Neįgaliųjų judėjimas mieste vis dar išlieka problema: atskleidė pagrindinį sunkumą

  • Teksto dydis:

Lietuvoje žmonių su negalia judėjimas mieste vis dar išlieka problema. Net trys ketvirtadaliai šalies miestų infrastruktūros neatitinka neįgaliųjų poreikių.

31 metų Donatas Liuolia – viešųjų ryšių specialistas, dėl paūmėjusios įgimtos stuburo smegenų išvaržos jau septynerius metus priverstas sėdėti neįgaliojo vežimėlyje. Anot vyro, šaligatviai – pagrindinė problema mieste ribojanti neįgaliųjų judėjimą.

„Šaligatviai kliūna į priekinius ratukus, jie yra maži ir nelygūs“, – teigė viešųjų ryšių specialistas D. Liuolia.

„Aplinkos prieinamumas yra viena pagrindinių sąlygų žmonėms su negalia visapusiškai dalyvauti visuomenės gyvenime, užsiimti norima veikla, vykti į darbą, į švietimo įstaigas, į parduotuvę“, – kalbėjo Lietuvos negalios organizacijų forumo prezidentė Indrė Širvinskaitė.

Atlikti tyrimai rodo, kad 70 proc. Lietuvos miestų vis dar nėra pritaikyti gyventojams, turintiems klausos, regos, judėjimo negalias ar pažintinių funkcijų sutrikimus. Infrastruktūros prieinamumo standartus atitinka vos 1 proc. miestų.

LNK stop kadras.

Prasčiausia situacija išlieka didžiuosiuose šalies miestuose. Neįgaliesiems sunku pasinaudoti ir pilietinėmis teisėmis.

„Viena iš paskutinių problemų, su kuria susidūriau, tai negalėjau savo apylinkėje balsuoti. Išsprendžiau taip, kad tiesiog atėjo žmogus į namus, kad prabalsuočiau“, – pasakojo D. Liuolia.

Neįgaliųjų atstovai sako, kad padėtis Lietuvoje gerėja per lėtai.

„Praleidome porą dešimtmečių. Galime žiūrėti į Skandinavijos šalis, kada aplinka yra žymiai prieinamesnė, nors jie tai irgi daro ne pirmą dešimtmetį“, – sakė I. Širvinskaitė.

Teigiami pokyčiai pastebimi miestų viešojo transporto sektoriuje. Specialiaisiais ženklais neįgaliesiems žymimi autobusai, troleibusai bei stotelės. 

„Jeigu planuojiesi laiką, tai visose programėlėse yra parodyta, kada važiuoja autobusas ar troleibusas pritaikytas neįgaliesiems“, – tikino viešųjų ryšių specialistas.

„Norėčiau pasiekti tai, kad Lietuvoje žmogus, kuriam sunku judėti arba reikia specialių priemonių, žinotų, jog gali nukeliauti iki autobuso ir juo pasiekti savo reikiamą tašką be jokių iššūkių“, – teigė prezidentas Gitanas Nausėda.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

Tinkamai pritaikyta miesto infrastruktūra palengvintų ne tik žmonių su negalia, bet ir visų gyventojų judėjimą. 

„Universalus dizainas kalba apie tai, kad jeigu aplinka yra prieinama žmonėms su negalia, tai ji yra prieinama visiems – tiek dviratininkams, tiek paspirtukininkams, tiek tėvams su kūdikių vežimėliais“, – akcentavo Lietuvos negalios organizacijų forumo prezidentė. 

Statistikos departamento duomenimis, 2023 m. pabaigoje mūsų šalyje asmenų su negalia siekė daugiau nei 200 tūkst., o tai sudaro 8 proc. visų Lietuvos gyventojų skaičiaus. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SU VISA PAGARBA

SU VISA PAGARBA portretas
BET AR KADA PASIDŽIAUGSIME TUO ,KAS JAU PADARYTA. .,TIK BLOGAI IR BLOGAI IR BLOGAI

Vladimiras Moskvičiovas

Vladimiras Moskvičiovas portretas
SENIAI KREIPIAUS Į KAUNO MIESTO SAVIVALDA KAIP NEIGALUS BE DVIEJU KOJU,KAD PASTATYTU ŽENKLA NEIGALIO VIETA IR IRENGTU MANO KIEME KAUNE SAVANORIU PROSPEKTO 222 A TAM VIETA-DEJA ATSAKYMAS BUVO GAUTAS KATEGORIŠKAS IR DAR NEŽMONIŠKAS IŠ VIENO KLERKO-PAVARDES NEKOMENTUOSIU JISAI PATS ŽINO KĄ IŽEIDE IR MATAU KAD JISAI ,MATYT VISIŠKAI NEKOMPETINGAS PAREIGOMS UŽIMTI KAUNO MIESTO SAVIVALDYBEJE ELEKTRONINIU PAŠTU ATEJO JO VERDIKTAS MAN NETGI ASFALTUOTI IR IRENGTI ŽENKLA NEIGALIOJO UŽ SAVO LEŠAS-KAS DAROSAI KAUNE,O JONAVOJE PRIE ,,,,BLOGO'' MERO VISUR UŽASFALTUOTI KIEMAI IR ŽIUTINT KIEK NEIGALIU YRA TUOSE NAMUOSAE APIBREŽTA JU -NEIGALIU VIETAS-SUPER MINDAUGO SINKEVIČIAUS VEIKLA MIESTE .......
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių