūsų paaiškinti ir pakomentuoti niekuo nepagrįstas prielaidas. Susidaro klaidingas įspūdis, tarsi KLASCO turėtų būti atsakinga už visas dulkes, kurios yra ar gali būti randamos Klaipėdos mieste bei Vitės kvartale. Aš gyvenu Liepų gatvės gale, ši vieta yra nutolusi nuo uosto, tačiau ir ant mano namo palangių bei mašinos yra dulkių. Gal galėtumėte atsakyti, iš kur jos atsiranda? Klausimas retorinis“, – neslėpė emocijų įmonės vadovas.

Kalbant be emocijų, visiems žinomas faktas yra tai, kad ilgą laiką krovusi geležies rūdos produkciją įmonė anksčiau yra sulaukusi daugybės gyventojų priekaištų. KLASCO atstovai ir tada tikino, kad į gyventojų butus pro langus patenka gatvių dulkės.

Tačiau galiausiai bendrovė buvo priversta ne tik imtis apsaugos nuo šios taršos priemonių, bet ir apskritai nutraukti šią krovą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

DULKINA

DULKINA portretas
DULKINA turiu VIDEO kaip dulkina. Galiu atsiust 15min, ar kitiem info portalam

Klasko

Klasko portretas
tiesiog tyčiojasi.Ir tyčiosis tol, kol nupirkti valdžiagyviai sėdės jų kišenėje

Petras

Petras portretas
Nieko naujo nesugalvojat? Atsibodo jau skaityti apie tą patį, pilnatis matyt daro savo.
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių