- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos kelių būklė – apverktina. Tuo galėjo įsitikinti visi, kurie ilgąjį savaitgalį turėjo reikalų kažkur toliau nuo savo namų. Duobės, asfalto provėžos ir bangos jau ne tik rajoniniuose keliuose, bet ir pagrindinėse autostradose tarp Vilniaus ir Klaipėdos ar tarp Vilniaus ir Panevėžio. Kodėl Lietuva pamiršo kelius? Apie tai pokalbis su bendrovės „Inspekta“ direktoriumi Mantu Andriuškevičiumi.
– Kaip jūs apibūdintumėte Lietuvos kelių būklę?
– Norėtųsi, kad ji būtų geresnė. Pagrindinis klausimas – kodėl kelių būklė tokia yra. Visų pirma, keliai yra didelė investicija. Tam, kad juos sutaisyti, tinkamai nutiesti, reikia labai daug investuoti. Daugelis šalių turi kelių mokesčius. Europoje tikrai geri keliai, tačiau turime susimokėti už važiavimą jais.
Kitas dalykas – labai svarbu strategija: kaip prižiūrime, remontuojame. Reikia suprasti, kad kelias – ne vien kelio danga. Kelias – ir kelio pagrindas. Didžiausia problema, kad sovietmečiu projektuoti keliai nebuvo apskaičiuoti tokioms apkrovoms. Dabar bendroji sunkiosios technikos masė didesnė, skaičius – irgi. Manau, kelio būklę nulemia nemaža dalimi kelio pagrindas. Jeigu turime prastą pagrindą ir gerą dangą, laiko klausimas, kada danga bus bloga – atsiranda įtrūkimų, jų daugėja, keičiasi kelio paviršiaus geometrija, atsiranda balų, išmušama duobių.
Reikia suprasti, kad kelias – ne vien kelio danga. Kelias – ir kelio pagrindas.
– Ką daryti?
– Jei reikia keisti pagrindą – tai kelio kapitalinis remontas. Vakarų Europoje skirsto kelius į kelias grupes – kelias, kurio pagrindas geras, bet susidėvėjusi danga, kelias, kuris turi prastą pagrindą ir dangą, ir kelias, kuris turi gerą dangą, bet prastą pagrindą.
Pirmu atveju, jeigu pagrindas geras, tik danga susidėvėjusi – provėžos ir pan., – investicijos nedidelės, nes keičiama tik danga. Dabar asfalto struktūra irgi pasikeitusi, ryšikliai būna modifikuoti, apsaugo nuo provėžų. Yra sprendimų, kurie įgyvendinami tik keičiant dangą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jau ir Lietuvoje naudojamos naujos technologijos?
– Taip. Kitas atvejis – prasta kelio danga ir blogas pagrindas. Šiuo atveju klystama, kai keičiama tik kelio danga. Tai laikinas sprendimas. Po kelerių metų, priklausomai nuo kelio apkrovos, vėl susidėvi danga, sutrūkinėja, pasikeičia geometrija ir pan. Tai pinigų išmetimas į niekur. Reikia kapitališkai remontuoti kelią – keisti ir pagrindą, ir dangą.
– Lietuvoje, nors yra ir labai pavojingų kelių, nepanašu, kad būtų imamasi remonto. Ar tai teisingas kelias?
– Negaliu atsakyti. Reikėtų klausti atsakingų institucijų. Manau, mūsų problema, kad blogų kelių mastas didelis. Remonto darbų daug. Sudėtinga suvaldyti situaciją. Taip, kaip daroma Vakarų Europoje, net Automobilių kelių direkcija yra įsidiegusi turto valdymo sistemą, kuri surenka visus duomenis apie būklę ir apdoroja juos. Su šia sistema galima sudaryti prioritetus, kur pirmiausia atlikti remontus, o kur nėra skubu. Tačiau klausimas, kaip Automobilių kelių direkcija organizuoja šiuos darbus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prezidento patarėjas auditą krašto apsaugos sistemoje vadina reikalingu ir pateisinamu
Prezidento Gitano Nausėdos patarėjas Frederikas Jansonas auditą krašto apsaugos sistemoje vadina reikalingu ir pateisinamu, jį turėtų atlikti kompetentingos institucijos. ...
-
NSGK nariai kritiški Biručio idėjoms dėl krašto apsaugos lėšų panaudojimo: skamba labai keistai
Kultūros ministrui Šarūnui Biručiui prakalbus, jog dalis didinamo gynybos finansavimo galėtų būti skiriama ugdyti piliečių atsparumą dezinformacijai, Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) nariai tokias idėjas sutinka kriti&scar...
-
Pažeidus dar vieną kabelį Baltijos jūroje, ministrė akcentuoja papildomų priemonių poreikį
Baltijos jūroje sekmadienį pažeidus dar vieną kabelį, krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė sako įžvelgianti papildomų priemonių poreikį siekiant užtikrinti didesnį saugumą ir efektyvesnį bendradarbiavimą tarp regiono &scaro...
-
Dėmesio, kauniečiai: pasitikrinkite adresą
Kaune gyvena apie 16 tūkst. gyventojų, kurių deklaruotos gyvenamosios vietos adresas nėra tikslus. ...
-
Netikėti tyrimo rezultatai: penktadalis lietuvių turi polinkį į modernią priklausomybę
Netikėti tyrimo rezultatai – daugiau nei penktadaliui lietuvių būdingas perteklinis socialinių tinklų naudojimas, o tai specialistai sieja ir su emociniu atsparumu. Anot tyrėjų, Lietuvoje nerimo sutrikimų ir depresijos riziką patiriančių suaug...
-
Prikaupėte saldumynų – pasisaugokite vieno dalyko: dabar itin palankus metas
Jeigu per šventes gavote dovanų saldumynų ir juos pasidėjote į spintelę, prieš valgydami, atidžiai apžiūrėkite. Specialistai perspėja, dabar itin palankus metas maistinėms kandžių lervoms veistis. ...
-
Svarbiausi klausimai ir atsakymai apie viešojo transporto bilietų kainas sostinėje
Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės tarybai bus teikiamas siūlymas keisti miesto viešojo transporto bilietų kainas, kurios nesikeitė nuo 2013 m. Jei taryba pritars klausimo pateikimui, tolimesni kainodaros svarstymai vyks komitetuose ir kitam...
-
Teismas atmetė Valstybinės kalbos inspekcijos skundą dėl lenkiškų lentelių Vilniaus rajone
Regionų administracinis teismas atmetė Valstybinės kalbos inspekcijos (VKI) skundą dėl viešųjų užrašų lenkų kalba Vilniaus rajone. ...
-
Benkunskas: sprendimai dėl Vilniaus sporto rūmų yra finalinėse stadijose
Sostinės meras Valdas Benkunskas sako, kad sprendimo dėl memorialo žydams įkūrimo Vilniaus koncertų ir sporto rūmuose galima tikėtis artimiausiu metu. ...
-
Urnoms nebeliko vietos: skatina mirusiųjų pelenus pasilikti namuose
Panevėžio kolumbariumuose nebeliko urnoms nė vienos vietos. Todėl savivaldybė skuba ieškoti pinigų naujam, nors šių metų biudžetas to nenumatė. Teigiama, kad nišos ištirpo ir dėl to, kad emigrantai vis dažniau išk...