- Rasa Verseckaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiama, kad Klaipėdos autobusai taptų vis patogesni specialiųjų poreikių turintiems keleiviams. Šiomis dienomis bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ darbuotojai mokėsi, kaip teisingai pagelbėti viešuoju transportu keliaujantiems įvairias negalias turintiems žmonėms, mamoms su vežimėliais ar vaikams. Teigiama, kad Klaipėda kai kuriais aspektais šioje srityje yra pranašesnė už kitus miestus.
Tobulino įgūdžius
Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ darbuotojai šią savaitę turėjo progą trumpam pasijausti neįgaliu autobuso keleiviu.
Specialių mokymų metu, kuriais siekiama tobulinti paslaugas, teikiamas specialiųjų poreikių turintiems keleiviams, įmonės darbuotojai patys sėdo į neįgaliojo vežimėlį, bandė be pagalbos įvažiuoti į autobusą bei ten pasirengti kelionei.
Eksperimentas atskleidė, koks svarbią misiją atlieka autobuso vairuotojas, padėdamas negalią turinčiam žmogui keliauti viešuoju transportu. Bei kaip svarbu mokėti tinkamai tą pagalbą suteikti, užtikrinant tiek neįgaliojo, tiek visų kitų keleivių kelionės bei vairuotojo darbo patogumą.
„Technika, kad ir kokia tobula ji būtų, be žmogaus dar neveikia. Todėl vairuotojas turi matyti situaciją ne tik savo, bet ir neįgaliojo akimis. Būtent tai labiausiai akcentavome mokymuose, – dėstė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ Eksploatacijos departamento direktorius Imantas Paliakas.
Redakcijos archyvo nuotr.
Praktinių mokymų dalyje vairuotojams buvo akcentuojama kokiu atstumu nuo šaligatvio bortelio geriausia sustoti, kaip pakreipti autobusą, kaip ištraukti ar įstumti pandusą, kaip į autobusą tinkamai įstumti neįgaliojo vežimėlį ir autobuse keleivį prisegti, akcentuoti neįgaliųjų naudojami informaciniai ženklai autobusuose.
Dauguma autobusų – pritaikyti
Pabrėžiama, kad vairuotojų įgūdžiai šioje srityje yra svarbūs ne tik negalią turintiems žmonėms, bet ir kitiems keleiviams – mamoms su vežimėliais, autobusais keliaujantiems vaikams.
Klaipėdą galima sveikinti už tai, kad čia pirmiausia iš visos Lietuvos viešojo transporto parkų, jau prieš ketverius metus visi autobusai buvo pakeisti į žemagrindžius.
Teorinėje mokymų dalyje per 100 „Klaipėdos autobusų parko“ darbuotojų, kasdien miesto ir priemiestiniais maršrutais vežiojančių keleivius, drauge su įmonės administracijos darbuotojais sužinojo apie neįgaliųjų keliones reglamentuojančius teisės aktus, iš pirmų lūpų išgirdo problemas, su kuriomis susiduria autobusais keliaujantys negalią turintys žmonės.
Įvairiuose Lietuvos autobusų parkuose tokius mokymus rengiančios asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas Ričardas Dubickas neskubėjo kritikuoti situacijos Klaipėdoje ir įžvelgė pranašumų.
„Klaipėdą galima sveikinti už tai, kad čia pirmiausia iš visos Lietuvos viešojo transporto parkų, jau prieš ketverius metus visi autobusai buvo pakeisti į žemagrindžius“, – pastebėjo R. Dubickas.
Dauguma autobusų, kuriuos pastaraisiais metais įsigijo bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“, yra pritaikyti žmonėms su negalia: turi ryškiaspalvius kontrastingus ženklinimus salone, garsinius durų atsidarymo-užsidarymo signalus, specialiai neįgaliojo ar vaikiško vežimėlio įvažiavimui skirtą platformą ir saugią jų kelionės vietą. Taip pat šiose transporto priemonėse yra įdiegta pasvirimo funkciją į dešinę pusę, kuri neįgaliesiems leidžia lengviau įvažiuoti.
Patogu turi būti visiems
„Klaipėdoje mes, neregių bendruomenė, labai džiaugiamės tuo, kad Klaipėda yra vienintelis miestas, kuriame yra įdiegta sistema kai atvažiavus autobusui yra pasakomas autobuso numeris“, – dėstė minėtos asociacijos asociacijos valdybos narys Martynas Vitkus
Tiesa, garsiniai informaciniai signalai yra įdiegti ne visuose autobusuose, tad neįgalieji norėtų, jog ši spraga būtų pašalinta, mat tais atvejais kai atvykus autobusui nepranešamas jo numeris, regos negalią turintiesiems belieka apie tai teirautis kitų žmonių ar vairuotojo. Tai sukelia nepatogumų, neišvengiama nesusipratimų.
Redakcijos archyvo nuotr.
