- Ingrida Žirlienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ramybės valandos turėtų galioti visiems? Lietuvoje galioja taisyklė, draudžianti triukšmauti po 23 val., tačiau ne visiems „triukšmadariams“ ji taikoma. Naktimis iš oro uostų kylantys ir besileidžiantys lėktuvai ne tik kelia nemažą triukšmą, bet ir sukelia didelių nepatogumų keleiviams. Tad Vilniaus savivaldybės taryba vasaros pabaigoje ruošiasi svarstyti klausimą dėl naktinių skrydžių panaikinimo Vilniaus oro uoste (VNO).
Saugodamos savo piliečių sveikatą ir ramybę, Europos Sąjungos valstybės, kuriose oro uostai yra miestų, o ne užmiesčių teritorijoje, draudžia naktinius skrydžius. Išimtis taiko tik Baltijos šalių oro uostai, kuriuose „naktinis gyvenimas“ tiesiog verda. Palaipsninis tokių naktinių skrydžių perkėlimas į dieninį laiką – politinės partijos „Laisvė ir teisingumas“ lyderio, Vilniaus miesto tarybos nario Artūro Zuoko iniciatyva.
„Lietuvos piliečiai turi teisę gauti tokias paslaugas, kokias gauna didžioji dalis Europos Sąjungos piliečių, todėl valdžios institucijos turi užtikrinti bendrą tvarką, egzistuojančią ES“, – tikino politikas.
Artūras Zuokas. L. Balandžio/BNS nuotr.
Politikas skaičiuoja, kad nakties metu nuo vidurnakčio iki 6 val. ryto Vilniaus oro uoste vykdoma vidutiniškai 20 skrydžių, pusė jų – užsakomieji poilsiniai skrydžiai. Ne tik ramesnių naktų be triukšmo ir lėktuvų ūžimo galima tikėtis po sprendimo riboti naktinius skrydžius.
„Juk keleiviams taip pat nepatogu, kai skrydžiai rengiami naktį. Naktiniai skrydžiai kelia diskomfortą, žmogus pervargsta, be to, toks kelionės būdas keleiviui yra kur kas brangesnis“, – tęsė A. Zuokas.
Yra ir dar viena problema, susijusi su naktį rengiamais skrydžiais, kurią ne vienas keleivis yra pastebėjęs ir tuo pagrįstai piktinęsis.
„Dažnai lėktuvai į Lietuvos oro uostus vėluoja. Kodėl? Užsienio skrydžių kompanijos žino, kad į Vilnių atskristi galima bet kada, skrydžiai „nustumiami“, prioritetas teikiamas maršrutams į kitus oro uostus“, – pridūrė pašnekovas.
Pasak A. Zuoko, per pastaruosius ketverius metus VNO jau buvo įgyvendinta ne viena triukšmą mažinanti priemonė: orlaiviams tupiant ar leidžiantis jau laikomasi nuoseklaus leidimosi procedūrų, taip pat taikomas draudimas nakties metu naudoti variklių traukos ir eleronų reversą stabdant. Kylant taip pat taikomos triukšmą mažinančios procedūros.
Paklausti apie iniciatyvą palaipsniui atsisakyti naktinių skrydžių, Vilniaus oro uosto atstovai teigia, kad orlaivių keliamo triukšmo valdymas yra tarp prioritetinių Lietuvos oro uostų darbų ir „kad vyksta kompensavimo procesas už triukšmą mažinančių priemonių diegimą gyventojams, įsikūrusiems arčiausiai oro uostų. Vertinamos naktinio triukšmo mokesčio įvedimo galimybės“. A. Zuokas šiuo klausimu skeptiškas: ar neteks visiems mokesčių mokėtojams, mokėti už skrydžių bendrovių ir oro uosto norus papildomai pasipelnyti apkraunant lėktuvus naktį?
Savaime suprantama, kad sprendimas panaikinti naktinius skrydžius turėtų būti įgyvendinamas palaipsniui, nes oro uostams reikėtų laiko prisitaikyti prie naujos tvarkos.
„Dabar per valandą Vilniaus oro uoste vidutiniškai vyksta trys skrydžiai. Atsisakius naktinių, per valandą vidutiniškai vyktų keturi lėktuvų skrydžiai. Beje, VNO laisvai gali aptarnauti nuo 12 iki 20 lėktuvų skrydžių per valandą prie dabartinio aptarnavimo lygio“, – įsitikinęs A. Zuokas.
Vilniaus savivaldybės tarybai teikiamame sprendimo projekte siūloma, kaip per trejus metus būtų galima atsisakyti naktinių skrydžių.
