- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gegužės 6 – 8 dienomis AB „Lietuvos geležinkeliai“ darbuotojai kartu su Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnais skatins vairuotojus ir pėsčiuosius laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų kertant pervažas bei įspės juos apie gresiančius pavojus. Šiemet gegužės 7-oji paskelbta Tarptautine saugaus elgesio pervažose diena.
Informaciniai bukletai, atšvaitai ir kepuraitės su bendrovės simbolika bus dalinami pavojingose Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių geležinkelio pervažose.
Kiekvienais metais Europos Sąjungos šalyse dėl eismo įvykių pervažose žūsta keli šimtai žmonių. Lietuvoje praėjusiais metais pervažose žuvo 3, o šiemet – 2 žmonės.
Pasak įmonės vyriausiojo saugos inspektoriaus Andriaus Janušausko, atsargumas pervažose yra dažnai pamirštamas. „Vairuotojai, pamatę važiuojantį traukinį, kuriam iki pervažos dar geras šimtas metrų, matyt, pagalvoja, kad suspės pralėkti, o jei ką – traukinys pristabdys, – teigia A. Janušauskas. – Tačiau, traukinio, skirtingai nei automobilio, staigiai sustabdyti neįmanoma, nes stabdomas jis nuvažiuoja dar apie kilometrą“.
Bendrovė daug dėmesio skiria geležinkelių transporto eismo įvykių prevencijai, žmonių gyvybių ir sveikatos išsaugojimui. Tam pasitelkiamos techninės ir edukacinės priemonės. Šalia pavojingų pervažų pastatyti specialūs informaciniai stendai, įspėjantys pėsčiuosius ir vairuotojus apie pervažos kirtimo pavojus. 29 pervažos stebimos vaizdo kameromis. Geležinkelių muziejuje vykdomi edukaciniai projektai moksleiviams.
Dviejose pervažose Vilniaus mieste pradėti bandomieji saugos sistemų, paremtų naujausiomis technologijomis, diegimo projektai. Subačiaus-Juodojo kelio ir Pavilnio-Žemosios gatvių pervažose šiais metais planuojama įdiegti saugos sistemą, kuri laiku informuos traukinio mašinistą apie pervažoje pastebėtą kliūtį bei iki minimumo sumažins galimybę transporto priemonei pervažiuoti pervažą degant draudžiamam šviesoforo signalui.
Traukinyje bus sumontuota speciali įranga, kuri leis traukinio mašinistui matyti pervažos, prie kurios artėjama, vaizdą. Tiesioginį vaizdą iš pervažos bus galima matyti iki jos likus ne mažiau kaip 2,5 kilometro. Ši sistema leis traukinio mašinistui įvertinti esamą situaciją pervažoje ir, reikalui esant, priimti sprendimą mažinti greitį arba stabdyti traukinį.
Saugos sprendimų diegimas šiose pervažose – bandomasis projektas. Pasiteisinus sprendimams, bus svarstoma juos diegti ir kitose Lietuvos geležinkelių pervažose.
Pažymėtina, kad visi eismo įvykiai geležinkelio pervažose kyla dėl vairuotojų ir pėsčiųjų, pažeidusių Kelių eismo taisyklių reikalavimus, kaltės, kai nepaisoma kelio ženklų, šviesoforo ar garsinės signalizacijos.
Vairuotojai, važiuojantys per geležinkelį neleistinoje vietoje, lenkdami kitas transporto priemones, sustojusias prieš pervažą praleisti traukinio užsitraukia 300-500 Lt baudą. Panašias sumas pažeidėjai turi pakloti ir įvažiavę į pervažą esant draudžiamam šviesoforo ar budėtojo signalui arba kai užtvaras nuleistas ar tik pradeda leistis. Be to, jiems gali būti atimta teisė vairuoti transporto priemones nuo dviejų iki keturių mėnesių. Geležinkelio pervažose vaizdo stebėjimo kamerų užfiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidimai yra pagrindas nubausti automobilio savininką, kadangi tokio tipo medžiaga yra pateikiama policijai.
Pėstieji geležinkelio pervažose Kelių eismo taisykles pažeidžia dar dažniau negu vairuotojai, nes greičiausiai mano, jog raudonas šviesoforo signalas dega tik vairuotojams, o pėstiesiems jis negalioja. Raudonas šviesoforo signalas geležinkelio pervažoje reiškia tą patį, kaip ir bet kurio kito šviesoforo raudonas signalas, o bauda jam degant kirtus pervažą – 80 Lt.
„Užtektų laikytis vienos pagrindinės taisyklės – degant raudonam šviesoforo signalui ir skambant garsiniam signalui nevažiuoti ir neiti į pervažą“, – tvirtina A. Janušauskas.