„Viešasis transportas turi būti prieinamas ir patogus visiems be išimčių, nes mūsų autobusais naudojasi klausos, regos, judėjimo negalias turintys keleiviai, mamos su vežimėliais. Tad apie jų kelionės komfortą iš anksto turi pagalvoti ne tik vairuotojai, bet ir autobusų pirkimo dokumentus ruošiantys administracijos specialistai, maršrutų planuotojai, keleivius aptarnaujantys darbuotojai“, – pabrėžė įmonės generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
Vis dėlto pastebima, kad tik neįgaliesiems pritaikytų autobusų ir su patikėta įranga mokančių dirbti vairuotojų nepakanka, pastangų laukiama ir iš miesto. Dėmesio reikia skirti infrastruktūros tobulinimui. Ypač daug sunkumų neįgalieji, kaip teigiama, patiria senamiestyje.
Dirba ir neįgalieji
Tai jau ne pirmas kartas kai įmonė stiprina paslaugų keleiviams, turintiems specialiųjų poreikių, kokybę. Panašūs mokymai jau buvo surengti 2017 metais.
Be to, šiuo metu bendrovėje dirba 15 įvairias negalias turinčių žmonių. Prie autobuso vairo sėda 5 iš jų.
„Klaipėdos autobusų parko“ Finansų departamento direktorės Elidos Mantulovs teigimu, įmonė džiaugiasi galėdama suteikti galimybę žmonėms integruotis į darbo rinką, realizuoti save.
Iš viso šioje įmonėje dirba per 300 žmonių. „Klaipėdos autobusų parkas“ yra didžiausia keleivinio transporto bendrovė Vakarų Lietuvos regione, vykdanti keleivių pervežimus Klaipėdos mieste, priemiesčiuose, tolimojo susisiekimo ir tarptautiniuose maršrutuose, teikianti užsakomųjų reisų paslaugas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kuršių marios užliejo Juodkrantę: sureagavo ir meras3
Šeštadienio rytą Kuršių marios užliejo Juodkrantę. Neringos meras Darius Jasaitis teigia, kad tokios situacijos dar nėra matęs, nors Neringoje gyvena jau 50 metų. ...
-
Prie prekybos centro – naujovės
Minijos baldų centras žada apmokestinti automobilių stovėjimo aikštelę, esančią Dubysos gatvėje. Vis dėlto dvi valandas pirkėjai galės savo automobilius statyti nemokamai. ...
-
Bibliotekoje – švedų kalbos mokymai
Kol kas tik trys klaipėdiečiai Klaipėdos savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos „Kauno atžalyno“ padalinyje pradėjo mokytis švedų kalbos. Šią savaitę startavusių mokymų metu susirinkusieji pradėjo pažin...
-
Viduržiemis primins pavasarį
Pasak sinoptikų, kol kas žiemos nesijaučia. Kažkiek atvėsta ir vėl užplūsta šiltesnė oro masė. Šį savaitgalį ir kitą savaitę Klaipėdoje ir pajūryje vyraus labiau pavasarį, o ne viduržiemį primenantys orai. ...
-
Laisvės gynėjams pagerbti – renginiai1
Šis sekmadienis Klaipėdoje bus skirtas Laisvės gynėjų dienai paminėti, vyks ne tik tradiciniai, bet ir nauji renginiai, taip pat teatralizuota inscenizacija, kurios metu dainomis, šokiais ir net drabužiais bus siekiama perteikti to meto atm...
-
Ant atnaujinto fasado – grafičiai: į ką kreiptis dėl terlionių pašalinimo?1
Klaipėdoje Šilutės pl. 34 ir 36 daugiabučių namų fasadai neseniai išterlioti grafičiais. Kaltininkai kol kas nerasti, tačiau gyventojams dėl terlionių pašalinimo siūloma kreiptis į namo administratorių ir policiją – es...
-
Priešpilio gatvėje – gilios duobės: dėl ko sustojo darbai?
Klaipėdiečiai piktinasi, esą jau kurį laiką Priešpilio gatvėje netvarkomas kelio ruožas, kuriame vyko remontas. Šioje vietoje jau atsivėrė gilios duobės. Rangovai darbų tęsti negalėjo dėl archeologinių radinių. ...
-
Pareigūną apkaltino iškrypimu?1
Po Naujųjų metų socialinių tinklų naudotojai, gyvenantys viename Klaipėdos mikrorajonų, dažnai miestiečių naudojamoje paskyroje skaitė ilgą anonimo rašinį itin jautria tema. ...
-
Liepų gatve – 70 km/val. greičiu
Klaipėdos valdžia nusprendė leisti didinti maksimalų leistiną greitį Liepų gatvėje iki 70 km/val. Vienas motyvų – vienoje pagrindinių miesto įvažų eismas judės greičiau, bus mažiau spūsčių. ...
-
Gyventojai lieja įtūžį dėl tragiškos kelių būklės: skundais atakuojami specialistai turi atsaką
Pajūrį tebemerkiantys lietūs pridarė bėdų Vakarų Lietuvos žvyrkeliams. Ištirpus sniegui daugybėje vietų atsivėrė duobės, kai kur keliai – sunkiai išvažiuojami. Tačiau skundais atakuojami specialistai tikina, kad šiuo m...