Kitąmet būtų atsisakoma visų užsakomųjų skrydžių, 2026 metais reguliarūs oro kompanijų skrydžiai būtų draudžiami nuo 1 val. nakties iki 5 val. ryto. Per 2027 metus palaipsniui būtų pereinama prie reguliarių skrydžių draudimo nuo vidurnakčio iki 6 val. ryto. A. Zuokas įsitikinęs, kad Lietuvai, kaip ir Vakarų Europai, gyventojų sveikata ir gerovė yra svarbiau nei skrydžių bendrovių pasipelnymas. Todėl partija „Laisvė ir teisingumas“ kviečia pasirašyti PETICIJĄ „Dėl naktinių skrydžių ribojimo nuo 00 val. iki 6 val.“, kurioje reikalaujame įgyvendinti europinę praktiką ir užtikrinti žmonių teisę į nakties poilsį.
„Kviečiu pasirašyti ne tik tuos, kurie praktiškai atsidūrė ant „tūpimo–pakilimo“ tako – čia galime paminėti ir Karmėlavos gyventojus, bet ir visos Lietuvos gyventojus, kuriems naktinė kelionė iki oro uosto tampa išbandymu ir sveikatai, ir piniginei“. – sakė partijos „Laisvė ir teisingumas“ pirmininkas A. Zuokas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda: Rusijos veiksmai Juodojoje jūroje neigiamai veikia pasaulinį maisto saugumą
Vykstant į Ukrainos uostus ir grūdų saugyklas nukreiptiems Rusijos kariniams veiksmams, kyla pavojus aprūpinti visą pasaulį maistu, sakė prezidentas Gitanas Nausėda, nuotoliu dalyvavęs trečiajame Tarptautiniame maisto saugumo viršūnių susiti...
-
Seimo Ateities komiteto pirmininkas turės du pavaduotojus7
Parlamentarai svarstys Statuto pataisas, leisiančias Seimo Ateities komiteto pirmininkui turėti du pavaduotojus. ...
-
Valkatoms atrodo, kad tai yra daug: aktorius G. Savickas sureagavo į E. Gentvilo žodžius107
Politika ir humoras – ar tai suderinama? Politikai dažnai stengiasi ne tik spręsti valstybės reikalus, bet ir užmegzti ryšį su žmonėmis per juokelius. Tačiau tai, kas vieniems atrodo linksma, kitiems gali pasirodyti įžeidu ar net nederam...
-
G. Nausėda vetavo pataisais, kurios leistų siuntimus išrašyti privačių įstaigų medikams15
Prezidentas Gitanas Nausėda vetavo Seimo priimtas pataisais, siūlančias leisti siuntimus nemokamoms sveikatos paslaugoms išduoti ir įstaigų, kurios nepriklauso nacionalinei sveikatos sistemai, gydytojams. ...
-
L. Savickas: „Teltonikos“ atveju politikai nevykdė elementarios politinės vadybos10
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministro postą Lukas Savickas mano, kad „Teltonikos“ skandalas kilo dėl politinių vadovų nesugebėjimo užtikrinti politinės vadybos. Jo teigimu, jei „Teltonikos“ projektui būtų paskirtas ko...
-
N. Cesiuliui atsisakius posto VRM, pranešė, kada žada pristatyti naują pavardę1
Alytaus merui Nerijui Cesiuliui atsisakius tapti vidaus reikalų ministru socialdemokrato Gintauto Palucko Vyriausybėje, paskirtasis premjeras tęs pokalbius su kitais potencialiais kandidatais. Kaip Eltai teigė Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) atst...
-
Kandidatas į vidaus reikalų ministrus N. Cesiulis liks vadovauti Alytui20
Paskirtojo premjero Gintauto Palucko į vidaus reikalų ministrus pasiūlytas Nerijus Cesiulis atsisakė dirbti Vyriausybėje ir nutarė likti vadovauti Alytaus miestui. ...
-
I. Šimonytė: turime siekti, jog kariams nestigtų nei finansinių išteklių, nei ryžto ginti laisvę18
Sveikindama krašto apsaugos bendruomenę su Lietuvos kariuomenės diena, laikinai premjerės pareigas einanti Ingrida Šimonytė pažymi – ši diena primena, jog svarbu išlaikyti budrumą ir būti pasirengus apginti savo &scaron...
-
Ukrainos gynybos ministras: sąjungininkų parama mums išlieka stipri
Po Donaldo Trumpo (Donaldo Trampo) išrinkimo prezidentu pasigirstant nuogąstavimams, jog JAV gali nutraukti karinę paramą Ukrainai, jos krašto apsaugos ministras Rustamas Umerovas sako, kad kol kas sąjungininkų parama kariaujančiai š...
-
Ar naujo Seimo priklausomybių politika bus efektyvesnė?9
Dalis Kaune išrinktų parlamentarų mano, kad reikėtų peržiūrėti su visuomenės sveikata susijusius strateginius dokumentus, nes kol kas valstybė nesuteikia pakankamai savalaikės ir tinkamos pagalbos žmonėms, norintiems išgyti nuo prikla...