Saugaus elgesio pervažose klausimas aktualus ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Pirmoji saugaus elgesio pervažose diena (angl. The International Level Crossing Awareness Day) buvo paminėta 2009 m. Projekte dalyvauja Europos Sąjungos valstybės, Izraelis, Australija, Naujoji Zelandija, Indija, Pietų Afrikos Respublika ir kitos šalys.
Raginama visus vairuotojus ir pėsčiuosius būti dėmesingus ir laikytis saugaus elgesio reikalavimų.
Ar žinote?
Lietuvoje yra 538 pervažos. Jose kasmet įvyksta daugiau nei 10 įvykių.
Traukinio stabdymo kelias yra daugiau nei dešimt kartų ilgesnis, nei automobilio. Staigiai stabdomas traukinys dar nuvažiuoja bent 1 km.
Ypatingai pavojingi yra prasilenkiantys traukiniai – pervažoje praleidę vieną traukinį, žmonės nepagalvoja, kad kitu keliu gali lėkti dar vienas, nekantraudami važiuoja arba eina ir tampa aukomis. Juos parbloškia antrasis traukinys, kurio nesimatė ir nesigirdėjo.
Europos Sąjungoje 99 proc. visų nelaimių pervažose įvyksta dėl vairuotojų ar pėsčiųjų, nepaisančių Kelių eismo taisyklių reikalavimų, kaltės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LRTK prašymu iš „Google“ paieškos pašalinta 201 blokuota svetainė su rusiškais kanalais5
Iš „Google“ paieškos sistemos pašalinta 201 užblokuota interneto svetainė, kurioje yra pasiekiamos į Europos Sąjungos (ES) sankcijų sąrašą įtrauktos rusiškos televizijos programos, antradienį prane&scaron...
-
Arkikatedros požemiuose – sensacingas lobis: kokia jo vertė?2
Vilniaus katedros požemiuose pernai gruodį buvo atrasta slaptavietė su Lietuvos ir Lenkijos valdovų Aleksandro, Elžbietos ir Barboros įkapėms skirtomis karališkomis regalijomis. Apie tai, kodėl jos atrastos tik dabar ir kokia jų reikšm...
-
Buvęs švietimo ministras: tai yra didelis žingsnis atgal4
Švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigas iki praėjusių metų balandžio ėjęs Gintautas Jakštas sako, kad dabartinės ministerijos vadovybės užmojis sumažinti minimalų mokinių skaičių trečiose gimnazijos klasėse yra žingsnis atga...
-
Kaitros, sausros, audros ir viesulai – mūsų gyvenimo realybė: kam dar ruoštis?1
Praėjusiais metais Lietuvoje užfiksuoti du katastrofiniai, 18 meteorologinių ir 12 hidrologinių stichinių reiškinių, antradienį pranešė Aplinkos ministerija. ...
-
Sunku patikėti: įvardijo neįprastus praėjusių metų Lietuvos pasiekimus
Apie tai, kokie įdomiausi įvykiai, ką išskirtinio sukūrė lietuviai, LNK žurnalistams papasakojo agentūros „Factum“ vadovas Vytautas Navaitis. ...
-
Prognozė: įvardijo, kokie orai mūsų laukia sausį1
Meteorologai apžvelgė gruodžio mėnesio orų tendencijas ir pateikė ilgalaikę sausio mėnesio orų prognozę. ...
-
Praėję metai – tragiški aviacijai: ekspertas atskleidė, dėl ko kyla dauguma katastrofų
Praėję metai buvo niūrūs aviacijos saugos požiūriu. Žuvusiųjų skaičius buvo didžiausias nuo 2018 m. Per metus aviacijos katastrofose žuvo 334 žmonės – per 11 skirtingų nelaimių. Ką tai reiškia aviacijai? Apie tai LNK žurnalistas ...
-
Šių darbuotojų katastrofiškai trūksta: žada atlyginimų šuolį7
Pranešus, kad po septynerių metų gali trūkti daugiau kaip 4,5 tūkst. slaugytojų, sveikatos apsaugos ministrė Marija Jakubauskienė tikina, kad priemonės, kaip padidinti šios profesijos patrauklumą, yra numatytos. ...
-
Tadžikas pabėgėlis: stebitės, kad ekonominiai migrantai nemoka mokesčių? Jie to ir nedarys44
Buvusioji valdančioji dauguma sudarė sąlygas vos per kelis metus įleisti į Lietuvą keliasdešimt tūkstančių ekonominių migrantų, kurių absoliuti dauguma – iš buvusių sovietinių šalių. Neseniai žiniasklaida atkreipė d...
-
Popovienė apie pokyčius mokyklose: variantus teiksime kelis
Naujoji švietimo, mokslo ir sporto ministrė Raminta Popovienė sako, jog svarstoma grįžti prie reikalavimo, kad formuojant vienuoliktą klasę joje galėtų būti 12–15 moksleivių, o ne 21, kaip numatyta dabar. ...